بیانیه مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ:
از شورای محترم نگهبان انتظار داریم در سال همدلی و همزبانی در داوری ها و ارزیابی های خویش تجدید نظر کرده و راه برای ورود همه افکار و سلایق سیاسی به کارزای انتخاباتی باز نماید.
کد خبر: ۱۶۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 21 January 2016
 به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ،باصدور بیانیه ای نسبت به رد صلاحیت های نیروهای این طیف واکنش نشان داد.
متن بیانیه:

بسمه تعالی

"اتبعو من لا یسالکم اجرا وهم مهتدون”

(از کسانی که پاداشی از شما نمی خواهند و خود نیز بر راه راست قرار دارند پیروی کنید)

مسلم بن عقیل سفیر و نماینده ی سردار سرافراز کربلا،امام شهید اصلاحات حسین بن علی هدف از قیام آن حضرت را در سه عنوان برای مردم کوفه خلاصه نمود.

۱-جلوگیری از حلال و حرام کردن احکام الهی و خودسری و تعدی حکومت نسبت به مردم و حریم خصوصی آنها.

۲-جلوگیری از مصرف اموال عمومی به نفع گروه خاص و هئیت حاکمه.

۳-مقابله و مخالفت با حکومت بر مردم بدون رضایت آنها.

این ها موارد و شواهدی وافی و کافی می باشد مبنی براینکه رضایت مردم اساس مشروعیت حکومت در اسلام می باشد.

مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ ضمن تبریک به ملت و فرزندان موفق دیپلماسی کشوراعلام می دارد در حالیکه ملت فهیم و قدرشناس ایران خوشحال و خرسند از جهاد دیپلماسی فرزندان خویش در دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی چشم به راه و گوش به زنگ اجرای برجام بودند تا به این بی اعتمادی سی و چند ساله پایان دهند.خبر رد صلاحیت فله ای نامزدهای اصلاح طلب که اکثرا نخبگان و فرهیختگان کشور بودند همه را در شوک فرو برد.

مهجور کردن مردم به کرنش و تعظیم در برابر یک تفکر خاص نه با منشور دین ما سازگار است،نه با رفتار ائمه هدی سنخیتی دارد و نه به همدلی مردم و حاکمیت دامن می زند.

اگر رئیس جمهور ،علما،روشنگران و بدنه جامعه به این حذف اندیشی واکنش بهنگام و منطقی نشان ندهند جمهوریت حذف می شود و تلاطم حذفیات گریبان نظام و جامعه را می گیرد.

اکنون افکار عمومی و به ویژه نسل جوان در پی پاسخی برای این پرسش هستند که دلیل حجم گسترده رد صلاحیت بسیاری از چهره های شاخص حاضر در انتخابات چیست؟چهره هایی که بسیاری از آنها از شخصیت های موثر و برجسته دوران انقلاب ،رزمندگان و جانبازان و ایثارگران ۸سال دفاع مقدس و چهره های دانشگاهی و فرهنگی که رد صلاحیت آنها مسلما یاس و ناامیدی و سرخوردگی را به بخش زیادی از جامعه تحمیل خواهد کرد.

به راستی اگر قرار است همه مردم حتی آنهایی که نظام را قبول ندارند در انتخابات حاضر شوند باید به چه کسانی رای بدهند؟

از سویی تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات که از کلید واژه های اصلی رهبرانقلاب در موسم انتخابات به ویژه انتخابات اخیر بوده است و همانطور که معمار کبیر انقلاب بیان کردند باید مردم را برای انتخابات آزاد بگذاریم و نباید کاری بکنیم که فردی بر مردم تحمیل شود.

مشارکت حداکثری و حماسه حضور زمانی محقق می شود که سلیقه ها و طیف های مختلف سیاسی معتقد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی بدون تبعیض بتوانند در انتخابات برابر و آزاد شرکت کنند.الگوی مردم سالاری دینی و حکومت امیرالمومنین (ع)درس های زیادی را در دل خود دارد که رفتار تساهل گرایانه در مواجهه با آحادطبقات جامعه حتی مخالفان خود،رفع موانع فعالیت های گروههای سیاسی و تصمیم گیری های بلند نظرانه را تایید می کند.

اکنون مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ ضمن توجه به قانون و رعایت آرامش همه اصلاح طلبان از مسئولان عالیرتبه کشوری و استانی می خواهیم که نسبت به پیگیری حق کاندیداهای رد صلاحیت شده اصلاح طلبان اهتمام جدی ورزند

و از شورای محترم نگهبان انتظار داریم در سال همدلی و همزبانی در داوری ها و ارزیابی های خویش تجدید نظر کرده و راه برای ورود همه افکار و سلایق سیاسی به کارزای انتخاباتی باز نماید.

مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ از همه بزرگان و جوانان پرشور و شعور خودانتظار دارد ضمن حفظ انسجام همه اصلاح طلبان در چهار شهرستان کهگیلویه ،چرام،بهمئی و لنده ؛انشالله با وحدت و همدلی بتوانیم از وضع موجود و شرایط بوجود آمده با دوراندیشی نماینده ای شایسته و اصلاح طلب به مجلس شورای اسلامی رهنمون نمائیم.

به امید پیروزی و ایرانی آباد

مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ

۹۴/۱۱/۱

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار