مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: با پیگیری‌ها و حمایت مسئولان استان و اختصاص اعتبار سایت‌های نگهداری مرال و آهو در اردبیل تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 24 January 2016

سیدرضا موسوی در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: با توجه به وجود گونه‌های نادر جانوری از جمله آهو و مرال در استان اربیل نیاز است سایت‌های نگهداری این حیوانات در اردبیل تجهیز شود که باید مسئولان در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

تجهیزسایت‌های نگهداری مرال و آهو در اردبیل

وی با اشاره به اینکه در حال‌ حاضر 19 رأس آهو و 23 رأس مرال در سایت‌های استان اردبیل وجود دارد، افزود: متاسفانه به دلیل درگیری این جانوران در چند ماه گذشته با تلفات آهو و مرال روبه‌رو بودیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: نظارت همه‌جانبه‌ سایت‌های نگهداری مرال و آهو توسط اکیپ و محیط‌بانان محیط زیست اردبیل وجود دارد و برای نگهداری این گونه‌های جانوری به طور شبانه‌روزی نظارت وجود دارد که در تلاش هستیم تا در افزایش این گونه‌های جانوری در منطقه گام اساسی برداریم.

موسوی با بیان اینکه مقابله با شکارچیان متخلف و شکار غیرقانونی نیز به طور جدی توسط ماموران نیروی انتظامی و محیط‌بانان محیط زیست انجام می‌شود، تصریح کرد: با هرگونه شکار غیرقانونی در مناطق مختلف استان به شدت برخورد می‌شود چرا که شکار غیرقانونی آمار این جانوران در استان را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند که این آسیب جبران ناپذیر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در فصل زمستان میزبان انواع پرندگان و گونه‌های نادر جانوری است، در این راستا برنامه‌ریزی‌های منسجمی برای حفاظت از این گونه‌ها انجام شده تا به این گونه‌های جانوری آسیب‌هایی وارد نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار