کد خبر: ۱۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 27 December 2015

تیم هندبال دختران البرز باوجود همه کمبودها، به لیگ برتر هندبال صعود کرد تا نمایشی دلپذیر از توان و غیرت بالای خود نشان دهد و الگوی خوبی برای دیگر ورزش های گروهی البرز باشد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رقابت‌های هندبال دسته اول بانوان کشور هفته گذشته به پایان رسید و دختران کم سن و سال البرزی با حضور در فینال رقابت‌ها و کسب عنوان نائب قهرمانی بزرگ‌سالان کشور ضمن صعود به لیگ برتر کشور ستاره بی‌چون‌وچرای مسابقات بودند.

این تیم در تقابل با تیم‌های با امکانات و مجهز دیگر استان‌ها فراتر از انتظار ظاهر شد و با نمایشی خیره‌کننده خود را در جمع ۳ تیم برتر دسته اول کشور قرارداد و به لیگ برتر کشور رسید.

در این رقابت‌ها عیار بالای هندبالیست‌های نوجوان البرز در تقابل با نفرات بزرگ‌سالان دیگر استان‌ها چنان به چشم آمد که کادر فنی تیم ملی را وادار به دعوت تعدادی از آن‌ها به تیم ملی بانوان کشور کرد.

این موفقیت دختران البرزی در رقابت‌های قهرمانی کشور از آن‌ جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که این تیم در راه آماده‌سازی و تدارک حضور خود در این مسابقات از کمترین امکانات و حمایت استان برخوردار بود و در نهایت هم توانست با غیرتی مثال‌زدنی جایگاه دوم لیگ دسته اول کشور را کسب کند و به بالاترین سطح هندبال بانوان کشور یعنی دسته برتر برسد.

سرمربی تیم هندبال بانوان استان البرز به خبرنگار مهر، گفت: کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته اول دور از دسترس نبود و می‌توانستیم این عنوان را از آن خود کنیم.

سمیه اخلاقی افزود: اگر دو بازیکن اصلی تیم را در دیدار فینال مقابل فولاد مبارکه سپاهان داشتیم به‌راحتی قهرمانی را به دست می‌آوردیم.

رقابت جالب نوجوانان البرزی با بزرگ‌سالان دیگر استان‌ها

وی با اشاره به میانگین سنی پایین تیم هندبال البرز در این رقابت‌ها گفت: درحالی‌که دیگر تیم‌ها نفرات جوان و بزرگ‌سال را در ترکیب خود داشتند اما تیم ما با میانگین سنی ۱۵ سال و جمعی نوجوان در مسابقات حضور داشت.

اخلاقی که مسئولیت نائب رییسی هیئت هندبال استان را نیز بر عهده دارد خاطرنشان کرد: آنچه در کسب این عنوان نائب قهرمانی به چشم آمد غیرت و تلاش مثال‌زدنی دختران البرزی بود و اینکه آن‌ها با اتمام وجود برای کسب موفقیت و سربلندی ورزش استان البرز فعل خواستن را صرف کردند.

وی با ابراز رضایت از سطح فنی لیگ دسته یک کشور گفت: نکته جالب در خصوص این رقابت‌ها این است که ما باید در دو ماه آتی با همین تیم در مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان حاضر شویم و این موضوع گواه کار بزرگ دختران البرزی است.

وی بابیان این‌که هندبال البرز سال آینده با تمام توان در لیگ برتر شرکت می‌کند یادآور شد: تلاش می‌کنیم با حفظ این بازیکنان و جذب چند مهره دیگر ترکیب قدرتمندی را در فصل آینده لیگ برتر کشور به وجود آوریم.

اخلاقی با ابراز امیدواری به آینده گفت: حضور در لیگ برتر هندبال کشور اتفاق ارزشمندی برای ورزش بانوان البرز محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم با تدارک خوب و آمادگی بالا در این رویداد مهم حاضر شویم.

وی در پایان گفت: کسب عنوان ارزشمند نائب قهرمانی لیگ هندبال کشور این پیام را به مسئولان استان داد تا نگاه جدی‌تری به ورزش‌های گروهی در بخش بانوان داشته باشند و بیش از گذشته آن را جدی بگیرند و حامی دختران این استان در رویدادهای ورزشی ملی باشند.

کاپیتان تیم هندبال بانوان استان البرز هم معتقد است این ورزش به‌خصوص در بخش بانوان غریب مانده است و حمایت لازم از آن نمی‌شود.

به هندبال بانوان بی‌مهری می‌شود

ناهید رضایی در گفتگو با خبرنگارمهراظهار کرد: روزهای سختی را در این ورزش پشت سر می‌گذاریم و علت اصلی این سختی بی‌مهری‌هایی است که به ورزش بانوان به‌خصوص هندبال می‌شود.

وی کسب نائب قهرمانی البرز در رقابت‌های لیگ دسته یک و صعود به دسته برتر را یک اتفاق مهم برای ورزش بانوان البرز دانست و افزود: این تیم با کمترین امکانات آماده این رقابت‌ها شد اما عاشقانه تلاش کرد و با جسارتی مثال‌زدنی کار بزرگی را صورت داد.

کاپیتان تیم هندبال البرز ادامه داد: این تیم چند سالی است در کنار هم تمرین می‌کند و متأسفانه با حداقل‌ها خود را مهیای مسابقات مختلف کرده است و گاهی حتی توپ و سالن برای تمرین نداشته است.

وی بابیان این‌که تیم آینده دار هندبال دختران البرز نیاز به توجه و دلگرمی دارد، گفت: هندبال البرز با میانگین سنی ۱۵ سال به‌افتخار بزرگی دست‌یافته است و امیدوارم برای اولین بار موردتوجه مسئولان قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: نفرات تیم ما باغیرت و همه آنچه در توان داشتند به میدان رفتند و صعود به دسته برتر را رقم زدند که تحسین تمام استان‌ها را در پی داشت و حال باید مسئولان استان نگاهی ویژه به این تیم داشته باشند و برای حل مشکلات آن به میدان بیایند.

به نظر می‌رسد حلاوت و شیرینی این موفقیت زمانی در کام دختران البرزی دوچندان می‌شود که نگاه و توجه مسئولان را در پی داشته باشد.

دختران هندبالیست البرزی با تلاشی مضاعف آنچه در توان داشتند را در میدان رقابت ارائه کرده‌اند و به نظر می‌رسد چیزی که آن‌ها راکمی دل‌نگران آینده کرده است بی‌توجهی مسئولان و دیده نشدن باشد.

دختران هندبالیست البرزی با همه محدودیت‌های موجود و بی‌مهری‌هایی که در این سال‌ها دیده‌اند مأموریت خود را به انجام رساندند و صعود تیم البرز به لیگ برتر را رقم زدند و حال نوبت متولیان ورزش استان است که دغدغه آن‌ها را برای نیازهای اولیه‌ای چون توپ و سالن مرتفع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار