معاون سازمان جنگلها
معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری از بی برنامگی شهرداران مناطقی از شمال کشور نسبت به اعمال مدیریت صحیح در ساماندهی زباله انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۵۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 28 December 2015

به گزارش تابناک مازندران ، بهزاد انگورج در نشستی که به همین منظور در فرمانداری کلاردشت برگزار شد، گفت : امروز انباشت بی رویه زباله در مناطقی از جنگل های شمال کشور تحت هیچ شرایطی توجیه پذیر نیست و مسئولان ذیربط بویژه مدیران شهری در این حوزه تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کنند. 

وی افزود : به عنوان نمونه کلاردشت یکی از شهرستان های گردشگری شمال کشور است و اکنون حجم انبوهی از زباله های این منطقه در گستره ای از اراضی جنگلی به شیوه کاملا سنتی دفن می شود و چنین وضعیتی فاجعه بار است.

 
معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری با اشاره به برخورداری شمال کشور از جاذبه های طبیعی و ممتازی مانند دریا و جنگل گفت : نباید این قابلیت های خدادادی به علت کم توجهی و نداشتن دوراندیشی برخی از مسئولان ازبین برود. 


انگورج بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها در جهت رونق بخشی صنعت گردشگری را راهی مناسب برای درآمد زایی برخی از نهادها بویژه شهرداری ها معرفی و افزود : امروز منابع طبیعی و گردشگری به عنوان دو مزیتی ممتاز و مرتبط به هم که نقش بسیار اساسی در رونق صنعت گردشگری بویژه طبیعت گردی دراین منطقه دارد.


وی اظهارداشت : کلاردشت نیز از معدود شهرستان های شمال کشور از چنین شرایطی برخوردار است و نباید به طبیعت گردی تحت عنوان راحت گردی نگریسته شود و با چنین نگاهی خدای ناکرده مالکیت عرصه های منابع طبیعی مخدوش شود. 


معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری در ادامه با اشاره به لزوم مدیریت اراضی منطبق با اجرای طرح آمایش سرزمینی از مسئولان بویژه شهرداران شمال کشور خواست به جای درآمد زایی از طریق صدور پروانه ساخت برای بهره گیری از ظرفیت های الهی بویژه دریا و جنگل برای درآمدهای پایدار برنامه ریزی کنند.


فرماندار کلاردشت نیز با بیان اینکه گستره ای از اراضی که هم اکنون در اختیار برخی از سازمان ها و ارگان های دولتی است ، متعلق به بیت المال دانست.

ایوب صالحی گفت : امروز کلاردشت از لحاظ برخورداری از جاذبه های گردشگری و موقعیت ممتاز آب و هوایی نسبت به سایر مناطق کشور شرایط بسیار خوبی دارد.


وی ادامه داد : می توان با برنامه ریزی صحیح و سیاست گذاری درست و هدفمند مسئولان ادارات ذیربط از این قابلیت ها در جهت جذب گردشگران با هدف درآمد زایی پایدار در منطقه استفاده کرد. 


فرماندارکلاردشت با اشاره به وجود گستره زیادی از اراضی ملی دراین شهرستان با ابراز تاسف گفت : به علت بی برنامگی مسئولان دوره های گذشته بخش زیادی از این اراضی هم اکنون در اختیار نهادها دولتی قرار گرفته و نمی توان در حوزه سرمایه گذاری توسعه صنعت گردشگری به نحو مطلوب برنامه ریزی کرد.


صالحی گفت : به عنوان نمونه بخش عمده ای از اراضی ملی در پیرامون آزاد راه تهران - شمال و نیز تپه باستانی کلار و چمن مکارود که جزو حوزه این شهرستان است هم اکنون در اختیار برخی از ادارات و سازمان های دولتی است که امروز این نهادها ادعای مالکیت کرده اند .


وی خواستار بازپس گیری این اراضی از این سازمان با هدف توسعه صنعت گردشگری دراین شهرستان شد و تاکید کرد که با در اختیار گرفتن این اراضی می توان برای راه اندازی خط تله کابین و یا سرمایه گذاری در سایر بخش های گردشگری برنامه ریزی نمود.

 
فرماندارکلاردشت در ادامه برلزوم اجرای طرح آبخیزداری در مناطق بالادست رودخانه طغیانی سردابرود با هدف پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل دراین شهرستان تاکید کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار