مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری قم خبر داد:
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری قم گفت: در سال 92 و 93، توسعه جنگل کاری را در دستور کار شهرداری بوده که طی این دو سال 300 هکتار توسعه جنگلی در قم صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۵۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 04 January 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در جلسه کمیته محیط زیست شورای شهر قم گفت: این توسعه‌ها در بوستان زائر، رضوی، باغ رضوان، امام رضا(ع) و... بوده است که در راستای خدمات رسانی به مردم و زائران صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری قم با اشاره به کمربند سبز گفت: هزار و 370 هکتار لکه‌های سبز در سطح شهر داریم که بیشترین آنها در منطقه دو قرار دارد.

جوادیان با اشاره به اقدامات سال 94 گفت: توسعه درختکاری را به میزان 140 هکتار در حال افزایش داریم و تا اواخر اردیبهشت‌ماه این بخش به پایان رسیده و عمده توسعه جنگل کاری ما در منطقه هشت خواهد بود.

وی بیان کرد: زمین‌هایی در سطح شهر وجود دارد که شناسایی شده و اگر مشکلات تملک و تأمین آب برطرف شود، قطعاً می‌توانیم در راستای ایجاد لکه‌های سبز بکوشیم.

جوادیان گفت: در عوارضی، جاده قدیم، قم - تهران، عوارضی کاشان و.... توسعه فضای سبز را در دستور کار قرار داده و می‌کوشیم تا در راستای گسترش فضای سبز بکوشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها فضای سبز شهرداری قم گفت: ما در راستای جلوگیری از ریز گردها در تلاش هستیم تا جنگل کاری کرده و بکوشیم تا در برابر گسترش آلایندگی‌ها ایستادگی کنیم.

وی گفت: ما نیاز داریم یک گروه مشاوره‌ای از نظر آیتم‌های مختلف مسائل را بررسی کند تا بتوانیم از طریق آن رینگ سبز شهری را تعریف کنیم.

جوادیان با اشاره به تملک برخی از زمین‌ها گفت: هنوز برخی از این زمین‌ها به ما واگذار نشده و در صورتی که واگذار شود قطعاً در توسعه فضای سبز تلاش خواهیم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار