مدیر فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: جمعی از دانشجویان رشته گردشگری پردیس فارابی دانشگاه تهران نخستین جشنواره سفره ایرانی سوغات ایرانی را به منظور احیاء میراث ماندگار ایرانیان در حوزه غذا، سوغات و صنایع‌دستی در استان قم برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 23 January 2016
به گزارش تابناک قم، هادی غفوریان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره سفره ایرانی، سوغات ایرانی در پردیس فارابی دانشگاه تهران اظهارداشت: از اهداف دیگر این جشنواره توجه به نقش فرهنگی سفره ایرانی، نهادینه کردن فرهنگ تغذیه سالم و امنیت غذایی و حمایت از طرح‌های برانگیخته دانشجویان و توسعه فرهنگ کارآفرینانه است.

مدیر فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران در تشریح برنامه‌های جشنواره به برگزاری مسابقه بهترین غذای سنتی در روز سه شنبه 6 بهمن ماه، بهترین آش محلی 7 بهمن ماه و بهترین غذای بین‌الملل در 8 بهمن ماه اشاره کرد و افزود: در این مسابقه شهروندان قمی به طبخ غذاهای فوق برابر آئین‌نامه‌های ابلاغی اقدام و توسط داورهای استانی وکشوری غذا‌ها تست شده ودر‌‌ نهایت از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و شهروندان در حوزه غذا، سوغات وصنایع دستی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

غفوریان تصریح کرد: زمان برگزاری جشنواره از روز سه شنبه 6 بهمن‌ماه تا شنبه 10 بهمن‌ماه 1394 از ساعت 10 صبح لغایت 10 شب و واقع در خیابان آستانه، مجتمع تجاری الغدیر طبقه دوم است.

وی عنوان کرد: برگزاری این جشنواره با همکاری و مساعدت شهرداری قم، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان صنعت معدن وتجارت، مرکز بهداشت استان قم و دانشگاه شهاب دانش ممکن شده است که از این همکاری تقدیر می‌کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار