کد خبر: ۱۸۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 17 February 2016
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور در سفر یک روزه خود به چابهار از زون صنایع سنگین، شرکت کشتی سازی دریا امید و طرح تولید جلبک های میکروسکوپی تحقیقات شیلات بازدید به عمل آورد.

بازید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و اسکله شهید کلانتری و نیز کلنگ زنی طرح ساخت پنل های خورشیدی از دیگر برنامه های سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به منطقه آزاد و چابهار بود.

همچنین نشست هم اندیشی مسئولان استانی و کشوری ظهر دیروز با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور و استاندار سیستان و بلوچستان با هدف پیشرفت و توسعه پروژه شهرک پتروشیمی مکران در سالن جلسات این شهرک برگزار شد.

مکان یابی به عنوان اولین و مهم ترین مولفه ، لازمه توسعه پروژه شهرک پتروشیمی مکران است
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: توجه دولت به توسعه سواحل سیستان و بلوچستان رویکردی مهم و موثر است.

ابتکار در ادامه گفت: توجه به سواحل این استان یک جهت گیری موثر و حائز اهمیت است که فشار را از مناطق فلات مرکزی کم می کند.

ریاست سازمان محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: باید در سطح ملی به یک توزیع منطقی دست یابیم و این خود نیازمند سیاستگذاری های جدی تری است.

ابتکار اضافه کرد:با توجه به ساحلی بودن منطقه چابهار ظرفیت های محیط زیست استان باید ارزیابی شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:ما به دنبال همسان نمودن توسعه در همه نقاط کشور با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی هستیم.

معاون رئیس جمهور کشور بیان کرد: توجه به ضرورت اهمیت محیط زیست در سطح بین الملل به معاهده پاریس منتهی شد که کاهش ۱۲ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای را به دنبال داشت.

این مسوول اظهار داشت:برای حفظ تعامل خود با دنیا، باید مکان یابی را پیش از هرگونه ارزیابی زیست محیطی در دستور کار خود قرار دهیم .

وی تاکید کرد: باید از مشاورین قوی و بین المللی برای توسعه و پیشرفت شهرک پتروشیمی مکران استفاده کنیم چرا که ما آمادگی استقبال از نقطه نظرات مفید آن ها را داریم .

همچنین در این نشست علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: حضور مسئولان کشوری در سیستان و بلوچستان بخصوص با واقع شدن استان در مسیر نو و رشد ملی نشان از وسعت اهمیت عصر جدیدی است که در آن قرار داریم.

مسئولان باید پروژه شهرک پتروشیمی مکران را ملی ببینند
هاشمی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به انچه مطلوب اینده این منطقه است باید نگاهمان را وسعت بخشیم و نگاهمان را به عصر کوتاهی که در ان قرار داریم محدود نکنیم.

استاندار نگاه جامع توام با آینده نگری را اولین انتظار خود از مسئولین اعلام کرد و افزود: ما باید در مسیری پیش برویم که کارافرین به زحمت نیفتد و هیچ مانعی در این مسیر وجود نداشته باشد.

علی اوسط هاشمی با ذکر این مطلب که مسئولان باید پروژه شهرک پتروشیمی مکران را ملی ببینند، افزود: امروزه نگاه بلند دولت و رهبری به سیستان و بلوچستان و همچنین اقبال آورندگان صنعت در تاریخ این استان اتفاقی بی سابقه را رقم زده است.

هاشمی اظهار داشت: امروز برجامی وجود ندارد که ما را به سمت صنایع کهنه بکشاند و مردم ما باید خوشحال باشند که دروازه دید جهان به روی کشور ما باز شده است.

شهرک پتروشیمی مکران در محدوده منطقه آزادتجاری صنعتی چابهار و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز چابهار در زمینی به وسعت ۱۲۰۰ هکتار بناشده است.
این شهرک که متولی احداث خط لوله متان و اتان به چابهار می باشد، زمینه اشتغال مستقیم ۱۶ هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم ۴۰هزار نفر را فراهم کرده است. این طرح طی برنامه یک ساله در سه فاز ۱۸ واحدی فازبندی شده است که صدور مجوز احداث ۴ واحد آن از طرف سازمان محیط زیست اولین گام مهم در راستای پیشرفت این طرح می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار