مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: اقدامات خوب صورت گرفته در سالهای اخیر، باعث شده است که وجه گردشگری و تاریخی تفت به درستی برجسته شده و مورد توجه عموم قرار گیرد.
کد خبر: ۱۷۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 01 February 2016

به گزارش تابناک یزد،،محمد مهدی شرافت در نشست انجمن میراث فرهنگی تفت یکی ازمولفه های تشکیل انجمن های میراث فرهنگی را همدلی و هم زبانی مردم و مسئولین در مسیر حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی و طبیعی کشور ارزیابی کرد و اظهارداشت : احیای این انجمن ها به عنوان یکی از برنامه های ارزشمند دولت تدبیر و امید، با هدف استفاده از توان مردمی و بخش خصوصی و مشارکت دادن مردم در حوزه میراث فرهنگی هر بخش و منطقه، صورت گرفته و نتایج مثبتی نیز در پی داشته است.

وی تحقق اهداف در حوزه میراث فرهنگی را در گرو مشارکت مردم و بخش خصوصی دانست و افزود: لازم است در حوزه صنایع دستی نیز اقدامات و تلاشهای بیشتری صورت گیرد چرا که توسعه حوزه صنایع دستی، ضمن حفظ فرهنگ و سنت مردم این سرزمین، زمینه ساز اشتغالزایی پایدار و توسعه اشتغال خانگی و ایجاد درآمد خواهد شد.     

شرافت یزد را استان پیشرو در حوزه ثبت آثار ملی در کشور عنوان کرد و گفت : توجه به حوزه بوم‌گردی نقش مهمی در توسعه عرصه های گردشگری دارد و در استان یزد نیز 93 پروژه در حوزه بوم گرایی در جریان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین از طی مراحل برای ایجاد یک هتل 5 ستاره در شهرستان تفت خبر داد.

قدس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار