مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز اجرای طرح کاداستر ( تعیین حدود و مساحت زمین های زراعی) به عنوان پایلوت در دشت کلاچوی شهرستان کهگیلویه خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 29 January 2016
الیاس تاج الدینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح امسال به مساحت یکهزار و 30 هکتار در منطقه دشت کلاچو از توابع شهرستان کهگیلویه و فازهای بعدی در سطح 40 هزار هکتار از باغ ها و زمین های زراعی این شهرستان اجرا می شود.
وی بیان کرد: طرح کاداستر ( تعیین حدود و مساحت زمین های زراعی) طی دو سال آینده در تمامی باغ ها و زمین های زراعی در سطح استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه برنامه هایی اجرایی طرح کادستر در چهار بخش اساسی انجام می شود افزود : در بخش اول نقشه برداری و تعیین حدود نقشه ها در محدوده پلاکها و قطعه های ثبت شده که با استفاده از اسناد منابع طبیعی، اداره ثبت اسناد و املاک و اسناد مدارک موجود در مدیریت امور اراضی انجام می شود.
تاج الدینی با بیان اینکه در بخش دوم جمع آوری اطلاعات توصیفی از مردم ،کشاورزان و افراد ساکن در اطراف زمین های کشاورزی ،معتمدین محلی، شوراهای اسلامی و دهیاران صورت می گیرد،تصریح کرد: در بخش سوم جمع آوری اطلاعات مکانی و توصیفی و در نهایت سندار کردن اراضی کشاورزی است.
وی هدف از اجرای این طرح را حفظ و توسعه ی اراضی کشاورزی تثبیت کاربری های زمین های کشاورزی،حفظ حقوق مردم و دولت ،ساماندهی و تعیین تکلیف زمین های کشاورزی و رفع اختلافات ملکی است .
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وجود آمار و اطلاعات دقیق، صحیح، بهنگام و مکانی عاملی حیاتی برای تمامی برنامه ریزی ها و تصمیم گیر یهای کلان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی در کشور است.
وی گفت: سامانه های اداره زمین شامل کاداستر، ثبت زمین، ارزشگذاری زمین و کاربری اراضی با محوریت کاداستر در جهت اهداف توسعه پایدار مورد استفاده قرار می گیرند.
ییش از150 هزار هکتار از زمین های کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت محصولات کشاورزی و بیش از45 هزارو 400 هکتار زیر کشت محصولات باغی و مابقی زیر کشت گیاهان دارویی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار