کد خبر: ۱۶۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 21 January 2016
این روزها با توجه به پیشرفت های علمی و پزشکی معمولا تمام مانور دولت مردان بر طرح نظام سلامت بهداشتی و جامعه ای سالم می باشد و اگر نگاه به هرشهرستانی در هراستانی داشته باشیم در مرکز آن شهرستان بیمارستانی جهت خدمات رسانی به جمعیت آن شهرستان احساس می شوداما شهرستان لنده که اولین شهرستان دارای شناسنامه و مساجد ها و نظام آموزشی و نظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد است از نعمت بزرگ بیمارستان بی بهره است و تنها دارای یک بهداری که از نظر امکانات اداری و نیروی انسانی جوابگوی جمعیت بالغ بر 22هزار نفر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه وبویراحمد شهرستان لنده بالغ بر 22هزار نفر جمعیت دارد و در 35کیلومتری شهرستان کهگیلویه قرار دارد که فاقد بیمارستان است.

اصغر گلالی تراب در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد:بهداری شهرستان لنده از امکانات سونوگرافی بی بهره است و مردم مجبور به شهرهای هم جوار رفته و علاوه بر زمان ارزشمند خود هزینه گزافی اعم از ایاب و ذهاب و پزشکی باید خرج کند.

وی افزود: هنگامی که مریضی دچار بیماری قلبی یا دیابتی هستند و با مراجعه به بهداری این شهرستان مسئولین این درمانگاه آنها را به بیمارستان شهرستان کهگیلویه می فرستند و در این بیمارستان به علت کمبودات اغلب بیماران رابه شیراز یا اهواز ارجاع می دهند.

گلالی تراب خاطرنشان کرد: مسائل بهداشتی و درمانی از جمله حادترین مباحث کلیدی و مهم شهرستان لنده ست که مردم این شهرستان سالهاست رنج فراوان می برند.

همچنین فرزانه آذربخش به ایسنا گفت: نبود داروی مورد نیاز و کافی و پزشک متخصص از مهم تزین معظلات و مشکلات شهرستان لنده است.

وی تصریح کرد: بیماران زایمانی، قلبی، به دلیل ارجاع به شهرستان کهگیلویه و نبود تیم پزشکی مجهز باعث به خطر افتادن جان آنها شده و تاجایی که چندین مورد اتفاق رخ داده است که به بیمارستان نرسیده فوت کردند.

آذربخش ادامه داد: در بهداری کوچک شهرستان لنده یک پزشک عمومی بیشتر وجود ندارد در صورتی که دو جایگاه پزشک مشخص شده است.

وی اضافه کرد: از مسئولین انتظار داریم که به شهرستان لنده با توجه به بیماران زیاد و جمعیت آن توجه کنند و امکانات پزشکی به این شهرستان بدهند.

گلی جان درخشان از ساکنان لنده به خبرنگار ایسنا گفت: نبود آزمایشگاه مجهز باعث می شود کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند دچار ضرر مالی و وقت شوند و به شهرستان همجوار مراجعه کنند.

وی افزود: وقتی صدای فریادمان را مسئولین نمی شنوند مجبوریم با این بدبختی و کمبود امکانات بسازیم ما تقاضامندیم که به شهرستان لنده توجه شود تا هر روز مردمش مجبور به رفتن به استانها و شهرستانهای دیگر نشوند.

امراله خانی، رئیس درمانگاه شهرستان لنده در گفت و گو باخبرنگار ایسنا افزود: با توجه به چارت سازمانی و حوزه درمانی تمام امکانات درمانگاه شبانه روزی این شهرستان در همین حداست و بیمارستان در حال حاضر به این شهرستان تعلق نمی گیرد.

خانی تصریح کرد: 6پزشک عمومی در این درمانگاه وجود دارد و همچنین در طول هفته چند پزشک متخصص در روزهای مشخص در درمانگاه حضور دارند.

رئیس درمانگاه شهرستان لنده خاطرنشان کرد: بزرگترین معضل ما در حوزه راه است که حدود چهار سال است که یک روکش آسفالت ساده جاده ها انجام نشده و همین باعث شده مسیر طولانی شود.

وی در پایان اضافه کرد: از مسئولین انتظار داریم که به فکر تاسیس و احداث بیمارستان در این شهرستان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار