کد خبر: ۱۸۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 21 February 2016
جوان از شوی تبلیغاتی دولت برای خرید هواپیما گزارش داده است: روز گذشته دولت در اقدامي مانور هوايي با هواپيماهاي خارجي کرد تا در آستانه انتخابات بلکه نشان دهد صنعت هوايي در پسابرجام نقش مهمي در توافقات برجام داشته است.
 به گزارش «جوان»، روز گذشته ايرباس 350 به مدت دو ساعت بر زمين تهران نشست و سپس برخاست و وعده داد اين هواپيما مي‌تواند در سال 2021 به ايران فروخته شود!
بنا بر اين گزارش در ديگر سو وال استريت ژورنال در گزارشي اعلام کرد: شرکت هواپيماسازي بوئينگ از دولت امريکا براي آغاز مذاکرات تجاري با ايرلاين‌هاي ايراني مجوز دريافت کرده است. مجوز مذکور راه را براي نخستين فروش هواپيماهاي مسافربري امريکايي به ايران از زمان وقوع انقلاب اسلامي در دهه 1970 هموار مي‌کند.
سخنگوي بوئينگ اعلام کرد: اين مجوز به ما اجازه مي‌دهد با شرکت‌هاي هواپيمايي ايراني مورد تأييد براي بررسي نيازهاي ناوگانشان مذاکره کنيم.
بوئينگ که آخرين بار با مجوز دولت دستورالعمل‌هاي تعمير و نگهداري براي شرکت‌هاي هواپيمايي ايراني فراهم کرد براي برقراري روابط تجاري طولاني‌مدت به دنبال مجوز دولت خواهد بود. سخنگوي بوئينگ در اين‌باره گفت: ما درک مي‌کنيم که وضعيت در اين منطقه پيچيده بوده و همواره در حال تغيير است و به دنبال کردن دستورالعمل دولت امريکا براي انجام تجارت با ايران ادامه مي‌دهيم.
جنرال الکتريک هم اعلام کرده براي دريافت مجوز فروش موتورها و قطعات يدکي به شرکت‌هاي هواپيمايي ايراني درخواست کرده، اما به گفته سخنگوي اين شرکت، هنوز موافقت دولت را دريافت نکرده است.
گفتني است شرکت اروپايي ايرباس در ژانويه با مقامات ايراني براي فروش 127 هواپيماي جديد از هواپيماهاي بدنه باريک گرفته تا هواپيماهاي پهن‌پيکر دو طبقه توافقنامه امضا کرد. همچنين شرکت ATR که جوينت ونچر ميان ايرباس و فينمکانيکاي ايتالياست، اوايل ماه جاري اعلام کرد ايران اير حداکثر 40 فروند هواپيماي توربوپراپ کوچک از اين شرکت خريداري خواهد کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار