با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، درب طلای آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) رونمایی شد.
کد خبر: ۱۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹ 19 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در آیین رونمایی درب طلای حرم سید علاءالدین حسین (ع) اظهار داشت: هر سه حرم احمدبن‌موسی (ع)، سیدمیرمحمد (ع) و سیدعلاءالدین حسین (ع)، در مجموع یک قطب زیارتی هستند.

وی افزود: در گذشته طراح پروژه 57 هکتاری بنا داشت حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و آستانه (ع) را در دو قطب قرار دهد اما این معنا مورد استنکار قرار گرفت و خواسته شد که همه حرم‌ها یک قطب باشند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: این حرم باید به صحن مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) متصل شود و برعکس حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) نیز باید به حرم سیدعلاءالدین حسین (ع) اتصال یابد و امکانات و اعتباراتی که تحت عنوان حرم سوم اهل‌بیت وجود دارد متعلق به همه این‌ها است.

ایمانی با تصریح اینکه اعتبارات مصوب در طرح 57 هکتاری متعلق به سومین حرم اهل‌بیت است، اضافه کرد: توسعه آستان سید علاءالدین حسین (ع) باید در دل همین اعتبارات و زیرمجموعه طرح کلی توسعه دیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: ممکن است کار در این یا آن حرم تقدم و تأخر داشته باشد اما به‌ طور کلی هر دو حرم یک‌ قطب زیارتی هستند و به‌ تبع باید از امکانات لازم برخوردار باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مناقب حضرت سید علاءالدین حسین (ع) تصریح کرد:‌ این امامزاده واجب‌التعظیم موردتوجه عام و خاص، بزرگ و کوچک و مرد و زن استان فارس و استان‌های هم‌جوار و حتی ارادتمندان از کشورهای دیگر بوده و هست.

ایمانی بیان کرد: حالتی که برای حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) نقل‌شده مشابه حالتی است که حضرت ابوالفضل (ع) نسبت به امام حسین (ع) دارند یعنی این حرم مطهر نسبت به احمد‌بن موسی (ع) حالت همان حرم نسبت به اباعبدالله حسین (ع) دارد و افرادی که به حرم مطهر حضرت احمد‌بن موسی (ع) مشرف می‌شوند و توسل پیدا می‌کنند به اینجا که می‌رسند دعای آن‌ها به اجابت می‌رسد و خواسته آن‌ها تأمین می‌شود.

وی بر ضرورت فراهم آمدن تسهیلات تردد زائران حرم مطهر تأکید کرد و ابراز داشت: ایجاد راه‌های دسترسی برای زائران و پیش‌بینی فضای پارک مناسب و همچنین اقامت مناسب ازجمله ضرورت‌ها است که باید مد توجه مسئولان باشد.

در ادامه این آیین، تولیت آستان سید علاءالدین حسین (ع) نیز گفت: هم‌اکنون شاهد افتتاح درب حرم مطهر بودیم که بعد از 42 سال عدم تعویض، این درب از محل نذورات مردمی به‌وسیله یک و نیم طلای 24 عیار بازسازی‌شده است و امیدواریم این پیوند مردم و اهل‌بیت (ع) که از گذشته دیرین آغازشده و تا قیامت نیز به یاری خدا ادامه خواهد داشت، مستدام باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محی‌الدین طاهری افزود: مردم ما چنان به این آستان مقدس الفت دارند که حتی شمع و چراغی که روشنایی زیر گنبد حرم را فراهم می‌کند با نذورات خود تأمین کرده و خیران در تأمین هزینه طلاکوبی هنری این درب به آستان کمک کردند.

رئیس هیئت‌امنای آستان سید علاءالدین حسین(ع) همچنین از تهیه سیستم عطرافشانی ویژه مشابه دستگاه عطرافشانی حرم علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در مشهد خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار