تابناک: فرماندار کاشان از جمع آوری 30 نفر از متخلفانی که بدون مجوز اقدام به اجاره خانه های استیجاری به مسافران نوروزی نموده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 31 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ابوالفضل صدرائیه اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر اماکن و اقامتگاه های نوروزی و در جهت رفاه، امنیت و آسایش مسافران نوروزی، تعدادی از متخلفان در این خصوص شناسایی و جمع آوری شدند.

وی آشنایی مردم با طرح خانه مسافر را سبب کاهش هزینه های سفر و امنیت خانواده ها دانست و تاکید کرد: در این طرح برای خانه هایی که خواهان پذیرش مسافران و اسکان هستند با ثبت نام و بررسی امکانات و مسایل فنی و ایمنی توسط دستگاه های ذیربط مجوز اسکان در سامانه صادر و مسافران در این طرح به صاحبان منازل معرفی می شوند.

صدراییه به چگونگی طرح رزرو اینترنتی خانه مسافر برای نوروز 94 اشاره کرد و افزود: در این طرح مسافران از مبدا، محل اقامت خود را رزرو کرده و در روش دیگر نیز از طریق گوشی اطلاعات خانه سفر مقصد خود را در طول مسافرت بدست می آورند.

فرماندار کاشان خاطرنشان کرد: مسافران با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://khaneh-mosafer.ir اطلاعات لازم خود را دریافت کرده و در صورت هرگونه شکایت و یا پیشنهادی نسبت به طرح خانه مسافر با سامانه پاسخگویی شکایات، انتقادات و پیشنهادات ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور به شماره 9629 تماس حاصل نمایند.

وی همچنین گفت: بیش از 11 هزار واحد مسکونی برای عضویت در طرح ملی خانه مسافر در کشور ثبت نام و مجوزهای لازم را اخذ کرده بودند.

وی اظهار کرد: طرح خانه مسافر با هدف خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران در اوج سفرها به اجرا درآمد.

فرماندار کاشان همچنین گفت: کاشان دارای ظرفیت و پتانسیل های بالای گردشگری است که متاسفانه آنطور که شایسته است به معرفی آثار خود نپرداخته ایم.

وی افزود: برای توسعه گردشگری کاشان باید شرایط اقامت چند روزه گردشگران را با یک برنامه ریزی مناسب فراهم کنیم.

صدراییه از مسوولان خواست با اتخاذ راهکارهای مناسب برای توسعه منطقه گردشگری کاشان بزرگ اهداف مشخصی را ترسیم کنند.

وی تصریح کرد: باید در حوزه های گردشگری برای جذب مسافران طرح های جدیدی راه اندازی کرد تا بتوان نقش تاثیرگذار کاشان را در این صنعت درآمدزا مشخص کرد.

صدراییه با بیان اینکه کاشان در نوروز 94 متفاوت تر از سال های گذشته بود، گفت: با توجه به برنامه های تفریحی، خدماتی و مسافرتی که برای گردشگران طراحی شده بود این منطقه گام بلندی را در توسعه صنعت گردشگری برداشته است.

وی همچنین به بازدید حدود 235 هزار مسافر و گردشگر در هفته نخست تعطیلات نوروزی از آثار تاریخی این شهرستان اشاره کرد و افزود: این شهرستان در زمینه جذب گردشگر طی مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.47 درصد رشد داشته است.

صدراییه به رتبه نخست استان در بازدید گردشگران از باغ فین کاشان اشاره کرد و گفت: مجموعه باغ فین در هفته نخست تعطیلات نوروزی با 170 هزار و 670 گردشگر، خانه طباطبایی ها با 16 هزار و 131 نفر و خانه بروجردی ها با جذب 16 هزار و 123 نفر در زمره بیشترین مکان های پر بازدید کاشان بوده است.

وی افزود: باغ فین کاشان به عنوان پایلوت آمار گردشگران خارجی در سال 93 معرفی شده که در این طرح گردشگران 99 کشور جهان از کاشان دیدن کرده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار