شهردار قم تاکید کرد:
شهردار قم بر لزوم تبدیل بلوار پیامبر اعظم به محور فرهنگی شهر تاکید کرد.
کد خبر: ۱۶۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 15 January 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید از موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی، با اشاره به ظرفیت‌های شگرف فرهنگی و دینی قم اظهار کرد: قم مرکز عالم تشیع و بسیاری از فعالیت‌های دینی، علمی و فرهنگی جهان اسلام است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به استعدادهای قم برای تعریف پروژه‌ها در شهر خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت‌هایی که در قم صورت می‌گیرد باید متناسب با جایگاه این خطه مقدس و ظرفیت‌های شگرف آن بوده و قابلیت‌های بی‌نظیری چون حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امامزادگان در آن‌ها لحاظ شود.

شهردار قم ادامه داد: پروژه‌هایی که در این شهر انجام‌شده و در آینده برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که قابلیت‌های فرهنگی، علمی و مذهبی قم را در بر داشته و از آن‌ها استفاده کند.

وی با اشاره به روند احداث و تکمیل بلوار پیامبر اعظم تصریح کرد: بلوار پیامبر اعظم یک محور بسیار استراتژیک و مهم برای طراحی‌های فرهنگی، علمی و دینی است.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اهمیت نگاه فرهنگی در تکمیل بدنه بلوار پیامبراعظم تصریح کرد: در طراحی بدنه و تکمیل این بلوار هماهنگی با حوزه علمیه، نهادهای فرهنگی، مذهبی و علمی فعال در قم ضرورت دارد.

وی طرح‌های ارائه‌شده برای تکمیل بلوار پیامبر اعظم را یادآور شد و افزود: استعدادهای فرهنگی قم باید محور طرح‌های تکمیلی بلوار پیامبر اعظم باشد.

شهردار قم ادامه داد: استفاده از نمادهای فقه و فقاهت، علمای اسلام، شهدا، سنت‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند ظرفیتی مهم برای بکارگیری در محور حرم تا جمکران باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار