امام جمعه مشهد اردهال کاشان:
تابناک: استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ملت باید از دولت حمایت کند و دولت باید با ملت همدل باشد تا بتوان پرچم نظام جمهوری اسلامی را به دست امام زمان(عج) رسانید.
کد خبر: ۱۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 24 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از رسا، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه منطقه مشهد اردهال بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای روستای مهدی آباد مشهد اردهال در مسجد صاحب الامر(عج) این روستا با اشاره به این که کتاب رفیق خوب و بهترین رفیق قرآن است، گفت: شایسته است که با قرآن مأنوس بوده و مطالعه و تفسیر شود تا مورد استفاده جوانان قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که در قرآن آمده است که خداوند بر شما انسان ها منت گذاشت و پیامبر(ص) را برای هدایت و سعادت شما فرستاد، افزود: خداوند نعمات بسیاری را آفریده است که برای هیچ یک از آنها بر انسان ها منت نگذاشته است، اما برای شخصیت شخیص حضرت محمد(ص) منت می گذارد.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: شخص اول دنیا و آخرت، رییس انبیا، رییس الخلفا که همه عالم مرئوس او هستند یک هنر بزرگ به خرج داد که این هنر بزرگ ایجاد حکومت موفق بود که توانست مردم را از رذالت و پستی به سعادت برساند و به مکارم اخلاق دعوت کند که در این امر موفق بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تعداد افراد گرویده شده در عمر کوتاه پیامبر(ص) به ایشان را 60 هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: نظام و حکومت موفق و فوق العاده پیامبر اسلام(ص) مناطق مختلف را از نور ایمان خدا مزین کرد اما در یک زمان بسیار کوتاه افول و در زمان امیرمومنان(ع) سقوط کرد.

وی افزود: غاصبان در زمان امام علی(ع) ریاست را غصب کردند و حق ایشان را تضییع کردند و فدک حضرت زهرا(س) را به ناحق گرفتند و به ایشان ظلم کردند و اجازه برپایی حکومت الهی را ندادند.

وی یادآور شد: امام راحل توانست این نظام الهی را متصل به حکومت امیرمومنان(ع) کند، از این رو همه آروزهای فقها را محقق کرد و همه این موفقیت ها به واسطه خون های ریخته شده شهدا است.

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به این که ملت ایران با جانفشانی و همراهی خود با امام خمینی(ره) موجب پیروزی و حفظ نظام شدند، گفت: ملتی که خون امام حسین(ع) را به پا داشت، شهدا و پدر و مادر شهدا هستند که قرآن را حاکم کردند، ولی فقیه را همراهی کردند و موجب برپایی حکومت تشیع شدند.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: استکبار جهانی مترصد آن بود که بعد از رحلت امام خمینی(ره)، آنچه را که از دست داده بود را به دست بیاورد، اما با آمدن مردی از تبار امام علی(ع)، از صلب امیرمومنان(ع) و از ژن حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت آیت الله خامنه ای، در مقابل همه مستکبران ایستاد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران با دکترین ولایت فقیه به تدریج به یک قدرت منطقه ای و جهانی تبدیل می شود، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اجازه نخواهد داد که تفکر استکبار در ایران رسوخ پیدا کند.

وی با اشاره به انتخاب شعار ‹‹ملت و دولت، همدلی و همزبانی›› از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: دشمن به دنبال توافقی مجمل و در خور نظر خود و همچنین خسته کردن و نارضایتی ملت ایران است تا مردم از ارزش های خود دست بردارند.

وی افزود: پیام شهدا این است که ما جان خود را تقدیم قرآن و اسلام کردیم و شما باید ادامه دهنده راه ما باشید و استوار از ارزش های نظام حراست کنید.

امام جمعه مشهد اردهال، سال 94 را سالی حساس در عرصه سیاست دانست و تأکید کرد: ملت باید از دولت حمایت کند و دولت باید با ملت همدل باشد تا بتوان پرچم نظام جمهوری اسلامی را به دست امام زمان(عج) رسانید تا ایشان انتقام خون همه شهدا و مادر پهلو شکسته خود را از ظالمان بگیرد.

شایان ذکر است، نهمین یادواره 26 شهید روستای مهدی آباد مشهد اردهال پیش از ظهر امروز در مسجد صاحب الامر(عج) این روستا با خاطره گویی سردار محمد علی فلکی، فرمانده تیپ نینوا لشکر سید الشهدا و مدیحه سرایی حاج محمود شریفی (کمیل) و سخنرانی حجت الاسلام سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار