دستگیری زوج سارق با 60 فقره سرقت خودرو و موتورسیکلت و کشف 28 فقره سرقت داخل خودرو در قم، از جمله اخبار حوزه انتظامی استان قم است.
کد خبر: ۱۶۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 15 January 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس قم، سرهنگ احمد کرمی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت خودرو و موتورسیکلت در استان قم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران آگاهی استان قم قرار گرفت.

به گفته وی سارقان پس از سرقت خودرو و موتورسیکلت با اغفال برخی شهروندان خودروهای مسروقه را در فروشگاه‌های مجازی به معاوضه و یا به فروش می‌رساندند.

کرمی گفت: در ادامه با دعوت از تعدادی مالباخته به پلیس آگاهی استان و ترسیم شیوه سارقان ضمن بررسی پرونده‌های مطروحه سرنخ‌هایی بدست آمد و سرکرده باند شخصی به نام «م-ش» که سابقه کلاهبرداری نیز داشت در این خصوص شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: سپس مأموران آگاهی ضمن اخذ دستور از مقام قضائی استان، متهم را به همراه همسرش با یک دستگاه خودرو سرقتی در یکی از خیابان‌های قم شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در ادامه به بیش از ۶۰ فقره سرقت خودرو و موتورسیکلت با همدستی همسرش طی یک سال گذشته اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه یک مالخر اموال مسروقه نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر شده، از تلاش جهت کشف سرقت‌های احتمالی دیگر نیز خبر داد.

کشف ۲۸ فقره سرقت داخل خودرو در قم

فرمانده انتظامی شهرستان از کشف ۲۸ فقره سرقت داخل خودرو، خبر داد و گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در قم، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی استان قرار گرفت و متهم توسط مأموران کلانتری ۳۰، دستگیر شد.

سرهنگ هادی دیده‌ور افزود: متهم طی تحقیقات صورت گرفته در مواجهه با مستندات موجود به ۲۸ فقره سرقت محتویات داخل خودرو، اعتراف کرد.

وی گفت: تلاش جهت کشف سرقت‌های احتمالی دیگر همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم با اشاره به اعتیاد شدید متهم، افزود: در ادامه با راهنمایی وی خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی هشدار داد: شهروندان از قرار دادن هرگونه وسایل از قبیل تلفن همراه، اسناد، شناسنامه، پول نقد و... بر روی صندلی خودرو و در معرض دید، خودداری کنند.

انتقام از طریق واتس آپ

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی «واتس آپ» اقدام به انتشار فایل‌های خصوصی یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی موالی اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به انتشار فایل‌های خصوصی وی کرده است که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران فتا استان قرار گرفت.

به گفته وی در ادامه ضمن تشکیل پرونده طی یکسری اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی استان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: متهم یکی از دوستان شاکی بود که به دلیل اختلافاتی که با وی داشته اقدام به انتشار فایل‌های خصوصی شاکی کرده است.

موالی به شهروندان توصیه کرد: فایل‌ها و تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

پلیس همواره در حال ارتقاء سطح تعالی رفتار است

رئیس و مسئولان آموزش و پرورش ناحیه ۳ استان قم از دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ قم بازدید که در ادامه نیز اتاق فکری با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با توجه به اولویت جرائم استان، با حضور معاون اجتماعی، جانشین بازرسی و رئیس دفتر نظارت همگانی این فرماندهی و همچنین روسای اداره برآورد اجتماعی و آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تشکیل شد.

سرهنگ احمد صادقی، ‌معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم طی سخنانی در این جلسه به خدمات مرکز مشاوره پلیس قم اشاره و تصریح کرد: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان قم روزانه پذیرای مراجعه کنندگان زیادی است و علی رغم این تعداد، مردم از آن رضایت حداکثری دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ۱۹۷ به عنوان واحدی مستقل نام برد که به صورت شبانه روز آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره در حال ارتقاء سطح تعالی رفتار است، افزود: پلیس باعث ارتقاء امنیت است و این نیرو برای کسب رضایت حداکثری برابر قانون عمل می‌کند تا رضایت مردم را کسب کند.

وی سپس به اهمیت سلامت کار پلیس اشاره و تصریح کرد: وقتی یک نهاد پاک اجرای مأموریت می‌کند جای خطا ندارد و به این دلیل نیروی انتظامی از طریق دفتر نظارت همگانی بر کارکنان خود هم نظارت می‌کند.

صادقی با اشاره به اینکه مردم پلیس را پناهگاه خود می‌دانند، بر لزوم اهتمام جدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تاکید کرد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ نیز در سخنانی با بیان اینکه ارتقاء همکاری‌ها فی مابین دو مجموعه در سطح بالایی قرار دارد، گفت: هر طرح نیروی انتظامی باعث افتخار و ارزشمند است.

ملکی با بیان اینکه پیشگیری مهم تر از درمان است، آموزش دانش آموزان را نوعی سرمایه گذاری دانست و افزود: آموزش و پرورش یعنی همه مردم جامعه که به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط‌اند.
وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های فرهنگی پلیس قم بر استمرار جلسات و ارتقاء تعاملات ما بین دو مجموعه تاکید کرد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم با بیان اینکه تهاجم فرهنگی خانواده‌ها را نشانه گرفته، آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار