کد خبر: ۱۷۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 11 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، سردار حسین دقیقی شب گذشته در مراسم جشن انقلاب در مسجد باب الحوائج کاشان در جمع مردم این شهر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی یک نحوه حیات دیگری را مطرح می کند که براساس رابطه انسان و خدا از بعد معنوی انسان پایه ریزی می شود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی عنوان جمهوری نداشتیم و خیلی می گفتند انتخابات و جمهوریت یعنی چه؟، گفت: امام آمد یک حکومت که الگوی جدیدی از اسلام بود را ارائه کرد. الگویی که بر مبنای مردم سالاری دینی بنیان گذاری شده است و در طول سال‌های بعد از انقلاب از اولین روزهای بعد از انقلاب رفراندوم جمهوری اسلامی و قانون اساسی را برگزار کردیم.

مشاور فرماندهی کل سپاه افزود: قانون اساسی که در عراق و افغانستان بعد از شکست آمریکا اتفاق افتاد در ایران نوشته شده بود و پیروز این دو جنگ در واقع ایران بود و این هم به خاطر درایت بی نظیر رهبری بود.

وی در ادامه افزود: نه تنها ما دامان کشورمان را به جنگ آلوده نکردیم بلکه پیروز جنگ هم ایران بود و این را امریکایی ها هم می گویند.

سردار دقیقی ادامه داد: انقلاب اسلامی راه درازی در پیش دارد که در این مسیر به خیلی از اهداف رسیدیم و به برخی نیز دست نیافته ایم. شما مردم که برای انقلاب خون و شهید دادید و باید بدانید راهمان تمام نشده است.

وی تصریح کرد: از نظر حاکمیت سیاسی انقلاب ما حاکمیت سیاسی دارد و این مردم ایران هستند که تصمیم می گیرند. حتی خبرگان که رهبر انتخاب می کند نیز مردم انتخاب می کنند.

نگرانی رهبر معظم انقلاب از مجلس شورای اسلامی

مشاور فرماندهی سپاه افزود: در جمهوری اسلامی، این مردم هستند که رئیس جمهور انتخاب می کنند که حتی با سلایق متفاوت و حتی متضاد کار می کند. مردم انتخابات مجلس شوراها را تعیین می کنند و سرنوشت خود را در این مدل حکومتی معین می کنند.

وی با بیان اینکه بسیار مهم است که چه افرادی را در هر دو مجلس داشته باشیم، گفت: حساسیت این انتخابات به اندازه ای است که رهبری در یکی از محافل خود فرمودند؛ "من از مجلس خبرگان نگران نیستم. از مجلس شورای اسلامی نگرانم".


وی با بیان اینکه وظیفه من بود که این نگرانی را انتقال دهم، تصریح کرد: تمامی کاندیداهایی که از طرف شورای نگهبان تایید می شوند خوب هستند اما هشیار باشیم افرادی را انتخاب کنیم که اصلح باشند.

تعدد کاندیداها در کاشان سبب ایجاد مشکل می شود

سردار دقیقی گفت: انتخابات مجلس در کاشان امسال خیلی نگرانی دارد. بیش از 47 کاندیدا آمده اند و حتما رای ها را تقسیم می کنند و مشکل درست خواهد شد و نمی گذارند شایسته ترین ها به مجلس بروند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کدام هم به نفع دیگری کناربرو نیست و این مشکل است، افزود: در شهری مانند کاشان حتما رای ها می شکند. باید این هشیاری را داشته باشیم که جمهوری اسلامی براساس رای مردم کشور اداره می شود.

مشاور فرماندهی سپاه ادامه داد: در جمهوری اسلامی هر از گاهی حکومت دست به دست می شود و از یک نگاه و گروه و جناح به دست دیگری می‌افتد.

وی بیان داشت: حفاظت از رای مردم حق الناس و تکلیف است که مقام معظم رهبری هم فرمودند حق الناس است.

سردار دقیقی با اشاره به اوضاع منطقه نیز اظهار داشت: عربستانی ها اعلام کردند که می خواهیم در یمن نیروی نظامی بیاوریم جانشین سپاه گفتند این یک لطیفه سیاسی است و البته رئیس شورای امنیت ملی ما هم گفتند "شما که آنجا چهار سال هستید پس داعش کیست؟. این نیروها را شما به نام اسلام درست کردید و پول و سلاح دادید و به جان مردم انداختید و اکنون نمی خواهد خودتان را تبرئه کنید و بگویید می خواهیم بیاییم".

تحلیل های اسرائیل و جبهه گیری برخی کشورهای منطقه

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم فرموند "عربستان در جنگ یمن حتما شکست می خورد و هیچ راهی ندارد"، اظهار داشت: عربستان حتی در یک روز صدبار یک شهر را بمباران می کند. اگر عربستان می‌توانست با الگوهای قبلی که پول دادن بود، اوضاع را کنترل کند وارد جنگ نمی شد. اکنون در منطقه معادلات به شکلی بهم خورده که عربستان مجبور شده خودش بیاید.

وی با اشاره به اینکه قبل از عید سال 94 نخست وزیر اسرائیل تحلیلی کرد و گفت که ایران الان در چهار پایتخت عربی صنعا، بیروت، دمشق و بغداد مستقر است، افزود: بلافاصله بعد از این تحلیل عربستان مزدور اسرائیل در منطقه شد که جلوی ایران را بگیرد.

مشاور فرماندهی سپاه گفت: نخست وزیر اسرائیل دوباره در تحلیل دیگر گفته بود که ایران یک جبهه جدیدی در جولان علیه ما ایجاد کرده است که بعد از این تحلیل نیز بلافاصله ترکیه آمد و در مرزهای سوریه یک جبهه جدید ایجاد کرد.

روایتی از دیدار فرمانده کردستان و شهید متوسلیان و تاکید امام بر اعتماد به مردم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار شهید بروجردی فرمانده جنگ کردستان و حاج احمد متوسلیان با امام خمینی در دوران جنگ، تصریح کرد: یک روز احمد متوسلیان و شهید بروجردی نزد امام رفتند (البته این روایت را باید برادر عزیزمان سردار راحمی که اینجا حضور دارند، بیان کنند و ایشان باید در مورد شهید متوسلیان صحبت کنند نه بنده) و گزارشاتی از عملیات‌های مختلف در کردستان خدمت امام عرض کردند. امام وسط حرفهای شهید بروجردی بلند شد رفت و لحظه ای که داشت میرفت این جمله را گفت که "شما هنوز به مردم کردستان اعتماد نکردید".

سردار دقیقی افزود: حاج احمد متوسلیان و شهید بروجردی وقتی به منطقه بازگشتند روی این حرف امام تحلیل کردند و گفتند " امام حرف ما را تایید نکرد" که این نشان‌دهنده این مسئله بود که اعتماد به مردم در ذات رفتار امام وجود داشت.


وی با اشاره به اینکه تمام گفتارهای رهبری بر مبنای اعتماد به مردم است، تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلام ایران، بدون مردم چیزی نیست. اگر ما مردم را نداشته باشیم چیزی هم نخواهیم داشت.

مشاور فرماندهی سپاه افزود: اقتصاد ما یک اقتصاد دولتی است. مقام رهبری حتی زمانیکه رئیس جمهور بودند با دولت های مربوطه در این زمینه برخورد داشته و تاکید داشتند نقش مردم را از اقتصاد حذف نکنید.

ما هنوز انقلاب اقتصادی نکرده ایم

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دولتی مساوی با سوسیالیسم است، گفت: اقتصاد دولتی سبب شد شوروی سابق از هم بپاشد.

سردا دقیقی افزود: اخلاق برآمده از اقتصاد دولتی از اقتصاد دولتی خطرناک تر است.

وی با بیان اینکه چرا تهمت و دروغ در جامعه وجود دارد؟. آیا این وضعیت این به خاطر اخلاق برآمده از علی و فاطمه است؟! ابدا. مکتب علی که دروغ و تهمت در آن نیست.پس آنچه در جامعه می‌بینیم چیست. ما اقتصادمان باید درست شود. ما هنوز انقلاب اقتصادی نکردیم و این بخش بزرگی از کار است.

مشاور فرماندهی سپاه تصریح کرد: جوانی ما با دست گرفتن تفنگ و ایستادن در برابر دشمن سپری شد اما اکنون نسل بعدی وظیفه دارد با تاسی به رهبری معظم انقلاب که امروز تئوری اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده مسیر را ادامه بدهد و اقتصاد را سر و سامان دهد.

مجلس بعدی در اقتصاد کشور تحول ایجاد کند

وی ادامه داد: ما از مجلس بعدی همین توقع را داریم و باید در اقتصاد کشور تحول ایجاد کند. نرخ بیکاری در برخی استان ها از بیست درصد بالاتر است. به خصوص در غرب و ایلام که در مقاومت همه نوع سختی را تحمل کردند و باید این مسائل حل شود.


سردار دقیقی افزود: انقلاب ما مشکلات امنیتی را خوب حل کرده است.

اذعان هیئت فرانسوی به امنیت بالای ایران

وی با اشاره به سفر یک هیئت فرانسوی به ایران بعد از انفجارهای پاریس، گفت: این هیئت فرانسوی می‌گفت ما بعد از این اتفاق در فرودگاه دبی بودیم که گفتیم برگردیم یا برویم ایران که به ما گفتند ایران امن تر است و بروید ایران.

مشاور فرماندهی سپاه با بیان اینکه هیئت فرانسوی در سفر به ایران به ما می‌گفتند که شما از نظر اطلاعاتی بسیار قوی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر مقابله با تهاجمات خارجی قوی است.

وی بیان داشت: انقلاب ما به خاطر خون شهدایمان بیمه است. مخصوصا در 20 سال اخیر که بارها امریکا چنگ و دندان نشان داده با درایت رهبری مدیریت شدیم.

سردار دقیقی اظهار داشت: اگر در یک کشور رهبر ترسو باشد اما همه سلاح ها دنیا را در اختیار داشته باشد با این وجود به درد نمی‌خورد.

وی بیان داشت: اما رهبر اگر شجاع باشد که در جمهوری اسلامی، چنین است کشور از نظر نظامی بیمه می شود اما باید توجه داشت همه چیز نظامی نیست و مشکلات اقتصادی هم باید حل شود و امید داریم مجلس به این سو برود.

حوزه های علمیه اقتصاد اسلامی را ارائه نکرده اند

مشاور فرماندهی سپاه گفت: هنوز حوزه‌های علمیه ما اقتصاد اسلامی را ارائه نکرده اند. باید این روی این موضوع کار شود. دراین راستا دانشگاه، حوزه و مجلس مشکل اقتصادی، کشوری را که این همه منابع دارد، حل کنند.

وی با بیان اینکه مردم کار خود را کرده اند اینجا وظیفه حاکمیت است که مدل اقتصاد کشور را اصلاح کند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدل اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که اگر نخبگان این مسیر را ببینند و این راه را بروند این مشکل هم رفع می شود و ما اگر بتوانیم تورم و بیکاری را حل کنیم مشکلی نخواهیم داشت. که در این مسیر می توان از کمک های سرداران ایران اسلامی همچون، برادر عزیز سردار راحمی کمک گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :