روزنامه ایمان در شماره روز شنبه 15 فروردین ماه خود ، مطلبی با عنوان اما و اگرهایی درخصوص انتخاب شهردار قم را به قلم جواد قاسمی ورجانی به رشته تحریر درآورده است.
کد خبر: ۱۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 04 April 2015
به گزارش تابناک قم، دراین مطلب می خوانیم: این روزها شهرداری قم در حالی با سرپرست اداره می شود که در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر قم در سال گذشته، استعفای محمد دلبری مورد پذیرش اعضای شورا قرار گرفت و مجید متین فر به عنوان سرپرست شهرداری قم انتخاب شد. 

در مراسم تجلیل از خدمات محمد دلبری که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، از سوی تعدادی از سخنرانان مباحثی مطرح گردید که به نظر می رسد استعفای محمد دلبری دلایل دیگری به جز بیماری داشته است، چرا که احمد امیرآبادی فراهانی و رضا آشتیانی عراقی نمایندگان قم در مجلس از فشارهایی سخن به میان آوردند و تحرکات طیف خاصی را دلیل استعفای شهردار سابق قم برشمردند. 

اما مجید متین فر که سابقه شهرداری در چند منطقه قم را در کارنامه خود دارد، به نظر می رسد که با برنامه خاصی سمت سرپرستی را پذیرفته و قصد دارد با یک سنت شکنی، این بار دیگر تنها سرپرست شهرداری قم باقی نماند، چرا که طی سالیان گذشته افرادی که به عنوان سرپرست شهرداری در زمان برکناری یا استعفای شهرداران قم انتخاب می شدند، تنها سرپرست شهرداری بودند و هیچ گاه به عنوان گزینه نهایی برای تصدی پست شهرداری قم انتخاب نشدند. البته برخی از این افراد خود نیز تمایلی برای تصدی پست شهرداری نداشتند. 

شنیده ها حکایت از این موضوع دارد که اعضای کمیته 7 نفره انتخاب شهردار قم نیز این بار کمی جدی تر به گزینه سرپرست شهرداری قم به عنوان یکی از گزینه های تصدی پست شهرداری نگاه می کنند. حتی برخی پا را از این گمانه نیز فراتر گذاشته اند و سرپرست فعلی را گزینه نهایی شهرداری قم می دانند. اما برخی از اعضای شورا نیز بر این موضوع تاکید دارند که تجربه «متین فر» نمی تواند تنها برگ برنده وی برای تصدی پست شهرداری قم باشد. آنان معتقدند که ارتباط با تهران و جذب اعتبارات ملی و بین المللی یکی از ضروریات امروز کلانشهر قم است که «متین فر» در این خصوص چندان نمی تواند موفق عمل کند. این افراد اعتقاد دارند که قم یک شهردار شناخته شده می خواهد که بتواند با ارتباطات قوی خود، عقب ماندگی های انباشته قم را جبران نماید. 

البته «متین فر» از همان ابتدای حضور خود در طبقه هفتم ساختمان شهرداری، با جدیت کار خود را آغاز کرد و سخنان وی در دیدارهای مختلفی که داشته است، نشان از آن دارد که نیم نگاهی هم به دائمی کردن اقامت خود در اتاق چوبی طبقه هفتم شهرداری دارد. 

سخنان وی در دیدار حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران حکایت از همین ماجرا دارد. وی در این دیدار درست روی نکاتی دست گذاشته و قول مساعد برای تحقق آنها داده است که از سوی منتقدان وی به عنوان نقاط ضعف «متین فر» نام برده می شود. 

انتقادپذیری در مدیریت شهری قم تقویت می شود

سرپرست شهرداری قم در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران گفت: انتقاد پذیری را در مجموعه مدیریت شهری تقویت خواهیم کرد چرا که معتقدیم در اثر انتقاد سازنده کارها و امور بهبود پیدا می کند.

مجید متین فر با اشاره به منویات رهبری و نام گذاری سال با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی » تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری قم همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت که این شعار را به منصه ظهور برساند. وی با اشاره به اینکه تحقق این مهم در سایه وفاق، همدلی و عزم جدی اتفاق می افتد، بیان کرد: با تلاش شهرداری و دیگر دستگاه های استان امیدواریم که رضایتمندی مردم بیش از پیش حاصل شود. سرپرست شهرداری قم با اشاره به موقعیت استراتژیک استان قم بیان کرد: امسال با تمهیدات اندیشیده شده 17 درصد ورود مسافران به استان قم افزایش یافته است. وی با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته نسبت به خدمات ارائه شده در سال های گذشته بیان کرد: امسال نقاط ضعف مرتفع شده و نقاط قوت نیز تقویت شده است. متین فر با تاکید بر اینکه میزان رضایتمندی مردم از مجموعه شهرداری طبق نظرسنجی های صورت گرفته افزایش یافته است اضافه کرد: دستیابی به این هدف حاصل وفاق و همدلی مجموعه مدیریت شهری بوده است. وی صداقت و شفافیت در ارائه خدمت را از نکات مورد تاکید در مجموعه مدیریت شهری دانست و افزود: امیدواریم که بتوانیم با هماهنگی های درون و برون سازمانی رضایتمندی مردم را بتوانیم حاصل کنیم. سرپرست شهرداری قم با اشاره به اینکه قم شهری بین المللی است و انتظارات از این شهر با دیگر نقاط متفاوت است افزود: شهرداری قم در خط مقدم جبهه سازندگی شهر قرار دارد؛ هزینه های اداره شهر نباید صرفا بر دوش مردم باشد و باید از ظرفیت های دولت نیز در این بخش استفاده کنیم. وی با اشاره به ضعف قم در بخش زیرساخت ها تاکید کرد: سعی داریم با تلاش و پیگیری مجدانه از بودجه های دولتی نیز بهره مند شویم. متین فر با تاکید بر اینکه به سرانجام رسیدن پروژه های نیمه تمام از اولویت های شهرداری قم است خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که مردم از حلاوت بهره برداری از این پروژه ها بهره مند شوند. وی بهره گیری از نظرات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را از نکات مهم در مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: موضوع انتقاد پذیری را در مجموعه مدیریت شهری تقویت خواهیم کرد چرا که معتقدیم در اثر انتقاد سازنده کارها و امور بهبود پیدا می کند. سرپرست شهرداری قم با اشاره به اینکه بهترین ناظر و بازرس ما مردم هستند تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد که خدماتی در خور شأن زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) را ارائه کنیم.

عزل و نصب ها با حفظ شان کارکنان انجام شود

سرپرست شهرداری قم بر توانمند سازی کارکنان در بخش های مختلف شهرداری و همچنین حفظ شان و منزلت کارکنان در عزل، انتصابات و انتخاب مدیران تاکید کرد. مجید متین فر در بازدیدهای نوروز فاطمی از مناطق، سازمان ها و ستادهای شهرداری، از خدمات و تلاش های صورت گرفته از سوی کارکنان خدوم شهرداری قم در خدمت رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) تقدیر کرد. وی بیان کرد: شهرداری قم در نوروز امسال با بهره گیری از سه هزار نفر از نیروهای خود تلاش گسترده ای داشت تا خدمات به بهترین شکل به شهروندان و مسافران ارائه شود. سرپرست شهرداری قم بر ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارائه شده در نوروز فاطمی تاکید کرد و افزود: در این خصوص برنامه ریزی های لازم از ماه ها پیش در دستور کار قرار گرفته بود و نوروز امسال تلاش کردیم که خدماتی درخور شان زائران کریمه اهل بیت (س) را ارائه کنیم. وی در ادامه با اشاره به اینکه توانمند سازی کارکنان شهرداری از نکات مهم و مورد تاکید است بیان داشت: در این خصوص نیز برنامه هایی تدوین شده و اجرا آنها در دستور کار قرار می گیرد. متین فر با اشاره به عزل، انتخاب و انتصاب مدیران در بخش های مختلف مدیریت شهری، بر حفظ شان و منزلت کارکنان در عزل، انتصابات و انتخاب مدیران تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار