نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه نیروی انسانی در اردبیل شرایط بسیار نامطلوبی را دارد به طوری که در بین استان‌های کشور رتبه 31 را داریم.
کد خبر: ۱۶۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 14 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، منصور حقیقت‌پور پیش از ظهر امروز در پاسخ به سئوال خبرنگاران در نشستی در اردبیل اظهار کرد: در کنار همه پیگیری‌ها و تلاشی که در چهار سال اخیر انجام دادیم افتخار می‌کنم که برخی اقدامات را انجام ندادیم و به شعار راستگویی و صداقت عمل کردیم تا دروغی به مردم نگفته باشیم و پیگیر مطالبات واقعی مردم به طور واقع‌بینانه باشیم.

وی افزود: من از ظرفیت‌های استان اردبیل به صورت رانتی هرگز استفاده نکردم و در این استان دنبال هیچ زد و بند اقتصادی نیز نبودم و به دلیل قسمی که به مردم و پرچم حضرت عباس (ع) خورده‌ام اجازه ندادیم در این چهار سال حتی یک نفر با استفاده از ظرفیت نمایندگی من از اقوام و بستگان استخدام شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در تنزل شأن و جایگاه اردبیل هیچ حرکت و اقدامی را نکردم بلکه همواره سعی کردم تا شان و جایگاه مردم استان در سطح ملی و جهانی ارتقا یابد، گفت: افتخار می‌کنم که برای مردم منطقه کم فروشی نکرده بلکه به ارزش 50 میلیارد تومان از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده کردم تا در استان اردبیل با کمک آنها برخی از فعالیت‌های خداپسندانه نظیر احداث هشت کتابخانه، چندین مدرسه ،دو باب مسجد و حسینیه‌ها به وجود آمده و به واسطه رفاقتی که با خیرین داشتم آنها را به اردبیل دعوت کردم.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود حقیقت‌پور به دلیل حضور در کمیسیون امنیت ملی بیشتر از سطح منطقه‌ای در سطح ملی تحرک داشته است، بیان کرد: پاسخ و دلیلی که برای این کار باید ارائه کنم این است که تحرک در بخش روستا آیا تاثیرگذاری بیشتری از مولفه‌های ملی و بین‌المللی دارد در حالی که حضور در سطح ملی به ما کمک می‌کند تا مشکلات شهرها و بخش‌های مختلف را بتوانیم به راحتی برطرف کنیم.

وی ادامه داد: حرکتی که انجام دادیم و امیدوارم دیگر نمایندگان نیز آن را پیگیری کنند تلاش بر ارتقای پیگیری‌ها برای معرفی فرزندان سبلان در سطح مدیریت‌های کلان و ملی بوده است و به جای آنکه به جابجایی دهیار و بخشدار مشغول باشم سعی کردم مدیران توانمندی را از این استان در سطوح ملی معرفی کنم تا در بهترین شرایط افرادی همچون آقاجانی بتوانند تا سطح وزارت نیرو نیز مطرح باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در همه ملاقات‌های بین‌المللی و جهانی سعی کردم تا استان اردبیل را معرفی کنم به طوری که در دیدار با سید حسن نصرالله از نقش و جایگاه علمای جبل عامل در اردبیل در پیوند با عرفای صفویه برای انتشار فرهنگ تشیع سخن به میان آوردم که این اظهارات اسباب آشنایی بیشتر سید حسن نصرالله را با اردبیل فراهم کرد.

حقیقت‌پور افزود: ما به جای آنکه به تغییر مدیر یک مدرسه متمرکز شویم تمام توانمان را گذاشتیم تا کارخانه زباله‌سوز با 500 نفر اشتغال و یا یک پالایشگاه با 700 نفر اشتغالزایی را به استان اردبیل بیاوریم تا با همراهی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بتوانیم مسیر توسعه استان اردبیل را تسهیل کرده و به آن سرعت بدهیم.

وی عنوان کرد: مشکلی که ما در این چهار سال در استان اردبیل مشاهده کردیم عدم مطالبه‌گری اقشار و گروه های مختلف مردم بود که انتظار می‌رود گروه مطالبه‌گری در استان اردبیل راه‌اندازی شود تا از یک نماینده مجلس در فعالیت‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای خود هم در بخش کمیسیون‌های تخصصی و هم وظایف دیگر مطالبات واقعی مردم را پیگیری کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل ضرورت افزایش قدرت مطالبه‌گری مردم اردبیل را به عنوان یک ضرورت یادآور شد و گفت: همچنان بر رفتار پاک بر پایه اخلاق، ادب، گذشت و معرفت اعتقاد راسخ دارم و بر این باورم صحنه انتخابات به عنوان یک امر مستحب موکد نباید به صحنه انجام کارهای حرام تبدیل شود.

خط شایسته‌سالاری باید جای انتخاب رفقای گرمابه‌ای را بگیرد

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خط شایسته‌سالاری باید جای خود را به انتخاب رفقای گرمابه‌ای بدهد، افزود: بر این باوریم انسان‌های شایسته و حرفه‌ای از هر طیف و گروه و جناح و قومی باید مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت آنها در عرصه‌های مدیریتی استفاده شود.

وی اهمیت توسعه اقتصادی را بر محور ایجاد اشتغال مولد و فرایند توسعه استان ضروری اعلام کرد و گفت: ما همچنان شرمنده افراد بیکار هستیم که تاکنون نتوانستیم ظرفیت شایسته‌ای را برای اشتغال آنها فراهم کنیم.

وی عقب‌ماندگی استان را در بخش توسعه نیروی انسانی تاسف‌بار توصیف کرد و ادامه داد: از این جهت رتبه 31 کشور را داریم که با وجود افزایش نیافتن جمعیت بحران مهاجرت نیروهای جوان و تبدیل شدن اردبیل به سکونتگاه سالخورده‌ها و بازنشسته‌ها یک تهدید جدی به شمار می‌رود.

حقیقت‌پور یادآور شد: باید متناسب با شان مردم این استان و هرم جمعیتی آن سعی کنیم تا آبرو و حیثیت افراد بیکار حفظ شده و زمینه اشتغال و کارآمدی این نیروها فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار