کیوسک استانی تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
برداشت رئیس جمهور از رد صلاحیت‌ها اشتباه است،تلاش شود حق کسی ضایع نشود،واکنش جالب به نتیجه انتخابات،آفت انتخابات از نظر غفاریان،از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز در صدر خبرهای سایت ها و خبرگزاری های استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۶۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 23 January 2016
برداشت رئیس جمهور از رد صلاحیت‌ها اشتباه است،تلاش شود حق کسی ضایع نشود،واکنش جالب به نتیجه انتخابات،آفت انتخابات از نظر غفاریان،از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز در صدر خبرهای سایت ها و خبرگزاری های استان قرار گرفته است.

به گزارشتابناک کهگیلویه وبویراحمد،سخنان امام جمعه لنده درمورد تایید صلاحیت ها و سخنان رئیس جمهور در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر به عنوان یکی از مهمترین خبرهایی است که خبرگزاری فارس به آن پرداخته است.

کیانی‌اصل با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در خصوص رد صلاحیت‌ها درست نیست، گفت: صحیح نیست رئیس جمهور در خصوص رد و تأیید صلاحیت‌ها اینگونه سخن بگوید و این را در راستای حمایت از حزب و گروه خاصی بداند، در این عرصه تأیید صلاحیت‌ها برای انتخابات پیش‌رو از 37 نماینده کنونی رد صلاحیت شده مجلس 27 نفر اصولگرا و 6 نفر اصلاح‌طلب و 4 نفر مستقل بودند که این نشان می‌دهد برداشت‌ها از اقدام شورای نگهبان اشتباه است.

وی در پایان یادآور شد: مجریان انتخابات و مسئولان نظام نباید به گونه‌ای سخن بگویند که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند و اینگونه سخنان تنها در راستای کم کردن حضور مردم و بدبین کردن مردم به انتخابات است.

*****
در خبری دیگر در همین زمینه خبرگزاری ایرنا به سخنان آیت الله ملک حسینی اشاره کرده است .آیت الله ملک حسینی در آیین صلح و سازش و بخشش یک قاتل در بخشی از صحبت هایش به موضوع رد صلاحیت ها پرداخت.
آیت الله ملک حسینی گفت:هیات اجرائی و هیات نظارت استان کهگیلویه و بویراحمد از بچه های استان هستند، نه حق الهی داشتند و نه حق انسانی داشتند که بخواهند حق کسی را ضایع کنند و انشالله چنین نکردند.
آیت الله ملک حسینی ادامه داد: اما بعضی از کسانی که شما می شناسید و بنده هم می شناسم، به عنوان انسان های پاک و سالم در عین حالی که حمایت انتخاباتی از کسی ندارم و شما هم توقع ندارید داشته باشم؛ هر وسیله ای که بر عهده ام باشد و هر تلاشی باشد برای اعاده حیثیت آن ها خواهم کرد که حق ضایع شده این ها بازستانده شود.
آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: اگر خدا کمکم کرد خدا را سپاس می گویم و اگر خدا نخواست، لایق این نبودم که اثر کند؛ تلاشم و باز خدا را سپاس می گویم که توفیقم داد تا غیرتی بکشم و دفاع کنم از کسی که احساس می کنم حق او ضایع شده است.
وی اذعان کرد: اما هرگز کسی را متهم نمی کنم، دینی که از شورای نگهبان سراغ داریم ایجاب می کند هرگز به فکر سر و صدا، برهم زدن آرامش، به فکر چیزی نباشم و نباشیم.
آیت الله ملک حسینی یادآور شد: شما هم این فکر را داشته باشید دین شورای نگهبان و انشالله هیئت نظارت مرکزی ایجاب می کند که رصد کنند و به شکایت این ها رسیدگی کنند و انشالله از این به بعد اگر گزارش درستی داریم منتقل می کنیم و خدای ناکرده حق کسی ضایع نشود.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد افزود: روحانیت و سروران معظم، ریش سفیدان دفاع از حقوق انسان ها وظیفه یک نفر نیست وظیفه انسان است هرکس توانست باید تلاش کند حق کسی ضایع نشود؛ اما شاخص هایی که شورای نگهبان تفسیر می کند شاخص منفی فتنه، شاخص منفی نفوذ، شاخص منفی بی التزامی به دین، بی التزامی به نظام جمهوری اسلامی، بی التزامی به ولایت، این ها شاخص هاست که هرکس نداشته باشد، بی شک نمی تواند وارد مجلش شود.
وی عنوان کرد: روشن است مجلس، مجلس جمهوری اسلامی است اگر کسی به جمهوریت نظام یا به اسلامیت نظام با تمام فاکتورهای مثبت آن اعتقاد نداشته باشد برای چه به مجلس برود؟.
آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: او اعتقاد به این عنوان ها ندارد اما نعوذ بالله خدایا تو من را ببخش اگر روزی سخنی گفتم و حرفی زدم امروز در برابر شما عذرخواهی می کنم از خدایم و از شما و سخنی گفتم که ناگهان اهل فتنه نیست، فتنه گر قلمداد شود اهل فساد نبوده، فاسد قلمداد شود، اهل بی التزامی به دین نبود، بی التزام به دین قلمداد شود، بی التزام به ولایت نبود بی التزام به ولایت قلمداد شود، از خدا عذر می خواهم و از هر کسی که زمانی گفته باشم عذر می خواهم، خواهیم مرد مگر می شود بار شکست شخصیت انسان ها رو به قیامت برد؟
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روایت است اگر انسان به کسی تهمتی بزند بد تر از لیاقتش او را در محشر وارد می کنند و بر تلی از آتش لحظه به لحظه می سوزد و این پوست عوض می شود و می سوزد تا از این مذمه خارج شود.
*****
 مسعود دانشی نامزد جبهه متحد اصولگرای کهگیلویه بزرگ در گفتگویی با پایگاه دهدشت وب  نسبت به نتیجه انتخابات آتی واکنش جالب و قابل توجهی داشت و تصریح کرد در گفتمان اصیل امام و رهبر معظم انقلاب و اصولگرایی آرمانی پیروزی و شکست صرفا در بحث رضایت پروردگار متعال از عملکردهای فردی و گروهی مطرح است و اینجانب با توجه به توانمندی هایی که در حوزه قانون گذاری و پیگیری مطالبات عمومی از خود سراغ داشته و درخواست و رای شورای ائتلاف اصولگرایان و همچنین درخواست سایر دوستانی که شاید قرابت فکری سیاسی با اینجانب نداشته ولی همواره محبت و عنایت ویژه ای به این دوست و برادر خود داشته اند با رعایت اخلاق اسلامی انتخاباتی وارد عرصه انتخابات شدم و  فارغ از نتیجه انشالله در نزد خداوند منان سربلند بوده و اطمینان دارم که  کهگیلویه بزرگ روزهای خوبی را مشاهده خواهد نمود.
*****
موضوع طایفه گرایی در انتخابات یکی از مواردی بود که سفیر دنا از قول امام جمعه موقت سی سخت به آن پرداخت.
سید جواد غفاریان،امام جمعه موقت سی سخت و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد انتخاب کاندیداها بر اساس قوم و خویشی و نگاههای طایفه ای را آفت انتخابات عنوان کرد و تاکید کرد:همه کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور میکنند اصلح هستند ولی باید طبق آیه صریح قرآن سخنان همه نمایندگان را شنید و بهترین را انتخاب کرد.
غفاریان ابراز داشت:اگر کاندیدایی بر اساس شاخص های صحیح انتخاب شود و به مجلس راه یابد هر اقدام مثبتی که از طرف او سر بزند ثوابی برای رای دهندگان به وی در پی خواهد داشت.
امام جمعه موقت سی سخت خطاب به برخی افراد که جایگاه شورای نگهبان را زیر سوال میبرند گفت:در هیچ کشوری در دنیا افرادی که خلاف قانون اساسی و اصول آن کشور باشند در مناصب حساسی چون مجلس راه نمی یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار