به همت تشکل های مردم نهاد؛
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت، درگرامیداشت این ایام فرخنده و مبارک تعداد 35 برنامه فرهنگی وهنری توسط این سازمان در سراسر استان مخصوصاً مناطق محروم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 29 January 2016

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: به همت تشکل های مردم نهاد کنگره شهدای جنگ چالدران در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش تابناک اردبیل؛ عظیم دشتی در جلسه مشترک با مدیران انجمن ها و تشکل هنری وادبی گفت: برای اولین بار کنگره بزرگداشت شهدای جنگ چالدران با مشارکت تشکل های مذهبی و فرهنگی هنری در اردبیل برگزار می شود.

وی افزود: این کنگره بیستم بهمن در مجتمع خطایی اردبیل واقع در بقعه شیخ صفی ا لدین اردبیلی برگزار خواهد شد که کم وکیف برگزاری این کنگره در روز های آینده توسط مسئولان برگزار کننده کنگره به سمع ونظر مردم ولایی استان خواهد رسید ومنظور از طرح این بحث در جلسه تشکل های هنری و ادبی، مشارکت هنرمندان استان در برگزاری هرچه با شکوهتر این کنگره در دارالارشاد اردبیل است.

دشتی گفت: مردم اردبیل از دیر باز حامی دین و نگهبان خوبی از مرزهای جغرافیایی و یکپارچگی ایران بزرگ بوده است ودر طول تاریخ رزمندگان این خطه با متجاوزان مبارزه سختی داشته اند به گواه تاریخ دلیرمردان این دیار توانستند لشکریان مغول را دو بار با شکست مواجه سازند و دردوران صفوی هم با دستور علما و مراجع عصر خود همگام با سایر مبارزان و رزمندگان در برابر هجوم بیگانگان ایستادند و با خلق حماسه برگ زرینی دیگری را در صفحات پرافتخار ایران اسلامی رقم زدند ودر دوران دفاع مقدس هم رزمندگان حسینی وعاشورایی این منطقه در سخترین شرایط از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به لزوم بر پایی مراسمات بزرگداشت شهدا و ادای تکریم به شهدای اسلام در ادوار مختلف بیان داشت، جای شگفتی است که ما در سرزمینی زندگی می کنیم که نسل های فعلی این سرزمین اطلاعات دقیقی از گذشته تاریخ خود ندارند که یکی از صفحات تاریخ، صفحه جنگ چالدران و خدمت خاندان صفوی به یکپارچگی ایران بوده است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری درتاریخ گذشته و در دوران طلوع صفویه، سرزمین اردبیل توانست دو خدمت بزرگ به این کشور بکند بطوریکه مردمان این دیار توانست از کشوری که بخش های آن از هم جدا و با هم در حال اختلاف و درگیری بودند، کشوری متحد، بزرگ و مقتدر بوجود آورد ... وخدمت دوم احیای مذهب شیعه، مذهب اهل بیت (ع) و ارادت به خاندان پیامبر اکرم (ص) توسط مردم این دیار بوده است بطوریکه همین مردم شجاع، همین عشایر غیور از این سرزمین با نام امیرالمؤمنین (ع) با نام امام حسین(ع) با نام شهدای کربلای، بانام ائمه معصومین (ع) توانستند آیین مقدس اسلام وفقه متین جعفری را در سرتاسر این کشور مستقر کنند وکشوری یکپارچه، محکم ومقتدر به وجود آورند.

دشتی گفت: خدا را شاکریم که عده ای از فعالان فرهنگی وهنری استان برای معرفی خاندان خدوم صفوی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای چالدران پا به پیش گذاشته اند که جا دارد هنرمند متعهد استان هم با استفاده از ابزار هنر و قلم در تبیین جایگاه صفویان در تحکیم پایه حکومت اسلامی و ایجاد وحدت و یکپارچی بین اقوام مختلف ایرانی، تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان درپایان با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت، درگرامیداشت این ایام فرخنده ومبارک تعداد 35 برنامه فرهنگی وهنری توسط این سازمان در سراسر استان مخصوصاً مناطق محروم برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
بهتر است کنگره بررسی و علل وقوع جنگ چالدران برگزار گردد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
با تشکر از پیشنهاد خوبتون ,پیشنهاد خوبی است , حتماً این کار را می کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
با سلام . اما در محل دفن این شهدا در بقعه شیخ صفی دبیرستان دخترانه و محل پارک خودرو ها می باشد و بجای اینکه اینقبور این شهدا در فضای سبز باشد .
بامسی
|
United States
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
چالداران یعنی :
1- به شاه صفی بگویند آینده نگر باش فردا به منطقه تو بودجه اختصاص نخواهند داد
2-بیکاری درمنطقه شما چند برابر بیشتر ازدیگر استانها خواهدبود
3- زبان فارسی رسمی می کنید با همین زیان به تو بی احترامی خواهند کرد.
4- فارس ها به تو و ترکها جوک خواهند گفت
ناشناس
|
Turkey
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
جنگ چالدران در راستای منویات دنیای مسیحیت علیه دنیای اسلام بود.
در این جنگ برادرکش، مسلماً غالبیت و ظفر از آن مسیحیان اروپائی و شکست نیز نصیب مسلمانان تورک بود.
چراکه حمله صفویان تورک از سمت شرق عثمانی، قوای آن امپراطوری را از جبهه غرب و قلب اروپا به سمت مرزهای شرقی و ایران متوجه کرد و دو دولت تورک و مسلمان را به جان هم انداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار