همایش آینده‌پژوهی با نگاه به تولید و صنعت و توسعه کسب و کار برای شرکت‌های صنعتی و تولیدی در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 07 February 2016

به گزارش تابناک یزد،عضو انجمن مدیریت استراتژیک ایران، صبح امروز در همایش یک‌روزه آینده‌پژوهی با نگاه به تولید و صنعت و توسعه کسب و کار برای شرکت‌های صنعتی و تولیدی که در محل اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، گفت: بحث آینده پژوهی با این دیدگاه‌ها و موضوعات مرتبط با کار و تولید قدمتی 15 ساله در کشور دارد.

امیر محمودزاده ادامه داد: امروز علم به تنهایی در توسعه به جایی راه نمی‌برد و بدون ژرف‌یابی در هیچ مقوله‌ای نمی‌توان به اهداف عالی دست یافت.

وی افزود: آینده‌پژوهی با آنالیز وضع موجود و شناسایی مزیت‌های نسبی در هر محیط کسب و کار و صنعت و تولید، فرصت‌ها و تهدیدهای آینده را رقم می‌زند که براساس این شناخت باید برنامه‌ریزی کرد و جلو رفت.

عضو انجمن مدیریت استراتژیک ایران با اشاره به بیانات رهبری پیرامون توسعه تولید و صنعت و آینده‌پژوهی در این مبحث اضافه کرد: وقتی از نگاه آینده به حال نگاه می‌کنیم به طرازی دست می‌یابیم که افق‌های کشور نیز رقم خورده و کسب و کار را از اختلال در زمان حال باز می‌دارد.

وی تصریح کرد: اگر زمان حال را در کسب و کار خود آنالیز کنیم مشکلاتمان دوچندان می‌شود اما آینده‌پژوهی که نگاهی نو و روبه جلو دارد به نوعی نقشه را می‌ماند که مسیر را برای صنعت و تولید کشور هموار می‌کند.

محمود‌زاده با تقسیم مشکلات به دودسته معلوم و نامعلوم ادامه داد: مشکلات معلوم راهکارهای معلومی دارند که اگر به درستی به این راهکارها توجه شود مشکل حل خواهد شد.

وی بیان داشت: مشکلات نامعلوم راهکارهای نامعلومی هم دارند چراکه خود هنوز شناخته شده نیستند و تشخیص آن تنها با تکیه به پارامترهای آینده‌پژوهی و بهره‌گیری از قدرت تفکر است.

عضو انجمن مدیریت استراتژیک ایران با تاکیدبر اینکه راهکارهای آینده‌پژوهشی در صنعت نسبت به سایر مقوله‌ها متفاوت است اظهار داشت: وقتی در صنعت و تولید مشکلی دیده می‌شود حتما باید در کنار آن مشکل راهکار مربوطه نیز ارائه شود تا بتوان براساس آن راهکار برنامه‌ریزی زمانبندی ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه آینده در بازار صنعت به شدت متفاوت است و سرمایه‌ها با توسعه زیرساخت‌ها همراه می‌شوند گفت: افزایش جمعیت و تقاضا برای شغل، نقش انرژی‌های متعدد برای صنایع، افزایش بحران‌های مختلف پیش‌روی کسب و کارها و ... از جمله پارامترهایی است که آینده صنعت را آشوبناک نشان می‌دهد.

محمودزاده با اشاره به اینکه چندان اهل تفکر و مطالعه نیستیم و پرمدعا هستیم ادامه داد: چیزهای زیادی هستند که نمی‌دانیم و نمی‌دانیم که آن پیزها را نمی‌دانیم و مرتب به دنبال حاشیه هستیم.

وی افزود: اگر می‌بینیم کاری از پیش نمی‌بریم و تاثیرگذاری نداریم به این دلیل است که منافع خود را در گرو منافع کشور نمی‌بینیم و چون دنبال منافع شخصی هستیم هر روز شاهد گره‌ای در کار کشور هستیم.

عضو انجمن مدیریت استراتژیک ایران بزرگترین مشکلات پیش‌رو را بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری خواند و گفت: مدیریت‌ها بر دو نوع است یکی رویکردی و دیگری سناریونویسی که هر دو نیز برای ما در تولید و صنعت اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی خط و خطوط‌ها و جناح‌بندی‌ها در اقتصاد تاثرگذار است، افزود: این رویه غلط است چراکه باید بر اساس رزومه افراد، به کار گرفته شوند و توجهی به خط و خطوط و جناح سیاسی نشود.

محمودزاده اضافه کرد: اگر به این نتیجه برسیم که بر اساس رزومه عمل کنیم خودبه خود نیمی از مشکلات حل خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار