کد خبر: ۱۵۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 01 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از قرار گرفتن در طرح شهرستانی شدن بخش‌های خمام در رشت و بندر کیاشهر در آستانه‌اشرفیه در تقسیمات جدید کشوری خبر داد.

محمدحسین قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به درخواست مردم بخش بندر کیاشهر برای تبدیل شدن به شهرستان اظهار کرد: یکی از شاخص‌های تبدیل بخش به شهرستان جمعیت است و طبق قانون تقسیمات کشوری کمترین جمعیت باید 52 هزار نفر باشد.

وی به جمعیت 32 هزار نفری بندر کیاشهر اشاره کرد و افزود: بنده باور داشتم با استفاده از ظرفیت خود می‌توانم مصوبه تبدیل بخش بندر کیاشهر به شهرستان را از هیئت دولت بگیرم اما در سال‌های گذشته با تغییر سه استاندار مواجه شدیم و بسیاری از موانع موجب شد نتوانیم به توسعه مورد نظر در بندر کیاشهر دست پیدا کنیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود مصوبه احداث اورژانس منطقه «دستک» در بندر کیاشهر مدت چهار ماه اجازه ندادند آن را کلنگ‌زنی کنیم، تصریح کرد: در دولت گذشته تقسیمات کشوری اجرایی نشده است.

قربانی به توقف اجرای تقسیمات کشوری در دولت روحانی اشاره کرد و گفت: طرح تقسیمات کشوری به وزارت کشور ارجاع داده شده تا با کارشناسی بهتری انجام شود.

وی از قرار گرفتن در طرح شهرستانی شدن بخش‌های خمام در رشت و بندر کیاشهر در آستانه‌اشرفیه در تقسیمات جدید کشوری خبر داد و بیان کرد: امیدواریم آرزوی مردم بندر کیاشهر را جامه عمل بپوشانیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فضای بسیار منفی خواص و نخبگان مردم منطقه را رنج می‌داد، خاطرنشان کرد: دیوار بی‌اعتمادی بین مردم بندر کیاشهر و آستانه‌اشرفیه ایجاد شده بود و امروز این مرزبندی برداشته شده است.

قربانی احداث موج‌شکن «دهنه سر سفیدرود» را از خدمات ارائه شده به مردم بندر کیاشهر برشمرد و یادآور شد: برق‌رسانی، گازرسانی، تجهیز مزارع، توسعه منطقه آزاد انزلی به بندر کیاشهر و ... از جمله خدمات ارائه شده به مردم منطقه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار