مشاور سابق وزیر دادگستری گفت: به دور از کدورت‌ها و تنگ‌نظری‌ها که در استان اردبیل ریشه دوانده باید سعی کنیم تا در جذب اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها گام‌های اساسی را برداریم.
کد خبر: ۱۷۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 06 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی صبح امروز در جلسه اعضای جبهه ایستادگی استان اردبیل اظهار کرد: اصول‌گرایان امروز با تکیه و توان مضاعف خود در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش‌شان بر این است تا یک فضای اعتماد و اعتبار مجدد برای مردم را با هدف مشارکت بالا در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید در آستانه انتخابات فضای تخریب، دودستگی‌ها و برخی تنگ‌نظری‌ها جای خود را به احساس مسئولیت در مقابل مردم، هم‌گرایی و وحدت بدهد، گفت: به دور از شایعات، توهین‌ها و برخی افتراق‌ها که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که عده‌ای از چهره‌های ارزشی و انقلابی این استان را دچار تخطئه کرده‌اند.

مشاور سابق وزیر دادگستری افزود: به دور از این فضاسازی‌های باید سعی کنیم تا چهره‌های توانمند و برجسته استان در عرصه‌های کشوری حضور موفقی داشته باشند تا همه به وجود چنین مدیران توانمند افتخار کنیم.

موسوی به سوابق حضور خود در سازمان بازرسی کل کشور، وزارت دادگستری و مجموعه قوه‌قضاییه گفت: باید در کشور در کنار حفظ حرمت‌ها حریم همدیگر را نگه داریم و اجازه ندهیم با برخی نگاه‌های بسته جلوی توسعه‌ها و پیشرفت‌ها گرفته شود.

وی تصریح کرد: کدورت‌ها و تنگ‌نظری‌های ریشه‌دار در شهر ما هیچ وقت زمینه بالندگی و توسعه رو به جلو را فراهم نمی‌آورد بلکه بهتر است هم‌سو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید بکوشیم تا از برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای برای استان اردبیل حمایت کنیم.

مشاور سابق وزیر دادگستری ادامه داد: ما با همراهی پدر معنوی این استان آیت‌الله سید حسن عاملی و کمک استاندار، فرماندار و سایر مسئولان به راحتی می‌توانیم زیرساخت‌های توسعه‌ای را بر این استان به همراه آوریم تا به دور از توهین‌هایی که به شعور مردم و برخی بازی‌های سیاسی انجام می‌شود سعی‌مان بر تقویت و توسعه مبانی حرکتی رو به جلو باشد.

موسوی با اشاره به متوقف مانده پروژه راه‌آهن‌ اردبیل ـ میانه با 600 میلیارد هزینه انجام شده برای این پروژه بیان کرد: پیشرفت این پروژه در سال‌های گذشته 50 درصد بوده اما عده‌ای امروز از توجیه نداشتن اجرای آن سخن به میان می‌آورند.

وی یادآور شد: هیچ توجیهی ندارد که ما بخواهیم چنین پروژه عظیمی را غیرقابل توجیه اقتصادی، فنی و اجرایی تلقی کنیم که قطعا این کار توهین به شعور مهندسان، مشاوران، طراحان و آحاد مردم است.

مشاور سابق وزیر دادگستری با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی نمین در مجلس هشتم با پیگیری‌ها و تلاش‌های جدی عنوان کرد: به راحتی با راه‌اندازی چنین زیرساخت‌هایی می‌توانیم برای صدها نفر از جوانان بیکار فرصت اشتغال ایجاد کنیم اما در روزهای گذشته شاهد تصویب نشدن منطقه آزاد تجاری بودیم که نمایندگان استان به جای آماده کردن مجلس برای رای مثبت به این لایحه در شهرهای مختلف روستاگردی می‌کردند و غافل از برخی لابی‌گری‌ها و ایجاد ارتباط قوی با نمایندگان برای تصویب این لایحه بودند.

موسوی افزود: اورژانسی‌ترین پروژه توسعه استان به دلیل غفلت نمایندگان در مجلس رای نیاورد و عده‌ای به جای آنکه فضای مجلس را برای تصویب این منطقه فراهم کنند تنها با حلوا حلوا گفتن سعی کردند تا دهان‌شان شیرین شود در حالی که هیچ وقت این امر میسر نیست.

وی ایجاد منطقه آزاد تجاری را برای این استان ضروری‌تر از نان شب توصیف کرد و یادآور شد: ما اگر می‌خواهیم بیکاری را برطرف کنیم و مشکلات ناشی از آن را به حداقل برسانیم و از بزه‌ها و طلاق‌ها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم تنها راه آن توسعه برنامه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی و کارآفرینی است که به یقین نتایج مثبتی را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد.

مشاور سابق وزیر دادگستری ادامه داد: برای مجلس آینده باید اولویت اصلی نمایندگان استان تصویب لایحه منطقه آزاد در نیمه اول سال آینده باشد تا تحقق یک حرکت توسعه‌ای را شاهد و ناظر باشند.

موسوی بیان کرد: در حالی که استان هم‌جوار ما 5 تا 6 هزار کارخانه با اشتغال بالای 20 تا 50 هزار نفر در هر واحد تولیدی دارد 200 کارگاه تولیدی موجود در استان اکثرا تعطیل شده و یا فضای نامناسبی را پیدا کرده‌اند.

وی گفت: به دور از وعده ‌دادن‌ها باید نمایندگان مجلس به حوزه مسئولیت خود آگاه باشند و سعی نکنند زیرساخت‌های توسعه‌ای استان را نادیده گرفته و ظرفیت‌های بی‌نظیر حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعتی را مغفول نگه دارند چرا که با پیوند تفکر دانشگاهی به صنعت به راحتی می‌توانیم بسیاری از مشکلات استان اردبیل را برطرف کنیم.

مشاور سابق وزیر دادگستری با بیان اینکه از طریق وزرا و حتی دیدار با رئیس‌جمهور می‌توان با شناسایی نقاط ضعف و قوت این استان دستور ویژه برای توسعه این استان و جذب اعتبارات ویژه در مسیر توسعه آن را گرفت ادامه داد: باید برای ایجاد زیرساخت‌ها در این استان بودجه لازم گرفته شود تا اگر کاری ناقص مانده و می‌خواهیم این نواقصات را برطرف کنیم به سرعت درصدد رفع آنها باشیم.

موسوی افزود: در کنار توسعه فعالیت‌های کارآفرینی، اقتصادی و اشتغال‌زا از توسعه فرهنگی نیز هرگز نباید غفلت کرد چرا که استان اردبیل با پیشینه بسیار قوی و غنی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی ارزشی و مذهبی می‌تواند بیش از گذشته فعال‌تر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار