عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم توسعه مراکز دانشگاهی تک جنسیتی در کشور به منظور توسعه آزادی‎های اجتماعی زنان تاکید کرد و گفت: خطابات قرآن کریم براساس جنسیت نیست بلکه خطاب آن در بیشتر موارد همه مردم و مومنان است.
کد خبر: ۱۸۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶ 16 February 2016
به گزارش تابناک قم، کبری خزعلی در همایش حجاب و عفاف در دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: در زمینه حقوق زنان در جامعه، مباحثی مطرح شده است و دیدگاه‎های افراطی و تفریطی نیز در این زمینه بسیار است.

وی افزود: کنوانسیون‏های رفع تبعیض از زنان و... به این دلیل است که زنان را به مردان مشابه کنند؛ ولی یک نگاه دیگر بیان می‎کند که زن و مرد خلقت خدا هستند و برتری این دو جنس در تقوی و نگاه و رفتار و روش آنها است.

خزعلی بیان کرد: خطابات خداوند در قرآن بر اساس جنیست نیست و این خطابات بیشتر در زمینه دینی است و به جای بیان زن و مرد، برای بشریت تعیین تکلیف کرده است و تکالیف این دو را مشخص کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: نقش ویژه‎ای که نظام اسلامی در خصوص زنان مد نظر قرارداده است، نقش خاصی است که باید این نگاه به خوبی تبیین شود.

وی گفت: نقش زن، نقش پیامبران الهی است زیرا پیامبران الهی نیز به دنبال انسان پروری بودند؛ انسان‎ها در هر نماز، مربی‌گری خداوند را حمد می‎گویند و این نقش مهم بر عهده زنان قرارداده شده است زیرا زنان مربیان اصلی جامعه هستند.

وی افزود: زنان در مرتبه اول وقتی می توانند به این ظرفیت برسند که عفاف و حجاب را سرلوحه خود قرار دهند؛ خداوند در طول تاریخ انبیا مدیریت بزرگ رسالت را به دوش زنان گذاشت از جمله مادر حضرت موسی(ع) یا مادر حضرت عیسی که در طول تاریخ نبوت بیشترین خدمات را به بشریت و سیر هدایت بشریت انجام دادند.

خزعلی بیان کرد: زنان مهمترین نقش آفرینی جهان را یعنی تغییر در سخت ترین شرایط خلقت بشریت را به عهده داشتند و بزرگانی چون حضرت خدیجه و حضرت زهراو حضرت زینب(علیهاسلام) این نقش را به بهترین شکل ایفا کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: حضرت زینب در کنار پنج تن بیشترین خدمات را به اعتلای فرهنگ نبوت و امامت کردند و اوج این وظیفه در حوادث کربلا رقم خود که حضرت با رعایت تمام ارزش‎های انسانی و دینی این چنین پیام دین را تبلیغ کردند.

وی گفت: ایرانیان نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) داشتند و حتی فرهنگ زبان عربی نیز توسط ایرانیان تدوین شد و شکل قابل آموزش به خود گرفت؛ ایرانیان در این مسیر سعی کردند با الهام از بزرگان دین بیشترین خدمت را به روح انسانیت کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین امتحاناتی که این ملت پس خواهند داد، امتحان انتخاب است که در اسفندماه برگزار می شود و امیدواریم توصیفاتی که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) از این ملت داشته اند به زودی با زمینه سازی ظهور محقق شود.

خزعلی بیان کرد: حضرت علی(ع) در بیعت خود با زنان با آب با زنان بیعت کردند و از روز اول حساب خود را با نقش و حضور زنان مشخص کردند یعنی زنان باید به هر شکل شرعی در عالی ترین تصمیم و سرنوشت ساز ترین تصمیم تاریخ(بیعت با امام حق) مشارکت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: انقلاب به ما آموخت که هرچه مقاومت تر بودیم بیشترین توفیقات را درک کنیم و به همین دلیل درگیری های غرب علیه ایران اسلامی بیشتر شد ولی نتیجه این فشارها، اوج گیری قدرت هسته ای نظام اسلامی و مجبور شدن غرب به مذاکره با ایران بود.

وی گفت: خوشبختانه امروز هم مردم ما مشتاق هستند که با حضور در انتخابات بهترین هدیه را به امام زمان(عج) خود بدهند و در نظام اسلامی که به نیابت از ایشان تشکیل شده است، مشارکت کنند.

وی افزود: امام زمان(عج) جایگاه ولایت فقیه و این نظام اسلامی را مشخص کردند؛ وقتی ایشان مردم را به علما و مراجع رجوع می دهند پایه های این نظام الهی را بنیان نهادند و به همین دلیل است که ولایت فقیه را نیابت امام زمان(عج) می‎دانیم.

خزعلی بیان کرد: امام زمان(عج) ویژگی‎های نایب خویش را بیان کردند و فقها و روایت حدیث نیز این نایب را انتخاب می کنند و مردم نیز خبرگان را که عالی‏ترین فقهای زمان شناس هستند را انتخاب می کنند و این افراد نیز بهترین و عالی ترین فقیه را برای اداره امت انتخاب می‎کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: دکترین امنیت ملی آمریکا توسط اوباما تصویب شده است ووظیفه رسمی خود را نیز ایجاد انقلاب‏های رنگین در سطح جهان است و به همین خاطر نباید کسانی که نفوذ را تذکر می‎دهند را متوهم توطئه خواند.

وی گفت: امروزه یونسکو و یونیسف نیز به ابزاری برای رسیدن آمریکا و غرب به ایادی آن تبدیل شده است زیرا آنها تعهد کرده اند که چهارمیلیارد رنگین پوست و شرقی و مسلمان را از روی زمین محو شود.

وی افزود: غربی ها تلاش کردند با کم کردن جمعیت ایران و کم کردن جمعیت جوان و تلاش در جهت منعطف کردن جوانان به اهداف خود برسند؛ آنها سعی می کنند که کانون ازدواج را در ایران از بین ببرند؛ در واقع آنها سعی می کنند که اولویت جوانان ایرانی را آمریکا و آمریکا دوستی و تمسخر دین و دین گرایی و خانواده و ازدواج گریزی قراردهند.

خزعلی بیان کرد: در انگلیس و آمریکا و کشورهای غربی دانشگاه‎ها و بیمارستان های مختص به دختران وجود دارد ولی در ایران در مقابل این مساله مقاومت می شود ولی غربی ها این فعالیت رابه این دلیل انجام می دهند که به زنان قدرت اجتماعی بدهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که دختران در فضایی راحت حضور پیدا کنند و فقط در مقابل نامحرمان حجاب داشته باشند؛ اگر این محیط ها از هم تفکیک شود، این چنین دختران در فشار قرار نمی‏گیرند و بعضی از آنها حجاب زده نمی‎شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار