مدیرکل راه و شهرسازی یزد گفت: تا پایان امسال طرحهایی همچون آغاز اجرای آزاد راه شمال - جنوب استان ، افتتاح دو بانده شدن ورودی شهر یزد - تفت - سورمق، شروع ساخت آزادراه نایین - انار و 25 طرح راه و روکش آسفالت روستایی را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۱۷۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 31 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی با اشاره به اولویت داربودن طرح آزاد راه شمال -جنوب استان یزد افزود: با افتتاح ورودی شهر مهریز و محور یزد - تفت- سورمق تا پایان سال ارتباط یزد در کریدور شرقی - غربی استان نیز برقرار می شود.

وی اظهار کرد: این آزاد راه در بالادست اردکان را به استان اصفهان و در پایین دست انار را به جنوب استان یعنی کرمان متصل می کند و در حال حاضر اجرای این طرح مصوب شده و دنبال سرمایه گذار هستیم تا هرچه زودتر مراحل ساخت آن شروع شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به تکمیل طرحهایی که از گذشته در حال اجرا بوده است، اضافه کرد: بهره برداری از دو بانده شدن ورودی شهر یزد - تفت - سورمق تاپایان سال را داریم که با افتتاح آن ارتباط ما در کریدور شرقی - غربی از یزد به فارس و از شمال به استان اصفهان و از جنوب به کرمان و فارس متصل می شود.
نقصان محمدی، شروع ساخت آزادراه نایین- انار را از دیگر اقدامات راه و شهرسازی یزد برشمرد و خاطرنشان کرد: این آزادراه با عبور از تراکم های جمعیتی استان شمال - جنوب یزد را به هم متصل می کند.
این مسئول یادآور شد: البته این طرح نیز مانند دیگر طرحها در انتظار اعتبار و سرمایه لازم است تا در سریع ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد درباره زیرگذر مهریز نیز گفت: ورودی این زیرگذر 75درصد پیشرفت داشته که تاکنون 27 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
نقصان محمدی درباره خطوط ریلی استان یزد اظهار کرد: هم اکنون ساخت 40درصد راه آهن یزد - اقلید تمام شده که با ساخت کامل آن ارتباط ریلی استان با فارس برقرار می شود.
وی تصریح کرد: هنوز تا پایان تکمیل طرح راه زیادی در پیش داریم که در صورت رسیدن به موقع اعتبارات می توان زودتر از موعد مقرر کار را به سرانجام رسانید ضمن آنکه اگر این اتفاق بیفتد در مجموعه استان بندر خشکی از سوی بخش خصوصی در حال ساخت است که می تواند ارتباطات ریلی بنادر را با هم برقرار کند و این امر زمینه ساز برقرار ارتباط یزد با بنادر کشور خواهد شد.
به گفته نقصان محمدی ، استان یزد هم اکنون به لحاظ خدمات ریلی در یک مفصل قوی کشوری قرار دارد و تقریبا 5 راه ریلی استان در شهر بافق قرار گرفته که این ارتباطات را برقرار می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در بخش دیگری از این مصاحبه درباره وضعیت راه های روستایی استان گفت: بیشتر روستاهای ما از راههای مناسبی برخوردارند ضمن آنکه در برخی از این روستاها مانند روستاهای شهرستان بافق ،مهریز و یزد در حال بازسازی و بهسازی جاده ها هستیم.
نقصان محمدی درباره دیگر طرحهای قابل افتتاح استان تا پایان امسال تاکید کرد: بهسازی 65 کیلومتر از راههای روستایی در قالب 19طرح با هزینه 100 میلیارد ریال و 61 کیلومتر روکش آسفالت روستایی در قالب 6 طرح با 62.5 میلیارد ریال به پایان رسیده که تا پایان اسفندماه به بهره برداری می رسد.
استان یزد در طول راههای بین شهری در جایگاه 12 و راههای شریانی در رتبه 10 کشور قرار دارد و طول بزرگراههای هم اکنون 653 کیلومتر رسیده و راههای روستایی آسفالته 2175 کیلومتر است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار