«به دنبال ثناگویی نیستیم»
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار با نمایندگان احزاب سیاسی کردستان با دعوت احزاب به اینکه فعالیت خوب دولت را در «رسانه‌های مطیع خود» مطرح کنند اشاره به دستاوردهای دولت را ضروری دانست و گفت: به دنبال ثناگویی نیستیم اما شایسته نیست دستاوردهای دولت و خدمات نظام نفی شود.
کد خبر: ۱۷۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 07 February 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر در پنجمین جلسه هم اندیشی با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان اظهار کرد: یکی از کارهای مهم شما تربیت سیاسی جامعه است و در این راه توقع می‌رود خود شما با اخلاق انتخاباتی وارد عرصه شوید تا مردم بتوانند به قضاوت درست برسند.

وی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان و رد و تائید صلاحیت شدگان گفت: خوشحال می‌شدیم تعداد تائید صلاحیت شدگان بیشتر باشد اما با این وجود عرصه برای رقابت فراهم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به تشریح وظایف دولت در برگزاری انتخابات پرداخت و تصریح کرد: تاکید بر رعایت مر قانون، ملاک و مبنای عمل دستگاه‌های اجرایی است و تمام کسانی که مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند باید با تکیه بر قانون عمل کنند و همه می‌دانیم که قانون ما منبعث از شرع اسلام است.

وی دومین اصل موکد برای برگزار کنندگان انتخابات را عدم تاثیر آنان در نتیجه عنوان کرد و گفت: تصمیم گیرنده و داور نهایی مردم هستند که باید فردی نزدیک به خواسته‌های خود را انتخاب کنند.

احزاب با اخلاق انتخاباتی وارد عرصه شوند

آشناگر خطاب به نمایندگان احزاب افزود: یکی از کارهای مهم شما، تربیت سیاسی جامعه است و در این راه توقع می‌رود، خودِ شما با اخلاق انتخاباتی وارد عرصه شوید تا مردم بتوانند به قضاوت درست برسند.

وی وظیفه دیگر احزاب را برنامه‌خواه پرورش دادن مردم عنوان و خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند که نباید اجازه دهند کاندیداها از هر جناح و حزبی که هستند، با شعار به دنبال کسب رأی باشند بلکه باید برای مشکلات احصاء شده برنامه ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزایش مشارکت و تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی را یکی دیگر از وظایف احزاب برشمرد و گفت: هر چقدر مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیشتر باشد اشتباه کمتر خواهد بود.

قهر با صندوق رأی، کار سیاسی پخته‌ای نیست

وی افزود: قهر با صندوق‌های رأی کار سیاسی پخته‌ای نیست بلکه بهترین روش برای کار سیاسی افزایش حضور سیاسی احزاب است.

آشناگر مشارکت همه احزاب را لازم دانست و خاطر نشان کرد: یکی از جلوه‌های فعالیت سیاسی، حضور در انتخابات است و نمی‌شود بدون حضور، مدعی فعالیت سیاسی بود.

وی با ابراز تأسف از اینکه ممکن است برخی تمایل به ایجاد شکاف قومی و مذهبی داشته باشند گفت: شما به عنوان فعالان سیاسی که آگاهی بیشتری دارید باید با این مسئله مقابله کنید.

اقتدار هر ملت به همبستگی، همدلی و برادری است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه اقتدار هر ملت به همبستگی، همدلی و برادری است، افزود: تشتت و گسستگی مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی با درخواست از احزاب و تشکل‌ها برای پیشگیری از بروز شکاف‌های قومی و مذهبی در انتخابات، تصریح کرد: حمایت هر حزب از کاندیدای برنامه‌دار خود، حق احزاب است و این حمایت، سبب توسعه سیاسی استان می‌شود.

آشناگر با گلایه از عدم تشریک مساعی از سوی حاضرین جلسه و طرح مجدد مشکلات گفت: احزاب در کشور ما بنیه قوی ندارند و یکی از آفت‌های بنیه ضعیف پرداخت هزینه ردصلاحیت‌ها توسط دیگران است.

وی قوی بودن احزاب را عامل پالایش نیروهای شرکت کننده در انتخابات‌ها دانست و افزود: در کشورهای دیگر احزاب با شناخت از افراد و دیدگاه‌های آنها کاندیدا معرفی می‌کنند و مسئولیت هم می‌پذیرند.

هدف بعضی احزاب از مشارکت، حضور در قدرت است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اقرار به موسمی بودن بعضی احزاب، تأکید کرد: این دسته احزاب فقط در برخی مواقع حضور دارند، عضوگیری در آنها قوی نیست، پالایش و پاکسازی قوی هم ندارند و هدف‌شان از مشارکت، حضور در قدرت است.

وی گفت: امیدوارم به سمتی برویم که احزاب را بپذیریم، آنها را تقویت کنیم و آنها هم مشارکت دائمی داشته باشند و با دادن برنامه خود را تثبیت کنند.

آشناگر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره نظام پارلمانی، بخشی از هزینه‌های سیاسی را متوجه جامعه دانست و دلیل آنرا نبود احزاب اعلام کرد.

وی در جمع‌بندی مباحث مطرح شده در این دیدار خاطرنشان کرد: در آستانه دو انتخابات مهم هستیم و قطعاً احزاب نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند و در این راه خواهش و انتظاری ما از احزاب این است که در فعالیت‌های انتخاباتی، اخلاق، محور فعالیت‌ها باشد.

ضرورت اشاره به دستاوردهای دولت!

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بخشی از این اخلاق‌مداری را مربوط به کاندیداها دانست و در خصوص بخش مرتبط با احزاب و طرفداران گفت: حداقل کار این است که در دفاع از کاندیدای خود کار به تخریب کاندیدای دیگر نرسد و یا خدای ناخواسته اظهار نظری نشود که سبب اخلال شود.

وی ترویج امید و اشاره به دستاوردهای دولت را ضروری و امید را موجب پویای جامعه دانست و افزود: قطعاً ترویج یاس و ناامیدی هیچ کمکی به جامعه نمی‌کند.

آشناگر تاکید کرد: دولت، خوب یا بد نماینده و برند نظام است و نباید تبلیغات انتخاباتی به سمت تخریب دولت پیش برود، ما به دنبال ثناگویی نیستیم اما شایسته نیست دستاوردهای دولت و خدمات نظام نفی شود.

احزاب فعالیت‌های خوب دولت را در «رسانه‌های مطیع خود» مطرح کنند

وی با اشاره به اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوب انجام شده در استان، با مخاطب قرار دادن احزاب گفت: به دور از فعالیت‌های جناحی اگر فعالیت خوبی از دولت مشاهده کردید پررنگ کنید یا در رسانه‌های مطیع خود مطرح کنید که موجب امید در جامعه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه خاطرنشان کرد: احزاب می‌توانند هم در میزان مشارکت و هم در شکل‌گیری آراء مردم نقش داشته باشند و باید ضمن حفظ قانون در افزایش مشارکت تلاش کنند . البته حق آنهاست که از کاندیدای مدنظر خود حمایت کنند.

وی گفت: رسانه‌ها باید شورآفرینی کنند و در افزایش مشارکت مردم کوشا باشند چراکه رسانه‌ها یکی از ارکان اصلی و با مردم لازم و ملزوم هستند.

آشناگر ایران اسلامی را گلستانی از قومیت‌های مختلف و برخوردار از کرامت و منزلت توصیف کرد و افزود: احزاب نباید اجازه دهند شکاف‌های قومی و مذهبی فعال شود و این امر رسالت تاریخی و سیاسی احزاب است؛ حتی اگر کاندیدای متبوع شما در میان تائید صلاحیت شده ها نیست به دور از نگاه قو‌میتی، جنسیتی و مذهبی باید در انتخابات حاضر شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار