«حق الناس» بودن رای مردم آخرین کلیدواژه سخنان رهبری انقلاب است که به مثابه باطل السحری بر تلاش های دشمنان خارجی و دنباله های داخلی آنان عمل کرد.
کد خبر: ۱۵۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 07 January 2016
فتنه سال ۸۸ را بدون شک باید یکی از پرخطرترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی دانست. مرور گذرای آن روزهای پرالتهاب، علاوه بر نقش پررنگ مردم در خنثی نمودن فتنه آمریکایی-صهیونیستی مذکور، یک واقعیت آشکار دیگر را بیش از هر چیزی نشان می دهد: مدیریت داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی! مدیریتی که توانست به لطف پشتوانه مردمی، انقلاب اسلامی را از یکی از سخت ترین گردنه های پیش روی آن عبور داده، زمینه تبدیل ایران به سوریه، عراق و افغانستانی دیگر را از بین ببرد. حالا ما از گرداب فتنه 88 گذر کرده ایم و در امنیتی به سر می بریم که حتی در کشورهای اروپایی نیز مشابه آن وجود ندارد. ما اکنون پس از گذشت بیش از 6 سال از خردادماه 88 دوباره در آستانه انتخابات دیگری قرار داریم و طبیعتاً دشمن مجدداً در حال برنامه ریزی برای تاثیرگذاری همه جانبه بر فضای داخلی کشور است.  
 
هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب درباره تحرکات دشمن قبل و بعد از انتخابات و هجمه های پیاپی علیه شورای نگهبان در سخنرانی های ایشان در سالهای اخیر به وفور دیده و شنیده شده است.
 
«حق الناس» بودن رای مردم آخرین کلیدواژه سخنان رهبری انقلاب است که به مثابه باطل السحری بر تلاش های دشمنان خارجی و دنباله های داخلی آنان عمل کرد.
 
مردم سالاری دینی و نگاه عمیق نظام
 
طرح حق نظارت استصوابی شورای نگهبان به عنوان بخشی از حق الناس، علاوه بر آنکه نظر روشن رهبری نظام را در این زمینه نشان می داد، زمینه سوء استفاده برخی افراد و جریانات شناخته شده از این مسأله را از بین برد. برخی گرچه تلاش کردند تا با سوء استفاده از کلید واژه حق الناس به نفع جریان فکری خود بهره ببرند.
 
 ایشان ضمن برشمردن ابعاد دیگر حق الناس در زمینه انتخابات، فرمودند: «یک بُعد دیگر حقّ‌النّاس بودن، پذیرش نتیجه‌ قانونی انتخابات است؛ وقتی‌که به یک نتیجه‌ای رسید و مراکز قانونی تصدیق کردند که این است، پذیرش این نتیجه [حقّ‌النّاس است‌]؛ ضدّ آن کاری که در سال ۸۸ انجام شد. خب در سال ۸۸ یک حرف منکر و مستنکَری را آمدند مطرح کردند که تقلّب شده است و باید این انتخابات برهم بخورد».
 
دکتر محمد سلیمانی، نماینده مجلس و وزیر سابق ارتباطات در همین زمینه در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: حرف رهبر انقلاب در زمینه حق الناس بودن انتخابات و رای مردم، نشان دهنده عمق اعتقاد نظام جمهوری اسلامی به مسأله مردم سالاری و انتخابات است. این مسأله نشان دهنده در هم آمیختگی سیاست و دیانت در متن جامعه ما و نظام اسلامی است. به کار بردن این تعبیر از سوی رهبر انقلاب با توجه به حساسیتی که در متون دینی ما در زمینه حق الناس وجود دارد، نشان می دهد که حساسیت نظام در زمینه حراست از رای مردم بسیار بالاست و اصولاً سازوکار برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی، اجازه ضایع شدن کمترین حقی از مردم و نامزدهای انتخاباتی را نمی دهد. مسأله ای که بارها از سوی رهبر انقلاب و مسؤولین دولتی در مقاطع و دولت های مختلف بیان شده است. سلیمانی در ادامه با اشاره به حجم تبلیغات رسانه ای دشمنان جمهوری اسلامی در زمینه انتخابات از ابتدا تا کنون اظهار می دارد: علیرغم همه این دشمنی ها، آن چیزی که اعتماد مردم به نظام را حفظ کرده است، تقید شدید نظام به حراست و حفاظت از رای مردم در تمامی دوره های انتخابات است.
 
سلیمانی می افزاید: برخی جریانات از طرح کلیدواژه مطرح شده به وسیله رهبری در جهت اهداف مغرضانه خود استفاده می کنند و آن را وسیله جفا در حق رهبری، مردم و نظام اسلامی
 
قرار می‏دهند.  نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه جریانات و افراد القاکننده عدم سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی، برای مردم شناخته شده و مشخص هستند،
 
می گوید: متاسفانه افرادی از ابتدای مطرح شدن مسأله «حق الناس در انتخابات» توسط رهبری، سعی داشته اند این تعبیر را وسیله ای برای القای عدم سلامت در انتخابات نمایند. این افراد همان کسانی هستند که سال 88 هم به رای مردم تمکین نکردند و ماه ها کشور را دستخوش آشوب و اغتشاش کردند. این نماینده مجلس تاکید می کند: اینکه ما بخواهیم با قلب واقعیت ها، از تعابیر روشن و صریح رهبری در زمینه حق الناس بودن انتخابات هم سوء استفاده کنیم، اوج نمک نشناسی در قبال مردم و نظام است.
 
فتنه گران سال 88 اما به نظر می رسد در حال حاضر نیز در صدد هستند از هر راه ممکن، به انتخابات پیش رو صدمه بزنند. وزیر سابق ارتباطات با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در آستانه تمامی انتخابات ها افزود: مردم باید با حفظ هوشیاری و حضور پرشور در انتخابات پیش رو، زمینه مایوس شدن دشمنان انقلاب اسلامی و فتنه گران را فراهم نمایند.
 
«حق الناس» تاکتیک هوشمندانه رهبر انقلاب
 
دکتر حسین طلا، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی اما معتقد است به کار بردن تعبیر حق الناس در زمینه انتخابات، درواقع تاکتیکی هوشمندانه از سوی رهبر انقلاب برای مقابله با کسانی است که می خواهند با روش های مختلف، زمینه تحمیل خواسته های خود بر مردم را فراهم کنند.
 
طلا با اشاره به سوء استفاده های برخی جریانات از این تعبیر و هشدار تلویحی رهبر انقلاب در این زمینه،می گوید: اینکه افراد موثر در جریان فتنه 88 بخواهند حالا حرف از حق الناس بودن رای مردم بزنند، بیشتر به طنز شباهت دارد تا به حرف جدی. وی ادامه می دهد: چون این افراد و جریانات ابتدا باید در قبال عدم تمکین به رای مردم در جریان فتنه 88 و زیر پا گذاشتن حق الناس پاسخگو باشند و لذا صلاحیت صحبت کردن در این زمینه را ندارند.
 
 طلا معتقد است تکرار واژه حق الناس از سوی این جریانات با هدف ایجاد شبهه در سلامت انتخابات است. او می گوید: به قول معروف، اینها سخن حقی را می گویند که از آن قصد باطلی را اراده کرده اند. این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر لزوم حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات می‏افزاید: حضور مردم در انتخابات، مبارزه نرم با توطئه های دشمنان بر ضد کشور در فضای پرتنش کنونی منطقه است. حضور پرشکوه مردم در انتخابات، ارتباط مستقیمی با تثبیت امنیت در سطح کشور دارد.
 
هرچه هست، ما اکنون با جریانی مواجه هستیم که می خواهد با استفاده از واژه هایی موجه، بار دیگر اهداف ضدامنیتی خود در زمینه انتخابات را اجرایی نماید. طبیعتاً این جریان در صورت بازنده شدن، باز هم بعید است به رای مردم تمکین نماید. چه اینکه از هم اکنون نیز نشانه های این عدم تمایل به تمکین در برابر رای مردم و البته نظر شورای نگهبان در گفتار برخی از افراد منتسب به این جریان آشکار است، چنانچه برخی
 
چهره های شناخته شده اخیراً از واکنش مردم در صورت رد صلاحیت گسترده افراد از سوی شورای نگهبان خبر داده است! مطالبی که می تواند به عنوان نشانه های برنامه ریزی برای یک آشوب جدید در سطح کشور در نظر گرفته شود.  
 
رهبر فرزانه انقلاب نیز در جریان دیدار اخیر خود با ائمه جمعه سراسر کشور در همین زمینه فرمودند: «آمریکایی‌ها به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند». با این حال، آنچه مسلم است، علیرغم تمامی این
 
تلاش ها، فتنه گران و طرفداران آنها از پیمودن این مسیر مزورانه طرفی نخواهند بست. این را واقعیت نهم دی -که هنوز چند روزی از آن نگذشته است- به ما می گوید!
 
قدس آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار