مردم شهرستان لنده از روحیه معنوی و مذهبی و ایثار و فداکاری لازم برخوردار هستند و دین خود به نظام و انقلاب را با تقدیم بیش از ۹۰ شهید و ده‌ها رزمنده و جانباز و آزاده ادا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ 28 December 2015
فرماندار شهرستان لنده گفت: یکی از دلایل اصلی عدم توسعه و تجهیز ادارات این شهرستان، عدم همراهی ادارات کل با توسعه ساختار اداری در لنده است.

محمد مرادی در مراسم استقلال و معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان لنده با اشاره به قدمت تاریخی شهرستان لنده گفت: احقاق حق مردم نباید در میان مدیران و دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای دیگر تعبیر شود.

وی افزود: مردم شهرستان لنده از روحیه معنوی و مذهبی و ایثار و فداکاری لازم برخوردار هستند و دین خود به نظام و انقلاب را با تقدیم بیش از ۹۰ شهید و ده‌ها رزمنده و جانباز و آزاده ادا کرده‌اند.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: پس از سال‌ها انتظار توسعه سیاسی این شهرستان رقم خورد ولی ارتقاء ساختار اداری آن همچنان مسکوت مانده است.

مرادی افزود: مسئولان نبود امکانات، اعتبارات و تحریم‌ها را عامل این مهم اعلام می‌کنند ولی این قانع‌کننده نیست و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی عدم توسعه ساختار اداری در این شهرستان عدم همراهی مسئولان و ادارات کل استان با ساختار اداری در این شهرستان باشد.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده گفت: بعد از گذشت چهار سال از شهرستانی، برخی از ادارات هنوز نمایندگی خود را در این شهرستان دایر نکرده‌اند، انتظار داریم همزمان با توسعه سیاسی توسعه اداری توسط مسئولان مربوطه نیز دنبال شود.

مرادی با اشاره به وجود فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف در شهرستان افزود: خواسته به حق مردم راه‌اندازی چارت سازمانی ادارات و استخدام نیروهای بومی بوده که می‌طلبد از ظرفیت شهرستان به خوبی استفاده شود.

وی خطاب به مسئولان استانی یادآور شد: ظرفیت و موقعیت مناسبی برای استفاده از پتانسیل بنیاد برکت در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان وجود دارد، اگر نوبتی هم باشد لنده در اولویت قرار دارد.

فرماندار لنده افزود: حال که شبکه بهداشت و درمان لنده استقلال یافته می‌طلبد نسبت به تجهیزات و امکانات و همچنین پزشکان متخصص برای این شهرستان همکاری لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

تجهیزات و امکانات همراه با استقلال ادارات آورده شود

امام جمعه لنده گفت: تجهیزات و امکانات همراه با استقلال ادارات آورده شود.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در مراسم معارفه سرپرست و افتتاح شبکه بهداشت لنده با اشاره به حدیثی در خصوص اهمیت و جایگاه علم پزشکی گفت: علم بدن (پزشکی) مقدم بر علم دین بوده، از این رو گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است.

وی افزود: تأکید ادیان مختلف بر اهمیت علم پزشکی نشان‌دهنده جایگاه این علم در نزد بشر بوده که توجه به آن برای ادامه حیات بشری و حفظ بهداشت عمومی امری ضروری است.

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به تلاش دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای گسترش و بالا بردن سطح بهداشت و سلامت عمومی در جامعه تصریح کرد: علیرغم همه تلاش‌هایی که برای گسترش طرح تحول سلامت در کشور انجام شده شهرستان لنده از این خدمات محروم مانده است.

کیانی‌اصل یادآور شد: نزدیک به چهار سال از شهرستان شدن لنده می‌گذرد اما خبری از خدمات و یا تشکیلات اداری برای توسعه آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اسمی بودن شهرستان ضربات سنگینی بر مردم وارد ساخته چرا که مردم انتظار دارند با شهرستان شدن درآمد، اشتغال، اقتصاد، مسکن و … نیز توسعه و پیشرفتی داشته باشد.

امام جمعه لنده گفت: بعد از گذشت این مدت هنوز یک نفر استخدامی در ادارات لنده وجود نداشته و پرسنل و چارت ادارات به صورت نیروهای مأمور به خدمت جایگزین شده‌اند که این در نوع خود نیز معضل بزرگی برای جوانان و حوزه اشتغال شهرستان است.

کیانی‌اصل افزود: مردم لنده یک خواسته از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان دارند و آن عدم انتقال نیرو از سایر شهرستان‌ها به این شهرستان نوپا می‌باشد.

وی تبیین کرد: اگر قرار است نیرویی در شبکه بهداشت و درمان به‌کارگیری شود باید از طریق برگزاری آزمون و با اولویت بومی شهرستان به کارگیری و استخدام شود.

امام جمعه لنده در ادامه به وضعیت تجهیزات و امکانات مرکز بهداشت و درمان لنده اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته اقدامات خوبی برای تجهیز این مرکز درمانی انجام شده، اما مشکلات اجازه برطرف کردن همه مشکلات و تجهیزات را به مسئولان نداده است.

وی افزود: محرومیت‌های گذشته اجازه توسعه به این شهرستان را در سطح وسیع نداده است.

امام جمعه لنده با اشاره به نبود پزشکان متخصص در این شهرستان گفت: برخی از مردم برای مراجعه به پزشک و یا حتی انجام یک سونوگرافی باید نماز صبح خود را در شهرستان‌های همجوار بخوانند تا بتوانند مشکلات پزشکی خود را برطرف سازند.

کیانی‌اصل در پایان یادآور شد: ما مخالف استقلال شبکه بهداشت نیستیم، می‌گوییم همراه با استقلال امکانات و تجهیزات و نیرو نیز آورده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار