کد خبر: ۱۶۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 18 January 2016


رییس شورای اسلامی استان البرز گفت: اعضای شورای اسلامی استان نظارت دقیقی بر مصوبات شوراهای شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌ها دارند.

مریم درهم بخش درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: درهر استان چهار شورای روستا، بخش، شهر و شهرستان فعالیت دارندکه وظیفه نظارت برعملکرد آنها به عهده شورای استان است.

وی خاطرنشان کرد: شورای هراستان وظایف و اختیارات خاصی داردکه طبق آنها اهداف خود را پیگیری می‌کند.

درهم بخش ادامه داد: شورای اسلامی استان این اختیار را دارد که درخصوص نحوه توزیع بودجه بین ادارات و دستگاه‌های استان نظر بدهد.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: شورای استان‌ها بالاترین مرجع شورایی درهر استان است به طوری که این شورا در شورای عالی استان‌ها نمایندگانی دارد.

درهم بخش گفت: این نمایندگان وظیفه دارند مشکلات و مسائل استان خود را به گوش اعضای شورای عالی استان‌ها برسانند تا پس از بررسی راه حلی برای آنها ارائه شود.

وی اضافه کرد: علاوه براین این شورا می‌تواند نسبت به سلب عضویت اعضایی از شوراها (روستا،بخش ،شهر ،شهرستان ) که در انجام وظایف خود قصور کرده و یا تخلفاتی مرتکب شده‌اند نیز اقدام کند.

وی با اشاره به نظارت دقیق این شورا بر عملکرد سایر شوراهای فعال در استان گفت: اعضای شورای اسلامی استان نظارت دقیقی بر مصوبات شوراهای شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌ها دارند و فعالیت آنها را مورد رصد قرار می‌دهند.

درهم افزود:‌ هرچند شورای استان توانایی برخورد سلبی درخصوص عملکرد شورای های شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌های فعال دراستان را دارد ولی پایه و اساس کار خود را برتعامل و همکاری سازنده با آنها قرار داده و درصورت مشاهده اشتباه و تخلف درهریک از این شوراها درمرحله اول سعی می‌کند با تذکر و گوشزد موضوع را خاتمه دهد؛ چرا که تجربه نشان داده برخورد قهری دراکثر موارد نتیجه معکوس دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار