فارغ از اینکه به کدام گرایشات عمده سیاسی علاقمندیم و یا اینکه آبشخور فکری مان چیست ، بایستی در یک مساله متفق القول باشیم و آن هم منافع ملی است.در واقع مهمترین شاخص برای سنجش عقلانیت و انصاف یک فعال سیاسی میزان وابستگی و پایبندی آن فرد می تواند همین محور باشد.
کد خبر: ۱۸۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 21 February 2016

فارغ از اینکه به کدام گرایشات عمده سیاسی علاقمندیم و یا اینکه آبشخور فکری مان چیست ، بایستی در یک مساله متفق القول باشیم و آن هم منافع ملی است.در واقع مهمترین شاخص برای سنجش عقلانیت و انصاف یک فعال سیاسی میزان وابستگی و پایبندی آن فرد می تواند همین محور باشد.

طی چندروز قبل شاهد موج سازی یکی از رسانه های معاند نظام در فضای مجازی هستیم که سعی در ایجاد یک دوقطبی انتخاباتی در پنجمین دور از انتخابات مجلس خبرگان رهبری دارد . این دوقطبی حساب شده در انتخاباتی در حال رقم خوردن است که همواره بر غیرسیاسی بودن آن تاکید شده است تا مبادا دچار آسیب های موجود در سایر انتخابات ها گردد. مثلا خرید و فروش رای و یا تخلفات سازماندهی شده در مناطق اخذ رای و یا تطمیع و تهدید برای رای گرفتن و یا شبکه بندی برای اخذ رای و . که اغلب در انتخاباتی مانند مجلس و شورای شهر شاهد آن هستیم، در شان این انتخابات نبوده و نیست چراکه این کاندیداها مجتهد هستند وهر کدام از این افعال می تواند هم عدالت ایشان را زیر سئوال ببرد و هم موجب وهن جایگاه مجلس خبرگان گردد.

از سوی دیگر اجتهاد این عزیزان سبب می گردد تا ذهنیت معطوف به آرامش خاصی در میان رای دهندگان ایجاد گردد که این ها برای اخذ رای بلوف های سیاسی نیز نخواهند زد. اما گرفتار شدن در دام دوقطبی سازی ها اندکی در اذهان دلسوزان نظام تردید ایجاد می کند.

ناگفته پیداست که منافع انگلیس و امریکا در بلبشوی سیاسی در کشور و نوعی بی ثباتی دایم در عرصه های سیاسی داخل ایران است، بگذریم از اینکه این خباثت ها به داخل کشور محدود نمی گردد و در آنسوی مرزها و در دل عمق استراتژیک کشور مان نیز رقم می خورد.

نخبگان سیاسی که بیش از رقبای خود شعار استکبار ستیزی می دهند به نظر می رسد باید بیشتر از همه مواظب نتیجه عملکرد خود باشند که این نتیجه رفتار هاست که در عالم سیاست، آنهم در این تراز خصومت مهم تر است.

اینکه جناب سید احمد خاتمی، با طرح چنین جملاتی(دوربینی نیست که ببینند مردم چه می‌کردند و چه شوری بود)

(قصه آیات جنتی، مصباح و خاتمی نیست، بلکه قصه، قصه ولایت است و می‌خواهند ولایت را بزنند)

سعی می کند به زعم خود پاسخی در خور شان توطئه انگلیس دهد، عجیب نیست . عجیب اینجاست که آیا ایشان متوجه عواقب این کار خود نیست. آیا رواست تریبون دار رسمی نظام با بهره گیری از سرمایه رسمی که نظام در اختیار وی قرار داده است یک پای ثابت دوقطبی سازی در انتخابات معرفتی خبرگان گردد. در صورتیکه اصلا نامی از وی در بی بی سی برده نشده است.

حاصل اینکه یا مردم بر اساس درخواست بی بی سی به این سه بزرگوار رای خواهند داد یا نخواهند داد. در هر دو صورت آیا این سئوال پیش نخواهد آمد که انگلیس می تواند داخل جمهوری اسلامی برای ما زمین بازی فراهم کند؟ واین زمینه ای برای بازی سازی های آتی قرار نخواهد گرفت؟

آیا این رواست که برای تخریب رقیب خود همواره از آدرسهای غلط دشمن استفاده کنید؟ آیا این کار را نباید مصداق مار را به دست سید احمد گرفتن بدانیم؟
آنهایی که ادعای غیرسیاسی بودن این انتخابات را دارند بنظر می رسد بیش از همه نیازمند تبلیغ سالم هستند و مصداق آوردن از محبوبیت خود در سفرهای شهرستانی ، چندان وجهی ندارد. رای به این بزرگواران بخاطر قوه اجتهادشان و تشخیص سره از ناسره شان است ونه میزان محبوبیت آنها.

باری اگر به فکر منافع ملی باشیم بهتر است توطئه دشمن در خلق دوقبی را بارها در منویات رهبری آمده است را ناکام بگذاریم نه اینکه با کد دادن از انگلیس بیشتر این دوقطبی را نهادینه کنیم.

حسن ورزی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
احسنت بر قلم مدافع ولایت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار