تعداد زیادی از روستاهای شهرستان گرمی فاقد تلفن ثابت هستند و در بسیاری از این روستاها پوشش تلفن همراه به ویژه در بخش مرزی موران با مشکلات جدی مواجه است.
کد خبر: ۱۵۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵ 04 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سال‌هاست وضعیت مخابرات در روستاهای شهرستان گرمی از وضعیت آب و راه هم نامطلوب‌تر به نظر می‌رسد و با وجود تلاش‌های خوبی که در حوزه مخابرات در این شهرستان انجام شده اما مردم همانطور که در حوزه آب و راه دغدغه دارند چندین سال است که در حوزه مخابرات هم نگرانی‌های جدی دارند و لازم است این نگرانی‌ها رفع شود.

تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان نیز فاقد تلفن ثابت هستند و در تعدادی از این روستاها و سایر روستاهای شهرستان نیز پوشش تلفن همراه به ویژه در بخش مرزی موران با مشکلات جدی مواجه است که لازم است در این زمینه نیز تلاش جدی‌تری صورت گیرد.

بر اساس آنچه روستاییان اظهار می‌کنند نبود آنتن، قطع مکالمه در زمان تماس، برقراری ارتباط ناموفق بین دارندگان سیم‌کارت‌های همراه در 55 روستا به صورت شبانه‌روزی برای مشترکین دردسرساز شده است.

علاوه بر این نبود پوشش شبکه تلفن همراه و استفاده از رومینگ خارجی شبکه‌هایی همچون آذرسل و باکسل کشور جمهوری آذربایجان زندگی مرزنشینان بخش موران را به مخاطره انداخته است.

مشکل عدم دسترسی به اینترنت در روستاها از دیگر مشکلات حوزه مخابرات در این شهرستان است که متاسفانه بخش بزرگی از روستاهای شهرستان از نعمت اینترنت محروم هستند که بنا به گفته‌های ساکنان روستاهای شهرستان گرمی این موضوع مشکلاتی را در دسترسی‌های الکترونیک چون استخدام‌ها، ثبت‌نام‌های مختلف، تحقیق و پروژه‌های دانشجویی و نیز دسترسی به اطلاعات و اخبار مهم شهرستان و کشور برای مردم و خصوصا جوانان ایجاد کرده است و اهالی برای استفاده از این نعمت در کافی‌نت‌ها باید کیلومترها راه را به مرکز شهرستان بپیمایند.

فرماندار گرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به وضعیت نامطلوب مخابرات در روستاهای شهرستان گرمی خواستار قرار گرفتن گرمی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای و اعتباری در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی شد و اظهار کرد: شهرستان گرمی در زیرساخت‌های ارتباطی با مشکلات جدی‌تری مواجه است و لازم است تدابیر ویژه‌تری در این موضوع اتخاذ شود.

میرعلی رحیمی زاد افزود: شهرستان گرمی به دلیل داشتن ظرفیت‌های بالقوه فراوان در حوزه گردشگری و دارا بودن 98 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان یکی از شهرستان‌های رو به رشد استان محسوب می‌شود که به شدت نیازمند تأمین زیرساخت‌های فنی و خدماتی و تکنولوژیکی به ویژه درزمینه IT است.

وی تصریح کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی تأمین خطوط بین استانی، بین‌المللی، اینترنت، تلکس داخل و خارج کشور، انتقال صدا و تصویر و ... و نیز حفظ و نگهداری شبکه ارتباطی، نقش تعیین‌کننده در تسهیل ارتباطات فعالان اقتصادی و دارندگان کسب و کار در اقصی نقاط استان می‌تواند ایفا کند.

فرماندار گرمی اظهار امیدواری کرد: در صورت ارتقای فرهنگ کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، کارآفرینی، کاهش بیکاری و نهایتاً رشد و توسعه بیش از پیش استان را شاهد خواهیم بود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل چندی پیش در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه مخابرات شهرستان گرمی گفت: تلاش می‌شود دسترسی روستاها به اینترنت طی سال‌جاری فراهم شود که 163 روستای شهرستان گرمی نیز زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

علی آذرنژاد با اشاره به اینکه 19 روستای این شهرستان از خدمات اینترنتی نیز بهره می‌برند، افزود: همچنین 173 روستا از 362 روستاهای شهرستان گرمی زیرپوشش آنتن‌های تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه امروز در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ایجاد زیرساخت‌های لازم اعم از آب، برق، گاز و مخابرات اقدامات خوبی در حال انجام است، عنوان کرد: در حال حاضر 173 روستای گرمی از خدمات تلفن همراه بهره‌مند بوده و در سال‌‌جاری 19 روستای گرمی نیز از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

لازم به یادآوری است که سریال اختلال و قطعی مداوم اینترنت در داخل شهر گرمی نیز هم اینترنت پرسرعت ثابت و هم اینترنت همراه با قطعی‌های مکرر داستان قدیمی است که گویا تمامی ندارد و داد کاربران در این شهرستان را درآورده است.

امید می‌رود برای توسعه طرح‌های و مخابراتی در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق روستایی و شهری گرمی گام‌های موثری برداشته شود و شرکت مخابرات استان برای پوشش ضعف‌های حوزه مخابراتی در این شهرستان گام‌های موثر و اساسی بردارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار