نماینده ولی فقیه در مازندران:
نماینده ولی‌فقیه در مازندران تنها راه تربیت انسان و رسیدن به کمال را نماز عنوان کرد و افزود: نماز انسان را از منکرات بازمی‌دارد.
کد خبر: ۱۵۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 06 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در اجلاسیه استانی نماز که در سالن مصباح دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد اظهار داشت: اگر تبلیغات نماز نبود اول نماز بعد غذا  در جلسات عملی نمی‌شد.

وی بابیان این‌که برای برپایی نماز اول وقت در جلسات وادارت بسیار زحمت‌کشیده شد تا به‌صورت عادت درآید، گفت: فرهنگ برگزاری نماز اول وقت از برکات برگزاری جلسات و اجلاسیه نماز است.

آیت‌الله طبرسی تصریح کرد: حضور، توجه و خلوص جان نماز , اجلاسیه مقدمه نشر فرهنگ نماز است که با توجه به تشیع بودن جامعه ما باید از این اجلاسیه استقبال بسیاری شود.

امام‌جمعه مرکز استان با اشاره به برکات زیاد نماز ابراز داشت: کل برنامه‌های اسلام از عقاید و اخلاق به ساخت و پرداخت می‌پردازد تا انسان‌ها را بسازدوتربیت کند.

وی گفت: اسلام سازوکار تفکر انسان‌ها را بر  اساس توحید نبوت و معاد شکل می‌دهد و مسلمان باید ساختار فکرش را این سه اصل تشکیل دهد.

آیت‌الله طبرسی با اشاره به این‌که آیات معاد و توحید مکی است تصریح کرد: صورت آیات قدیمی قرآن به سه اصل توحید نبوت و معاد می‌پردازد و پس‌ازاین سه اصل سوره‌ها در مدینه نازل‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تنها راه تربیت انسان و رسیدن به کمال رانمازعنوان کرد و افزود: نماز انسان را از منکرات بازمی‌دارد و وجود ۱.۵ میلیون زندانی در کشور نشان از سست بودن اعتقادات و عدم اقامه نماز است.

آیت‌الله طبرسی تأکید کرد: همان‌گونه که نماز انسان را از گناه بازمی‌دارد گناه و منکرات نیز انسان را از برپایی نماز بازمی‌دارد به‌گونه‌ای که انسان برای اقامه نماز تنبل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فلسفه خلقت عبودیت و بندگی است و نماز انسان را با عبودیت و پروردگار خود آشتی می‌دهد درحالی‌که در خانواده‌ها نماز در حال فراموشی است  و این بزرگ‌ترین خیانت است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار