مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: در 6 سال اخیر میانگین معلولیت‌ها در استان به شدت کاهش یافته و حتی به کمتر از 15 درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۶۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 19 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بهزاد ستاری عصر امروز در نشست تعاملی با مسئولان ثبت اسناد اردبیل اظهار کرد: ما همچنان بر این باوریم که پیشگیری مقدم بر درمان و کم هزینه‌تر از صرف مبالغ هنگفت در مداوای بیماری‌ها و معلولیت‌هاست که می‌تواند حتی آرامش خانواده‌ها را نیز گاه بر هم بزند.

وی با بیان اینکه در کاهش معلولیت‌ها سازمان بهزیستی رویکرد خوبی را در بحث شناسایی نقاط ضعف و تقویت و نقاط مثبت با رویکرد اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: امیدواریم همه این حرکت‌ها به یک وحدت و انسجام‌بخشی واقعی در کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها منجر شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه در 6 سال اخیر میزان معلولیت‌ها در استان اردبیل به کمتر از 15 درصد رسیده که یک روند کاهشی را نشان می‌دهد، گفت: البته نباید احساس کنیم که تولد فرزندان معلول تنها در ازدواج‌های فامیلی انجام می‌شود در حالی که در سایر حوزه‌ها نیز برخی از ناهنجاری‌ها و حرکت‌های غیرمعمول را شاهد هستیم.

ستاری از اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیکی رایگان برای زوجین در استان خبر داد و افزود: اگر این مشاوره‌ها قبل از ثبت ازدواج در دفاتر ثبت اسناد مورد توجه قرار گیرد، بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف می‌شود.

وی ارائه مشاوره‌های رایگان را در این ارتباط یادآور شد و بیان کرد: با ارائه مشاوره‌های رایگان برای زوجین می‌توان از تولد فرزندان معلول جلوگیری کرده و زمینه تولد فرزندان سالم و با نشاط را فراهم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل وجود 50 هزار معلول را در استان در ابعاد مختلف معلولیت‌ها یادآور شد و اضافه کرد: تولد فرزندان معلول نه تنها هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها تحمیل می‌کند بلکه بر مسائل روانی زوجین و افزایش مشکلات حاشیه‌ای این خانواده‌ها کمک کرده و از همین روست که باید تلاش جدی را انجام دهیم تا قبل از ازدواج مشاوره‌های رایگان از طریق مراکز بهزیستی و بخش خصوصی انجام شده تا دفاتر ثبت اسناد در ثبت ازدواج‌ها موارد مختلف را مد نظر قرار دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار