مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: 11 واحد سورتینگ‌های این شهرستان پلمپ و برای آنها اخطار کتبی صادر شد.
کد خبر: ۱۵۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 28 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،فرزین فرهادی اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر آذر‌ماه امسال اقدام به ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح 830 هکتار از باغات و شکار 42 مگس میوه در این شهرستان کرده است.

وی از برگزاری دوره آموزشی سامانه مانیتورینگ سم‌فروشان با حضور بیش از 200 فروشنده سموم کشاورزی، بررسی 185 نمونه بیماری گیاهی و توصیه‌های گیاه پزشکی و 28 مورد بازدید و نظارت بر فروشندگی‌های سموم و میادین میوه و تره بار جهت نظارت بر توزیع میوه‌ها خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر به سطح زیر‌کشت گندم در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 450 هکتار از مزارع این شهرستان زیر‌کشت گندم رفته که 33 تن بذر گواهی شده بین کشاورزان توزیع شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه 235 هکتار از مزارع شهرستان قائم‌شهر جو دانه‌ای کشت شد که 5 تن بذر گواهی شده بین بهره‌برداران توزیع شد، اضافه کرد: سطح زیر‌کشت شبدر برسیم در این شهرستان یک‌هزار و 800 هکتار و جو قصیل 700 هکتار است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر برای زراعت بهاره، بیش از 74 تن کود شیمیایی اوره، 27.5 تن فسفات و 14.5 تن پتاس بین کشاورزان توزیع شده است.

فرهادی با بیان اینکه سطح زیر‌کشت محصولات پاییزه بعد از برداشت برنج به میزان 7 هزار و 655 هکتار بوده است، گفت: سطح زیر‌کشت کلزا 325 هکتار بوده که 97 تن انواع کود اوره، فسفات، پتاس و گوگرد بین کشاورزان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در بازدیدهای مستمری که از سورتینگ‌ها انجام شده، 11 واحد حوضچه رنگ پلمپ و اخطار کتبی صادر شد، گفت: یک ماهه گذشته بازدید از گلخانه‌های کوچک برای صدور مجوز بهره‌برداری، معرفی بهره‌برداران باغی و زراعی برای بیمه کارگری، بازدید از کارگاه پرورش قارچ برای تمدید و صدور مجوز، بازدید از مکان گلخانه سبزی و صیفی برای دریافت مجوز راه‌اندازی و معرفی به سازمان نظام مهندسی از اقدامات این مدیریت بوده است.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار