چند خبر نوروزی از مازندران؛
از اواخر اسفند ماه تاکنون بازرسان این اداره کل از چهار هزار و 300 هتل ، مسافرخانه ، دفاتر خدماتی مسافرتی ، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و مراکز اقامتی بازدید کردند...
کد خبر: ۱۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 02 April 2015
 13 مرکز خدماتی متخلف در مازندران تعطیل شد
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تعطیلی و پلمپ 13 مرکز خدماتی متخلف استان در تعطیلات نوروزی سال جاری خبر داد.
به گزارش تابناک دلاور بزرگ نیا گفت : این مراکز به علت رعایت نکردن نرخ های مصوب تعطیل شدند.
وی با اشاره به اجرای طرح بازرسی ویژه در تعطیلات نوروزی از واحدهای اقامتی و خدماتی مازندران ، افزود : از اواخر اسفند ماه تاکنون بازرسان این اداره کل از چهار هزار و 300 هتل ، مسافرخانه ، دفاتر خدماتی مسافرتی ، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و مراکز اقامتی بازدید کردند
 .بزرگ نیا گفت : در پی این بازدید ها به صاحبان 210 مرکز خدماتی هم تذکر کتبی داده شد.
وی از وجود 11 موزه و دو هزار و 500 اثر تاریخی و باستانی موجود در مازندران به عنوان ظرفیت مهم در جذب گردشگر به این استان یاد کرد و افزود : نوروز امسال 400 هزار نفر از این اماکن بازدید کردند.
او به رونق گرفتن اقامت مسافران در روستاهای مازندران اشاره کرد و ادامه داد : نوروز امسال بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر در روستاهای استان اقامت کردند.
بر اساس آمار مراجع رسمی از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون هشت میلیون و یکصد هزار مسافر مازندران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند.

اجرای طرح گردشگری بوم‌گردی در بابل
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابل گفت: برای نخستین‌بار طرح گردشگری بوم‌گردی در بابل اجرا می‌شود.
به گزارش تابناک التفات اباذری اظهار کرد: از سوی ستاد اسکان سفر نوروزی شهرستان بابل 25 مدرسه شامل 15 مدرسه در بابل، شش مدرسه در بندپی شرقی، شش مدرسه در بندپی غربی، 15 چادر، شش واحد اقامتی زیرپوشش حوزه میراث فرهنگی و 15 مراکز و اداراتی که دارای خوابگاه هستند از جمله دانشگاه‌ها و مساجد بین‌راهی برای مسافران مهیا شد.
وی افزود: در این ایام کل نیروهای ستادی و اکیپ میراث به عنوان ستاد نوروزی در سطح شهر، تمام جایگاه سوخت، پمپ بنزین، پارک‌ها، مراکز سرویس بهداشتی بین‌راهی، مساجد، رستوران‌ها، هتل‌ها و فضاهای عمومی که به عنوان دستگاه‌های خدمات‌رسان بودند را مورد بازدید قرار می‌دهند.
دبیر ستاد سفر نوروزی شهرستان بابل تصریح کرد: براساس گزارشات ارسالی به دبیرخانه از سوی اداره تعزیرات بابل تاکنون شعبه اول تعزیرات بابل 64 پرونده وارده داشته که 55 مورد مختومه شد و محکومیت جزایی برای این پرونده‌ها 49 میلیون و 146 هزار ریال در نظر گرفته شد.
اباذری خاطرنشان کرد: در شعبه دوم بدوی تعزیرات بابل نیز 50 پرونده ورودی ثبت شده که 43 پرونده مختومه اعلام شد که جزای نقدی آن به ارزش 32 میلیون و 967 هزار ریال اعلام شده است.
این مسئول بیان کرد: در شعبه سوم بدوی این اداره نیز 60 پرونده ورودی داشته که 38 پرونده مختومه اعلام شد که به پرداخت 23 میلیون و 111 هزار و 200 ریال وجه نقد محکوم شدند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابل از ورود پنج پرونده به شعبه هیئت بدوی اداره تعزیرات بابل خبر داد و گفت: دو پرونده مختومه اعلام شد و سه میلیون ریال جزای نقدی برای مجرمان در نظر گرفته شد.
وی افزود: تاکنون 181 مورد پرونده تخلف به دفتر دبیرخانه اعلام شد که 138 مورد مختومه اعلام شد و 108 میلیون و 224 هزار و 200 ریال جریمه نقدی برای این تخلفات در نظر گرفته شد.
اباذری با اشاره به اینکه از هفت صبح تا 19 عصر موزه شهرستان بابل برای بازدید عموم باز است، ادامه داد: در راستای رفاه حال مسافران نمایشگاه صنایع‌دستی برای مسافران نوروزی برگزار شد که صنایع‌دستی هنرمندان شهرستان بابل در شش رشته هنری در مکان حوزه به نمایش گذاشته شد.
وی با اعلام اینکه روزانه پنج هزار مسافر از اماکن تفریحی و بناهای تاریخی شهرستان بابل بازدید می‌کنند، یادآور شد: اماکن تاریخی بابل روزانه پذیرای بیش از صدها مسافر نوروزی است که برای رفاه حال مسافران، دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان بابل با راه‌اندازی 10 تور مسافرتی راهنمای این مسافران در این ایام شدند.
این مسئول از اجرای طرح بوم‌گردی برای نخستین‌بار در بابل خبر داد و عنوان کرد: یکی از مسائل مهم مورد توجه در این ایام توجه به اسکان مسافران نوروزی در بناهای قدیمی روستاها به‌ویژه در منطقه زیبای بندپی شرقی و بندپی غربی با همکاری شورای بخش و بخشداری منطقه بوده است.
دبیر ستاد سفر نوروزی شهرستان بابل اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در طرح بوم‌گردی گردشگری روستایی انجام گرفت و مورد استقبال زیاد مسافران قرار گرفت برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در کوهپایه سرا بندپی شرقی بابل بود.
اباذری تصریح کرد: برای تداوم این طرح در تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق مهر رضا (ع) بسته شد مقرر شد تا سقف 40 میلیون تومان وام برای فعالیت گردشگری روستایی تعلق گیرد.
وی از تشکیل ستاد انجمن خیران میراث فرهنگی بابل خبر داد و گفت: ما تنها نگهبانان و خدمت‌گزاران میراث فرهنگی هستیم آنچه سبب بقاء و ماندگاری آثار تاریخی می‌شود حضور همه مردم است که در این راستا ستادی تشکیل شد تا خیران عرصه میراث حضور یابند تا برای نخستین‌بار شاهد برنامه گلریزان میراث فرهنگی در بابل باشیم.

عباس آباد بهشهر گوي سبقت را در جذب و جلب گردشگر ربود

مدير پايگاه و مجموعه ثبت جهاني عباس آباد بهشهرگفت: از ابتداي نوروز  تا تاريخ 11 / 1 / 94 تعداد 60 هزار نفر گردشگر شامل گردشگران ملي، منطقه اي و محلي از مجموعه تاريخي ، فرهنگي و گردشگري ثبت جهاني عباس آباد بهشهر بازديد کردند

عبدالوهاب موسوي نسب  با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور جذب گردشگر در عباس آباد، افزود: راه اندازي كمپين با همكاري شوراي اسلامي روستاي التپه، پذيرايي با آش محلي در روزهاي 6 الي 8 فروردين به همراه برگزاري جشن و جنگ عيدانه از جمله اين برنامه ها بود.

مدير باغ عباس آباد ابراز كرد: به منظور معرفي بهتر منطقه عباس آباد از طريق رسانه ملي و مطبوعات محلي اقدام كرديم .

موسوي نسب تعداد گردشگران باغ عباس آباد را از ابتداي نوروز تا پايان 11فروردين سال جاري را 60 هزار نفر عنوان كرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار