عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از بررسی طرح دیوار مهربانی با کتاب خبر داد و گفت: این طرح پس از بررسی و تصویب شورای شهر در پایتخت اجرا می شود.
کد خبر: ۱۶۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 18 January 2016
مجتبی شاکری روز دوشنبه افزود: اجرای این طرح با هدف افزایش مشارکت شهروندان برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی به شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته طرحی جهادی در شورای شهر به منظور افزایش مشارکت شهروندان در رفع محرومیت ها تصویب شد که بر اساس آن لیستی از نیازها و محرومیت های محلات مختلف و روش های رفع آن تهیه شد.

شاکری با بیان اینکه دیوار مهربانی با کتاب نیز در ادامه این طرح ارائه شده، گفت: اقشار محروم و نیازمند جامعه توان خرید کتاب را ندارند که با اجرای این طرح امکان دسترسی عموم شهروندان به کتاب با همراهی و مشکارکت خیرین فراهم می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای طرح دیوار مهربانی به کتاب از سوی دیگر می توان مشکل کمبود کتابخانه در برخی از مناطق شهر تهران را نیز برای دسترسی راحت عموم شهروندان حل کند.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت این طرح در حال بررسی است خاطر نشان کرد: در کنار این طرح می توان زمینه برای ترویج طرح نذر و وقف کتاب را به منظور افزایش سرانه مطالعه و تشویق شهروندان به مطالعه را فراهم کرد.

شاکری با تاکید بر اینکه برای اجرای برخی طرح ها باید شجاعت داشت و با صرف هزینه فرهنگ سازی کرد افزود: باید با برنامه ریزی مناسب فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه نهادینه کنیم.
طرح 'دیوارمهربانی با کتاب' در ادامه طرح 'دیوار مهربانی' به عنوان یک حرکت فرهنگی اجرایی می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار