دکتر عمید:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان گفت: « طرح مجری ساختمان» که از دوره قبل هیئت مدیره شروع شده بود و ساختمان های 6 طبقه به بالا را با متراژ بیش از 1500 مترمربع شامل می شد، با جدیت دنبال می شود و به دنبال کاهش تعداد طبقات و متراژ ساخت و ساز ها در این طرح می باشیم.
کد خبر: ۱۶۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 11 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: « طرح مجری ساختمان» که از دوره قبل هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان شروع شده بود و ساختمان های شش طبقه به بالا را با متراژ بیش از 1500 مترمربع شامل می شد، با جدیت دنبال می شود و به دنبال کاهش تعداد طبقات  و متراژ ساخت و ساز ها در این طرح می باشیم.

  دکتر « ابراهیم عمید» افزود: با اجرای طرح « مجری ساختمان» ،مهندسان مورد تایید نظام مهندسی ساختمان استان، مجری ساخت و سازها در استان می شوند و از طرفی میزان نظارت توسط ناظران ساخت وساز را هم افزایش می دهیم تا منجر به افزایش رضایتمندی و اعتماد مردم در احداث ساختمان شود.
 
وی از همکاری بیشتر انجمن های شرکت های ساختمانی در اجرای طرح مجری ساختمان خبرداد.وی گفت:با اجرای طرح مجری ساختمان ،میزان اشتغال مهندسان افزایش خواهد یافت و  ساخت وسازها توسط افراد متخصص و مجرب مورد تایید نظام مهندسی ساختمان استان  انجام خواهد شد که ارتقای کیفیت ساخت وسازها را به همراه خواهد داشت.
 
وی گفت:اکیپی از نظام مهندسی ساختمان استان با شهرداری بندرعباس بر نماهای ساختمان ها در حال مطالعه و اجرا هستند  ودر زمین های تفکیکی جدید به موضوع لحاظ شدن بومی سازی وشرایط اقلیمی در ساخت وسازها بیشتر توجه می شود.
 
 عمید گفت:درصورتی که ناظران ساخت وساز ساختمان ها تخلفی را در گزارش دهی یا نظارت ها داشته باشند،پرونده آنها به «شورای انتظامی»نظام مهندسی ارجاع  می شود وممکن است منجر به لغو پروانه فعالیت آنان شود.
 
وی افزود:هر ناظری در طول دوران ساخت وساز ونظارت، پنج مرتبه گزارش خود را از نظارت ها به شهرداری ونظام مهندسی ساختمان ارائه می دهد.
 
عمید گفت:سه اکیپ در شهرداری های مناطق سه گانه بندرعباس، بررسی نقشه های ساخت وساز را قبل از صدور پروانه ساختمانی برعهده دارند.
 
وی با قدردانی از هیئت مدیره دوره های گذشته نظام مهندسی و بخصوص دکتر مشیری ،رئیس سابق نظام مهندسی ساختمان استان؛اظهار داشت:دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان بطور رسمی فعالیت خود را از دوم دی ماه سال جاری آغاز کرده است.
 
  عمید از تعامل بیشتر با اعضاء و ادارات مرتبط در سطح استان،ارتقای جایگاه و منزلت مهندسان  وافزایش کیفیت خدمات مهندسی در راستای ارتقای کیفیت ساخت و سازها به عنوان برنامه های اصلی هیئت مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان  استان نام برد و افزود:هدف اصلی هئیت مدیره جدید  این است که به صورت صنفی عمل و از مسائل حاشیه ای وشایعات ومسائل جنبی دوری کنیم تا بتوانیم خدمتگزار مهندسان استان باشیم.
 
  وی  که با روزنامه دریا گفتگو کرده، افزود:تلاش خواهم کرد که به هیئت مدیره بها دهم و مصوبات هیئت مدیره را اجرا کنم و همانطور که قبل از انتخابات قول داده بودم،شفافیت لازم را در بخش های مختلف داشته باشم.
 
عمید در خصوص رکود در بازار مسکن هم گفت: بازار مسکن اشباع شده است و درآمد مردم با قیمت مسکن سنخیت ندارد و همین موضوع منجر به افزایش خانه های فاقد سکنه شده است که دولت بایستی برای خانه دار شدن مردم سیاست های حمایتی داشته باشد.وی تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان استان  را 6300نفر اعلام کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار