معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رویکرد این وزارتخانه ایجاد تحول در نظام مدیریتی علم و فناوری و به دنبال آن افزایش تعاملات و بهره‌وری است.
کد خبر: ۱۶۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 14 January 2016
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رویکرد این وزارتخانه ایجاد تحول در نظام مدیریتی علم و فناوری و به دنبال آن افزایش تعاملات و بهره‌وری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، وحید احمدی در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه رازی، اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد مجموعه وزارت علوم ایجاد تحول در نظام مدیریتی علم و فناوری، افزایش تعاملات، بهره‌وری و کیفیت و ایجاد ارتباطات شبکه‌ای بین مجموعه‌ها است این ارتباط شبکه‌ای در بخش زیرساخت، همکاری‌های پروژه‌ای در سطح کشور و منطقه می‌تواند باشد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اکنون فعال کردن مناطق 9گانه دانشگاهی سطح کشور نعمت بزرگی است، عنوان کرد: مناطق 9گانه اکنون وضعیت مناسبی دارند و وظایفی که با توجه به ظرفیت‌ها به دانشگاه‌ها واگذار شده به خوبی مقرر و انجام شده است تا به صورت اسناد علمی کشور نگهداری و در اختیار فرآیند تصمیم‌گیری در وزاتخانه و سازمان برنامه قرار گیرد.

احمدی با بیان اینکه ارتباط مراکز و پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده موقعیت مناسبی است، گفت: مجموعه نیازها و مطالب هر منطقه بررسی و شناسایی شده است و امید است با تعاملات ایجاد شده و فضای باز فراهم شده برای ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های منطقه و بین‌المللی برای رفع مشکلات استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه این رویکرد وزاتخانه طول عمر زیادی ندارد، افزود: بسیاری از دانشگاه‌ها از فرصت ارتباطات بین‌المللی به خوبی استفاده می‌کنند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای تأمین هزینه ارتباطات و رفت و آمدها همکاری می‌کند اما باید دانشگاه‌ها آگاهی خود را بالا برده و از ظرفیت موجود استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه به طور قطع با نگرش کنونی موجود در کشور بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مالی نیست زیرا بسیاری از وسایل آزمایشگاهی با هزینه‌های میلیونی بدون استفاده مانده‌اند و این خطر بزرگی است که باید مورد توجه دانشگاه‌ها و اساتید قرار گیرد.

احمدی به ضرورت راه‌اندازی سامانه تقاضا اشاره کرد و گفت: با تعاملات انجام شده با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی همچون نفت برای صنایع بالادستی و پایین دستی، با صنعت در حوزه طرح‌های صنعتی و پسادکترای صنعتی، با وزات دفاع و فرصت ارتباط منطقه‌ای ارتباط میان مجموعه دانشگاه و پارک‌های علمی فناوری افزایش می‌یابد.

وی به طرح‌های مطالعاتی مشترک وزارت علوم با کشورهایی همچون آلمان و اتریش اشاره و عنوان کرد: هر دانشگاهی بنابر ظرفیت خود می‌تواند از فرصت ارتباطات منطقه‌ای استفاده کند و بخش زیادی از این مسیر به تلاش و پیگیری خود دانشگاه‌ها بستگی دارد.

احمدی با بیان اینکه بسیاری از این اقدامات و فعالیت‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت:  اکنون حرکت بسیار خوبی در برخی دانشگاه‌ها برای اجرای مجموعه‌ای از طرح‌ها انجام شده اما بخش خصوصی فعال نیست که باید زمینه فعالیت آن فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار