حسن ورزی کارشناس سیاسی
کد خبر: ۱۷۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 02 February 2016

عبدی فعال سیاسی ای است که در اولین جرقه های انقلابیگری دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی از دیوار سفارت بالا رفت و بعد ها نیز بدان افتخار نمود. هرچند بعد ها که در جرگه اصلاح طلبان ، خود را بازتعریف نمود، آتش استکبار ستیزی او به قدری کاهش یافت که به جاسوسی برای امریکا متهم و راهی زندان شد. او در سال 88 از مدافعان موسوی بود.

عبدی اما گویا ماموریتی دیگر دارد. همچنانکه در سالهایی که پروژه اصلاحات دچار بحران های عجیبی شده بود او مصرانه به سمت عبور از خاتمی گام می نهاد.

اما عبدی تا کنون هرچه که بوده و هست زیاد مهم نیست چون او بارها رنگ عوض کرده است .اما امروز در بحبوحه جدال سیاسی دو طیف مهم سیاسی کشور ، که اتفاقا نه در آوردگاه مجلس بلکه در آوردگاه خبرگان رهبری به مصاف بر آمده اند عبدی بالاترین کنایه ها را به خودی زده است.

او با بهانه قرار دادن سخنان هاشمی در تایید سید حسن و پرسش مطالبه گرانه وی از شورای نگهبان، این بار بر پدر معنوی خود می تازد تا بلکه در گیرو دار دعواهای سیاسی آتی خود را بری از عواقب احتمالی شکست های احتمالی جلوه دهد.

عبدی آن قسمت از سخنان هاشمی را نقد می کند که اتفاقا ، هاشمی برای تصویر سازی از آنچه رخ داده بدان نیازمند تر است. هاشمی اما این بار به زبان محافظه کاران جواب می دهد .او از مثالی استفاده می کند که عام پسند است و حقیقت را بهتر متبلور می کند.

او شبیه سازی از تاریخ را مبنای خود قرار داده است. همان شبیه سازی ای که 6 سال است از افرادی یزید و عبیدالله ابن زیاد ها و... می تراشد. این بار نوبت هاشمی است تا از همان ادبیات استفاده کند. اما هاشمی نه از رقیب بلکه از سوی خودی ها نقد می گردد.

هاشمی به گفته شریعتمداری، به اصرار سید حسن را برای نامزدی تشجیع و تحریک کرده و چون سید حسن اکنون بازنده تلقی می گردد ، بدنبال راهی است تا مسئولیت این فضاحت را بر عهده شورای نگهبان قرار دهد. اما هاشمی با یاد آوری صحیح تاریخ ، به فقهای شورای نگهبان گوشزد می نماید که صلاحیت خود شماها نه از برگه های امتحان و نه از تحقیقات میدانی نهادهای امنیتی برآمده, بلکه تایید امام خمینی موجب انتصاب شما ها گریده است. حال در مقابل این سخت گیری بهتر است تاریخ تکرار شود تا شاهد اعتدال در فضای سیاسی کشور گردیم.

عبدی اما دقیقا با بازی در زمین اصولگرایان آتش تهیه نقد همین قسمت از سخنان هاشمی را فراهم میکند.

هرچند عبدی فردی با سابقه امنیتی است اما این بار در عالم سیاست بی محابا زمینه شورش علیه پدر خوانده را فراهم ساخته است.

نویسنده:

حسن ورزی

Montagedrealist62@yahoo.com

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
این شکاف بزرگ را به اصولگرایان عزیز تبریک میگویم.
يحيوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
هاشمي با اين كار و رويكرد پوپوليستي نشان داد كه سيد حسن را بازيچه ميخواهد و اصلاح طلبي را عروسك خيمه شب بازي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :