مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با اعمال محدودیت در کشت محصولات کشاورزی آب بر همچون ذرت، سطح زیر کشت چغندر‌قند ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.
کد خبر: ۱۶۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 13 January 2016
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با اعمال محدودیت در کشت محصولات کشاورزی آب بر همچون ذرت، سطح زیر کشت چغندر‌قند ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

اسماعیل پرویزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سطح زیر کشت چغندر‌قند در سال گذشته 11 هزار و 500 هکتار بوده که امسال با افزایش 30 درصدی به 15 هزار هکتار رسیده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: چغندرکاران از آغاز فصل برداشت  تاکنون 600 هزار تن از این محصول را به کارخانه‌های قند استان تحویل داداه‌اند و برآورد می‌شود این رقم به 605 هزار تن افزایش یابد.

پرویزی‌فر با بیان اینکه به طور متوسط در هر هکتار 52 تن چغندر‌قند برداشت می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته از سطح 11 هزار و 500 هکتار، 420 هزار تن از این محصول به عنوان آخرین محصول در هر سال زراعی برداشت شد.

وی به شروع برداشت چغندر‌قند در مناطق سردسیر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از نیمه شهریور ماه هر سال برداشت این محصول آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه می‌یابد در حالیکه زمان برداشت چغندر‌قند در مناطق گرمسیر خرداد ماه است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیرامون کشت چغندر‌قند در مناطق گرمسیر استان که از مهر ماه آغاز می‌شود، افزود: کشت این محصول در مناطق گرمسیر از جمله گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب از سال گذشته با سطح 112 هکتار آغاز شد.

وی عدم نقدینگی کافی برای پرداخت طلب چغندرکاران را از مشکلات این بخش اعلام و عنوان کرد: کارخانه‌های قند از جمله کارخانه قند بیستون با ذخیره 20 هزار تنی شکر متقاضی برای فروش این محصول و دستیابی به نقدینگی کافی برای پرداخت طلب کشاورزان ندارد.

پرویزی‌فر با اشاره به توزیع کود ازته گفت: کشاورزان برای تهیه کود ازته به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه نمایند تا در زمان مناسب نسبت به افزودن کود سرک اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار