مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق از انجام طرح‌های اکتشافی برای شناسایی ذخایر جدید خبر داد و افزود: 15‌میلیون تن به ذخیره معدن اضافه شده است.
کد خبر: ۱۸۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 19 February 2016
به گزارش تابناک یزد،«محمدجواد عسکری» اظهار کرد: معدن اکنون 90 میلیون تن ذخیره دارد و اشتغالزایی خوبی را برای استان به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه‌‌های امروز از اتمام ذخایر معدنی سنگ آهن مرکزی باید از سال 48 همزمان با راه‌اندازی این معدن، به وجود می آمد،  ادامه داد: در سال‌های قبل باید واحدهای جوار معدنی که در استان‌های دیگر کشور ایجاد می‌شد و خوراک آن را شرکت سنگ آهن مرکزی تامین می‌کرد در شهرستان بافق مستقر می‌شدند.
 وی با بیان اینکه تمام مشکلات امروز مجموعه معدن ناشی از تک محصولی بودن است، ادامه داد: باید تکمیل چرخه فولاد از گذشته مورد توجه قرار می‌گرفت؟ اما از سال 91 و آغاز فعالیتم در معدن، تاکنون برنامه‎‎هایی برای خروج از این وضعیت تدوین و اقداماتی نیز به اجرا درآمده است.
عسکری شایعه تعطیل شدن کارخانه را رد کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته در زمینه باطله برداری و اصلاحات صورت گرفته 15 میلیون تن به ذخیره این معدن اضافه شده است و این معدن برای 15 سال آینده ذخیره خواهد داشت.
وی با اشاره به اجرای طرح‎‎های اکتشافی برای دستیابی به ذخائر جدید، ادامه داد: بالغ بر 1/7 میلیارد تن سنگ آهن در منطقه بافق شناسایی و اکتشاف شده که با پیگیری‌‎‎های صورت گرفته دو آنومالی به ظرفیت 20 میلیون تن از ایمیدور به سنگ آهن مرکزی واگذار شده است.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اظهار کرد: در این شرایط حتی اگر ذخایر معدنی سنگ آهن به حداقل برسد، ظرفیت‌های جدیدی در منطقه وجود دارد که بتواند خوراک واحدهای جوار معدنی را تامین کند.
وی درباره اجرای طرح‌های جوار معدنی در بافق گفت:  طرح گندله‌سازی معدن با هدف تولید سالانه 5 میلیون تن گندله با سرمایه گذاری 187 میلیون یورو به مدت 36 ماه از ابتدا به گروه مشترک پیمانکاری واگذار شد.
به گفته عسکری، پیمانکار قبلی به دنبال مشکلات فنی پیمانکار، خلع ید شد و پیمانکار جدید کار را آغاز کرده است که امیدواریم بتوانیم این کارخانه را در نیمه دوم سال 97 به بهره‌برداری برسانیم.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران  ادامه داد: بهره‌برداری از این واحد جوار معدنی به طور مستقیم برای 700 نفر و به صورت غیرمستقیم برای 1700 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.
مدیر عامل سنگ آهن مرکزی ایران در مورد طرح فولاد سازی این شرکت نیز اظهار کرد: این طرح با انتخاب پیمانکار با سرمایه‎‎گذاری 404 میلیارد یورو، از یک سال و نیم پیش  فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به مهلت 9 ماهه تا یکساله برای تامین فاینانس از طریق آورده پیمانکار در حال انجام است.
وی گفت: طرح فولاد سنگ آهن مرکزی اشتغال مستقیم 1800 نفر و به طور غیر مستقیم اشتغال 6 هزار نفر را فراهم خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار