استفاده از امکانات به نفع افراد ممنوع
سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: از اعضای شوراها به عنوان نخبگان شهرها انتظارمی رود برای حضور باشکوه مردم در پای صندوق های اخذ رای، تلاش کنند.
کد خبر: ۱۶۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 10 January 2016

احمد سردار زاده شنبه شب در نشست اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، گفت: البته مشارکت اعضای شوراها برای مشارکت در این عرصه بدون سوء استفاده از امکانات شورا و شهرداری به نفع کاندیداها باشد.
 طبق اعلام وزارت کشور، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

*پرداخت 1700 میلیارد ریال به شهرداری های استان
 سردار زاده گفت: هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در 9 ماه نخست سال جاری به شهرداری های استان پرداخت شده که این رقم برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان ناچیز است.
 به گفته وی از اعتبار پرداخت شده حدود 470 میلیارد ریال آن سهم دولت بوده است که باید پرداختی دولت به شهرداری ها در استان بیش از گذشته تقویت شود.
 وی با بیان اینکه اقتصاد گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و درشاخصه های اقتصادی برای ایجاد درآمد در توسعه استان به ویژه در حوزه شهری ضعیف است، اضافه کرد: برای رفع این مشکل در مدیریت شهری استان باید به سمت طرح جامع برای ورود بخش خصوصی رفت زیرا که تنها با دریافت عوارض نمی توان مدیریت شهری را سامان داد.
 سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: برای اجرایی شدن طرح جامع با بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی در رفع مشکل مدیریت شهری و توسعه شهر های استان، شوراها نقش مهمی دارند و همکاری آنها را در این زمینه نیاز داریم.
 وی همچنین از راه اندازی پنج کمیته برای ایجاد درآمد پایدار، مشارکت سرمایه گذار، ساماندهی منظر شهری، اداری و مالی برای مدیریت شهری استان خبر داد و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در استان برای توسعه مدیریت شهری استفاده کرد که نشست های تخصصی باشوراها و شهرداری ها در این راستا آغاز شده است.
 وی درخصوص مدیریت شهر گرگان به عنوان مرکز استان گلستان نیز گفت: باید در رفع مسائل و مشکلات مدیریت این شهر حمایت ها بیش از گذشته صورت گیرد و این یکی از برنامه های دفتر امور شهری استانداری نیز است.
 تنی چند از اعضای شورای شهر گرگان نیز پیگیری رفع مشکل شهروندان در پرداخت انشعاب فاضلاب، کمک دولت به شهرداری گرگان، تعامل بیشتر دستگاه ها با مدیریت شهر گرگان، دفاع از جایگاه شورا، کمک در اجرای طرح تله کابین شهرداری، ایجاد تفرجگاه و بوستان مدرن شهری، کمک به شهرداری در جذب سرمایه گذار خصوصی، پیگیری تخلیه فاضلاب خانگی و شتاب در بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب را مطرح کردند.
 همچنین حمایت از طرح های توسعه حاشیه شهر، اختصاص هزینه جرایم رانندگی به شهر، اجازه فروش اوراق مشارکت و اجازه دریافت وام به شهرداری، توجه به سفرهای نوروزی و ایجاد امکانات اسکان برای مسافران نیز از دیگر موارد مطرح شده و خواسته ها از مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان بود.
 در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر گرگان میزبان نمایندگان 400 کامیون انتقال دهنده نخاله های شهر بودند.
 آنان خواستار رفع مشکلات خود و اجرایی شدن تعهد شهرداری با گذشت 5 ماه از اجرای آن بودند.
 شهرداری گرگان کامیون های انتقال نخاله ها راساماندهی کرده تا نخاله ها و خاکبرداری های ناشی از ساختمان سازی را به خارج از شهر و در منطقه درنظر گرفته شده در توسکستان انتقال دهند، ولی به گفته نمایندگان کامیونداران نظارتی بر این طرح نمی شود و تعهدات در این بخش اجرایی نشده است.
 یک عضو شورای شهر گرگان در این نشست در خصوص مشکلات کامیونداران گفت: قرار بود با اجرای طرح ساماندهی ، رانندگان کامیون خود در انتقال نخاله و خاک ناشی از اجرای طرح های عمرانی مدیریت کنند ولی مصوبه شورا (پیمانکار از هر کامیون حدود20 هزار ریال دریافت کند) در این خصوص در فرمانداری رد شد.
 حسین ربیعی افزود: این درحالی است که هم اکنون پیمانکار از کامیونداران بابت حمل نخاله و خاک از شهر وجه دریافت می کند و این خلاف است.
 وی بر تلاش در جهت رفع مشکل کامیونداران تاکید کرد.
 رئیس شورای شهر گرگان نیز قول داد مسائل و مشکلات پیش آمده برای کامیونداران انتقال دهنده نخاله و خاک ناشی از اجرای طرح های عمرانی به خارج از شهر با بررسی درکمیته های تخصصی شورا و همکاری دستگاههای مرتبط رفع شود.
 همچنین در نشست شورای اسلامی شهر گرگان یک لایحه دو فوریتی مبنی بر واگذاری یکی از ساختمان های شهرداری برای استقرار یگان نیروی دریایی به مدت یک سال موافقت شد.
 استان گلستان واقع در شمال کشور در حاشیه دریای خزر واقع است، ولی از استقرار نیروی دریایی در استان محروم می باشد، درحالی که در استان های مازندران و گیلان این نیرو مستقر است.
شهر گرگان به عنوان مرکز استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 329 هزار و 536 نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار