استاندار یزد بر تعامل و ارتباط بیشتر دستگاه‌های استان با نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۷۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 04 February 2016

به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی  در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تبریک به مناسبت دهه‌فجر و گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: برخی ظرفیت‌های قانون بودجه استان مغفول مانده و راهکارهایی دارد که باید هرچه سریع‌تر از سوی دستگاه‌های استان دنبال شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های استان باید ظرفیت‌هایی که امکان استفاده از آن دارد حساس باشند و بتوانند در مدت زمانی‌ که باقی‌ مانده است بهره لازم را ببرند.

این مسئول با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری اضافه کرد: بر اساس تبصره پنجم بند «ب» قانون بودجه، بخش خصوصی می‌تواند تا 49 درصد مشارکت در واگذاری‌ها داشته باشد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های مربوطه باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و اشخاصی را که آمادگی مشارکت در این زمینه‌ها را دارند معرفی کنند تا بر اساس قانون موجود در این زمینه فعالیت کنند.

استاندار یزد تاکید کرد: نباید از اعتبارات ملی غافل شد و به هر روشی که می‌شود باید آن را جذب کرد.

وی افزود: استفاده از اعتبارات ملی برای تکمیل و اتمام پروژه‌ها به خودی خود صورت نمی‌گیرد و لازم است تا در این زمینه پیگیر بود و با ارتباط موثری که با مرکز برقرار می‌شود در این زمینه نیز به نفع استان کار کرد.

این مسئول اضافه کرد: حتی فرمانداران نیز در مواردی که امکان جذب بودجه را داشته باشند باید در این زمینه اقدام کنند و هرگونه اعتباری که به استان جذب شود امتیازی تلقی شده که موجب افزایش امکانات برای مردم خواهد بود.

میرمحمدی با اشاره به محدودیت‌های قانونی پیش‌رو در برخی موارد گفت: روشن است که مسائل باید با پشتوانه قانونی باشد اما مواردی هست که قانون وجود دارد اما عملیاتی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این موضوع فقط دلخوشی دارد و پوچ است چرا که عملا چیزی نصیب استان نمی‌شود و لازم است تا نمایندگان در این گونه موارد حساسیت بیشتری داشته باشند و با دقت کافی نسبت به تصویب قوانین اقدام کنند.

استاندار یزد بیان داشت: تعامل دستگاه‌ها با نمایندگان و توجیه آن‌ها در مواردی که ضعف قانونی دیده ‌می‌شود قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم که نمایندگان در همه حوزه‌ها و موارد متخصص و متبحر باشند گفت: دستگاه‌ها باید توجه نمایندگان را به موضوعاتی که لازم است ورود کنند جلب نموده و با روشن ساختن موضوع و جوانب کار در موضوعات مربوطه، نمایندگان مجلس را نسبت به آن حساس کنند تا با اطلاع کامل از موضوعات نسبت به متقاعد ساختن مجلس اقدام کنند و قوانین وضع شود.

میرمحمدی با اشاره به ماده 55 بودجه ادامه داد: لایحه بودجه نقاط قوت خوبی دارد که از جمله تخصیص سهم درآمد فروش معادن به استان که پنج درصد به استان می‌رسید اما بنا به دلایلی این موضوع به نفع استان خاتمه نیافت و از آن محروم شدیم.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 55 قرار بود پنج درصد از سهم 20درصد فروش را به استان بدهند که این مبلغ برای استان بسیار مطلوب و تاثیرگذار بود اما مشکلی داشت که ابتدا به حساب ایمیدرو می‌رفت و باید برای جذب آن اقدام می‌شد دشوار بود.

این مسئول ادامه داد: در اصلاح این ماده از قانون متاسفانه نمایندگان مجلس نتوانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و با توجه به کسب عدم رای موافق در صحن علنی، این درآمد از استان حذف شد و از آن محروم شدیم.

وی اضافه کرد: لازم بود در این زمینه نمایندگان استان چراغ خاموش جلو می‌رفتند تا این اتفاق و اصلاح قانون به نفع استان خاتمه یابد.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد تا با افزایش تعامل دستگاه‌ها برای موارد مشابه بعدی شاهد چنین رویه‌ای نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار