درحالیکه با واگذاری تعهدات موسسه ثامن الحجج به بانک پارسیان، این بانک از آغاز دهه فجر امسال و طبق توافقات انجام شده با بانک مرکزی پرداخت وجوه سپرده‌گذاران این موسسه را آغاز کرده است احمد توکلی تهدید کرد اگر حمایت برخی از مدیر متخلف ثامن الحجج قطع نشود، شفاف سازی می‌کند.
کد خبر: ۱۷۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 09 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، درحالیکه با واگذاری تعهدات موسسه ثامن الحجج به بانک پارسیان، این بانک از 13 بهمن ماه امسال و طبق توافقات انجام شده با بانک مرکزی پرداخت وجوه سپرده‌گذاران این موسسه را آغاز کرده است دکتر توکلی تهدید کرد حمایت برخی‌ها از مدیر متخلف ثامن الحجج را اگر تداوم یابد شفاف سازی می‌کند.
احمد توکلی با اشاره به اینکه بر اثر فعالیت های بانک مرکزی و قوه قضائیه پرداخت طلب سپرده گذاران مؤسسه پر مساله ثامن الحجج چند روزی آغاز شده است، اظهار داشت: سپرده گذارانی که حتی یک میلیون تومان از این مؤسسه طلب داشتند پول خود را دریافت کرده اند که این موضوع ناشی از همکاری خوب بانک مرکزی و قوه قضائیه با یکدیگر است.
وی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت از بانک مرکزی و قوه قضائیه تشکر می کنم، گفت: تسریع در استیفاء حقوق سپرده گذاران این مؤسسه همکاری جدی قوه قضائیه و بانک مرکزی را می طلبد البته در کنار این امر سپرده گذاران هم باید صبر و حوصله داشته باشند.
همچنین طبق آخرین اطلاعیه منتشره از سوی بانک پارسیان حاکی از تسهیل شرایط برای سپرده گذاران تا سقف سه میلیون تومان است، به طوری که این گروه دیگر برای مراجعه به شعب بانک پارسیان و دریافت مبالغ خود نیازی به رعایت زمانبندی و مراجعه بر اساس آخرین عدد کد ملی خود ندارند.
 به عبارتی دیگر گزینه کد ملی برای سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومان حذف شده است. همچنین فعلا زمان پایانی برای این گروه تعریف نشده و می توانند تا اعلام مجدد، برای دریافت به شعب بانک پارسیان مراجعه کنند.
این در حالی است که به گزارش ایسنا شرایط قبلی برای مبالغ تا سقف 5  و 10 میلیون تومان طبق اطلاعیه قبلی ادامه داشته و زمان و همچنین مراجعه سپرده‌گذاران با توجه به کد ملی برقرار است. بنابر این واجدین شرایط باید با مراجعه به شعبه مربوطه تعاونی اعتبار ثامن الحجج و دریافت گواهی مرتبط، با در دست داشتن اصل و تصویر کارت ملی، شناسنامه و گواهی، از تاریخ‌های اعلام شده به یکی از شعب بانک پارسیان در سراسر کشور مراجعه کنند.

موسسه غیرمجاز "ثامن الحجج” هنوز سود وام 30 درصدی تسهیلات می گیرد!
سود سپرده گذاران موسسه ثامن الجج به علت اینکه زودتر از سررسید حسابشان بسته می شود کاهش یافته اما کسانی که از این موسسه تسهیلات گرفته اند باید همان سودی که حتی تا ۳۰ درصد می رسد را پرداخت کنند.
بررسی های «بانک مردم» نشان می دهد که تصمیم بر کاهش نرخ سود تصمیم بانک مرکزی یا بانک پارسیان که بانک عامل پرداخت سپرده هاست، نیست و مسوولان موسسه ثامن الحجج تصمیم بر کاهش سودها گرفته اند. مسوولان بانک مرکزی و بانک پارسیان این موضوع را که کاهش سود سپرده ها را تکذیب کرده و عنوان کرده اند که طبق اطلاعاتی که موسسه در اخیار آنها قرار می دهد سپرده ها پرداخت می شود.
در این بین نکته عجیب کاهش نیافتن سود تسهیلات است. آنهایی که از "ثامن الحجج” وام گرفته اند باید قسط با سود ۳۰ درصدی را پرداخت کنند. بسیاری از سپرده گذاران روی سود سپرده های خود برای پرداخت اقساط حساب کرده اند و عدم پرداخت سودها و سپرده های کلان مشکلات بسیاری را برای این سپرده گذاران ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار