جانشین مدیرکل میراث فرهنگی در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه ظرفیت اقامت در این استان، 245 هزار نفر شب است، گفت: از 25 اسفند ماه تا پنجم فروردین یک میلیون و 145 هزار نفر در مشهد اسکان یافته‌اند.
کد خبر: ۱۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 28 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، احمد دیناری با اشاره به بخشی از فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از آغاز به کار این ستاد تا کنون، اظهار داشت: فعالیت اجرایی ستاد از 25 اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه نیز ادامه دارد.

دیناری با اشاره به برگزاری مانور ستاد خدمات سفر در ابتدای این طرح نیز گفت: این مانور با حضور تمام نهادهای مسئول در این ستاد برگزار شد، در این مانور 15 غرفه به دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد استان اختصاص یافته بود تا در آن امکانات و تجهیزات خود را معرفی کنند.

وی افزود: خوشبختانه تمام کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر بر اساس برنامه‌های ارائه شده خود مشغول به خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی هستند، بر همین اساس طبق آمار به ثبت رسیده تا کنون، در حوزه اسکان مسافران نوروزی ظرفیت اسکان استان 245 هزار نفر شب است، البته از این تعداد نیز 15 هزار تخت دیگر در قالب اسکان اضطراری در هفت نقطه از شهر مشهد نیز در نظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان برخی از آمارهای حوزه امداد و نجات نیز بیان داشت: در حوزه امداد و نجات 46 پایگاه امداد جاده‌ای و با وجود 350 نیروی عملیاتی مشغول به فعالیت و امدادرسانی هستند.

این مسئول در ارتباط با همکاری شهرداری مشهد در خدمت‌رسانی به زائران نیز اضافه کرد: شهرداری مشهد خوشبختانه با راه‌اندازی ایستگاه‌های استقبال از زائران در محور قوچان - مشهد و نیشابور - مشهد توانسته است راهنمایی‌های لازم بخش گردشگری و زائران را به مسافران نوروزی شهر مشهد ارائه دهد.

وی متذکر شد: با توجه به شروع موج دوم سفر مسافران نوروزی به مشهد و استان خراسان رضوی از پنجم فروردین ماه برنامه‌ریزی‌های لازم برای اقامت و ارائه خدمت به زائران و مسافران در نظر گرفته شده است، برهمین اساس چهار پایگاه درمانی موقت و چهار پایگاه عرضه نان موقت در چهار رینگ اطراف حرم مطهر رضوی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار