با حضور ۳۰ موسسه فعال در مبارزه علیه وهابیت:
اطلاع‌رسانی از مجموعه فعالیت‌ها و هم‌افزایی بین مجموعه‌های گوناگون فعال در مبارزه علیه وهابیت از اهداف برگزاری نمایشگاه و همایش طلایه داران نقد وهابیت است.
کد خبر: ۱۶۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ 16 January 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت های فرقه وهابیت در راستای اسلام ستیزی گفت:‌ در زمانی به سر می‌بریم که جریان‌های تکفیری و وهابیت جهان را به آشوب کشانده و بحث روز در دنیا به این جریانات اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه وهابیت با تمرکز بر خدشه‌دار کردن چهره رحمانی اسلام و تفرقه میان مسلمانان جبهه‌ای را برای نابودی اسلام در جهان ایجاد کرده است، تصریح کرد: دشمنان اسلام با تشکیل گروه‌های تروریستی به اسم اسلام به دنبال اسلام هراسی در جهان هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: با توجه به گسترش جریان‌های تکفیری و وهابی، مجموعه‌های حوزوی نیز به صورت جداگانه نسبت به انجام فعالیت‌هایی علیه این جریان‌ها اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر مجموعه فکری در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در قالب قطب‌های فکری تشکیل شده که به مبارزه با فکر تکفیری و جریان وهابیت می‌پردازند.

حجت الاسلام روستاآزاد با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای مبارزه با فکر تکفیری‌ و جریان وهابیت به استفاده از تجربه‌های فعالان در جبهه فرهنگی می‌پردازد،‌ عنوان کرد: نمایشگاهی با عنوان طلایه‌داران نقد وهابیت با همکاری مجموعه ها و نهادهای فعال، که به مبارزه علیه وهابیت اهتمام دارند، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اطلاع‌رسانی از مجموعه فعالیت‌های هم‌افزایی بین مجموعه‌های گوناگون محسوب می‌شود، گفت: پس از اتمام نمایشگاه همایشی نیز در همین راستا برگزار می‌شود تا بتوانیم به نتیجه مناسبی در این راستا برسیم.

حضور ۳۰ موسسه در نمایشگاه طلایه‌داران نقد وهابیت

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی علیزاده موسوی، دبیر همایش ملی طلایه داران نقد وهابیت عنوان کرد: امروز وهابیت تمام قدرت و اندیشه‌های خود را در مقابله با اندیشه معتدل اسلامی به کار گرفته است.

وی اظهار داشت: اگر ما در حوزه پژوهش و تبلیغ به فضای مجازی و مکتوب نگاهی بیندازیم، شاهد همگرایی و همیاری گروه‌های مختلف سلفی و وهابی در این حوزه‌ها هستیم، همچنین رد پای این اندیشه‌های انحرافی در گوشه و کنار جهان مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده موسوی تصریح کرد: هنگامی که وهابیت به صورت همگرا فعالیت می‌کند، وظیفه ما این است که از جزیره‌ای کار کردن پرهیز کنیم و به صورت متمرکز فعالیت‌های خود را سامان دهیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه در حوزه مقابله با وهابیت، به صورت مقطعی و جزیره‌ای کار کردیم، به طوری که متخصصان این حوزه، گاه از فعالیت‌های هم اطلاع ندارند و عدم اطلاع از فعالیت‌های یکدیگر سبب شده است که در برخی حوزه‌ها شاهد تراکم فعالیت باشیم و  در برخی موضوعات، محتوایی وجود نداشته باشد.

دبیر قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که ما نیازمند شناخت جریان‌های نو سلفی هستیم، عنوان کرد: اگر ما بخواهیم در عرصه مقابله با وهابیت موفق شویم، باید تمام امکانات خود را متمرکز کنیم و نقشه راهی برای مقابله با وهابیت ترسیم کنیم.

وی یادآور شد: نمایشگاه طلایه‌داران نقد وهابیت از روز یک شنبه ۲۷ الی سه شنبه ۲۹ دی از ساعت ۹ الی ۱۲ و همچنین ۱۶ الی ۱۷ در سالن بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که حدود ۳۰ موسسه جهت همکاری با دبیرخانه نمایشگاه و همایش ملی طلایه داران نقد وهابیت اعلام آمادگی کردند.

دبیر همایش ملی طلایه داران نقد وهابیت افزود: نمایشگاه و همایش طلایه‌داران نقد وهابیت در حقیقت پاسخ به این پرسش هاست که چه موسسات و شخصیت‌هایی در حوز مقابله با وهابیت فعال هستند، چه آسیب‌هایی در حوزه نقد وهابیت متوجه موسسات و شخصیت‌های این عرصه است، همچنین راهبردها و راهکارهای مقابله با وهابیت چیست؟.

وی تصریح کرد: همایش ملی طلایه داران نقد وهابیت در روز چهارشنبه ۳۰ دی به صورت غیرعلنی و با حضور ۱۵۰ نفر از افراد حقیقی و موسسات در سالن بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده موسوی یادآور شد: مراسم افتتاحیه نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت در روز یکشنبه ۲۷ دی ساعت ۱۰ صبح با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار