بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 22 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.




 نامه سرگشاده توکلی به هاشمی رفسنجانی

احمد توکلی طی نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال 88 ندارد.

به گزارش فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

سم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی

سلام علیکم

مانند گذشته به احترام سوابق دیرپای جنابعالی در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی مردم ایران و انتظاری که این سابقه زحمات، از شما بر می‌انگیزد این نامه را می نویسم. البته همین سوابق شما باید موجب شود که در نقد شما نیز نقادان شرط جوانمردی را مراعات کنند. موضوع این نوشته من دخالت انگلستان در انتخابات جاری است.

وقاحت انگلیس در دخالت آشکار انتخاباتی چنان تکان دهنده است که اگر همه نیروهای وطن دوست و شخصیت‌های نظام در برابر آن نایستند، دیر یا زود خانه سِدان برپا می‌شود و دیگ‌های پلو در سفارت انگلستان برای غرب‌زدگان، روشنفکرنمایان و عوامل ضدانقلاب که به سفارت پناهنده  می‌شوند و یا کسانی که ناخواسته و نادانسته به این وادی خیانت کشیده شوند، بارگذاشته خواهد شد.

جناب آقای هاشمی رفسنجانی!

جنابعالی آن همه فداکاری و مبارزه پیش و پس از انقلاب را که خود در اکثر آنها حضور داشته‌اید، به خاطر دارید، و به جنایات انگلیس در ایران و تاثیر نفوذ این کشور در تخریب و انحراف مشروطیت  و سقوط دولت ملی در قضیه نهضت ملی شدن صنعت نفت و کودتای ننگین 28 مرداد واقفید. به همین دلیل خطر بزرگی که از این حیث انقلاب را تهدید می‌کند بر شما بیش از دیگران آشکار است.

مدتی است که رهبری با جدیت خطر نفوذ را مکرراً تذکر می‌دهند. از جنابعالی زیبنده است که با ایشان همراهی فعال داشته باشید. زیرا در یک گردنه بسیار مهم، یکی از کثیف ترین و خبیث ترین دشمنان ملت، آشکارا در سیاسی ترین امر کشور که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باشد دخالت می کند. اینجا هاشمی  رفسنجانی باید کسی باشد که چنان سیلی به چهره پلید انگلیس بزند که نه تنها همه انقلابیون را بر انگیزد، بلکه مردم شریفی را که ممکن است گرفتاری‌ها نگذارد  در این امور وقت صرف کنند. نسبت به خطر بزرگی که کیان استقلال ملی را هدف گرفته است هوشیار نماید.

حقیقت دیگری که موضعگیری مستمر و قوی شما را در این امر خطیر ضروری می‌سازد. اصرار و هشدار امام بود که مکرراً می‌فرمود اگر دشمن از کسی تعریف کرد فرد باید به خودش بنگرد که چه کرده است که چنین بلایی متوجه وی شده است. خود شما بارها به همین استناد به دسته بندی نیروهای داخلی پرداخته‌اید، حالا سخن از تعریف نیست، بلکه صریحاً از جنابعالی و فهرست انتخاباتی ذیربط پشتیبانی می‌کنند و از مردم ایران می‌خواهند که به افراد مشخصی رای بدهند و به افراد مشخص دیگری رای ندهند. اینجا پای دخالت آشکار یک دشمن دیرینه ایران در امور کشور در میان است، نه تعریف و تمجید یک رسانه دشمن از یک فرد، پاسخ درخوری می خواهد که شما را گرفتار اتهام نسازد.

مسلم است که دشمن می خواهد که همه ما نباشیم. قصد خیری نسبت به هیچ یک از انقلابیون از هر طرف ندارد.

یک هدف انگلستان و سایر مستکبران از اینگونه دخالت‌ها همین تشدید اختلاف داخلی است که به نظر می‌رسد تا اینجا کارش بی‌اثر نبوده است. به خاطر دارید که در سال 88 تا وقتی غربی‌ها وارد ماجرا نشده بودند مسأله یک امر داخلی بود که با تمکین به قانون و مواجهه منطقی با رخدادها قابل حل می‌نمود ولی ورود دشمنان به عرضه و تجهیز نیروهای ضد انقلاب، تجمعات مردم گله‌مند و معترض را به تحرکات ضد امنیتی مبدل ساخت و  آقای موسوی تحت تأثیر برخی نزدیکان، سابقه و تعهدات خویش را به فراموشی سپرد و به ستیز با قانون روی آورد و دست آشکار بیگانگان را در مدیریت و هدایت فتنه نادیده گرفت و آن همه آسیب جبران‌ناپذیر به وحدت و امنیت ملی و اقتصاد و حیثیت کشور در عرصه بین‌المللی وارد آورد. مقصود آن نیست که در این انتخابات چنان فتنه‌هایی قابل بر انگیختن است، بلکه برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال 88 ندارد. شما سد این راه شوید.

برادر شما

احمد توکلی

3 اسفند 1394



دعوای سر لیستی بالا گرفت

پس از انتشار نخستین تصویر از فهرست یاران روحانی در انتخابات خبرگان، که حسن روحانی در آن به طور اختصاصی سرلیستی فهرست خبرگان تهران را بر عهده دارد، برخی کانال های تلگرامی تصویر دیگری از این ائتلاف را منتشر کردند که حقیقت اختلاف میان روحانی و هاشمی را آشکارتر می کند.

پس از انتشار نخستین تصویر از فهرست یاران روحانی در انتخابات خبرگان، که حسن روحانی در آن به طور اختصاصی سرلیستی فهرست خبرگان تهران را بر عهده دارد، برخی کانال های تلگرامی تصویر دیگری از این ائتلاف را منتشر کردند که حقیقت اختلاف میان روحانی و هاشمی را آشکارتر می کند.

در حالی که از چند هفته قبل فهرست خبرگان مردم به سرلیستی هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات خبرگان منتشر شده بود، روز گذشته حسن روحانی پوستری منتشر کرد که در آن هاشمی رفسنجانی از سرلیستی حذف و حسن روحانی به تنهایی در آن به عنوان سرلیست نمایش داده شده بود.

دعوای سر لیستی بالا گرفت

امروز اما تصویر دیگری منتشر شده است که روحانی و هاشمی هر دو سرلیست آن هستند ولی هاشمی در رتبه دوم و پشت سر روحانی قرار گرفته است.

اطلاعات منتشر شده در گروه های حامی دولت حکایت از آن دارد که این تصویر دوم برای زمانی تهیه شده بوده که روحانی و هاشمی به تفاهم رسیده و هاشمی نقش درجه دوم خود را به عنوان سرلیست پذیرفته باشد.

ریشه این اختلاف هم ظاهرا این است که هواداران روحانی معتقدند وی به عنوان رییس جمهور تنها زمانی رای اول تهران را به دست خواهد آورد که سرلیست خبرگان باشد اما هاشمی رفسنجانی که هم اکنون خود را رای اول می داند، حاضر به پذیرفتن این امر نیست.



انتقاد هاشمی از تعبیر لیست انگلیسی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: بداخلاقی‌های انتخاباتی با هدف دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار نامزدهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا (لیست امید»، به همراه مسؤولان ستادهای انتخاباتی آنان در شهرهای تهران، ری و شمیرانات، ائتلاف سیاسی را یکی از شیوه‌های مرسوم در همه دنیا خواند و گفت: در جامعه ما که احزاب به آن شکل نهادینه نشده‌اند تا در انتخابات با لیست ظاهر شوند، اتحاد صاحبان مختلف سیاسی، که اعتدال وجه مشترک آنان است، می‌تواند مردم را برای انتخاب نامزدهای اصلح در روز انتخابات راهنمایی نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این دیدار که محمدرضا عارف نیز حضور داشت، با تشکر و یادآوری اقدام سیاسی ایشان در انصراف از ادامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، گفت: آن کار نشان از ایثار سیاسی برای اعتلای کشور بود که با پیروزی تفکر اعتدالی، انقلاب پیروزی های فراوانی در ابعاد داخلی و خارجی و به ویژه حل مشکل چندین ساله پرونده هسته‌ای به دست آورد.

هاشمی رفسنجانی، با توصیه نامزدها به رعایت تقوا و اخلاق انسانی و اسلامی، بر توجه به خدا در اظهارنظرها تأکید کرد و گفت: ایجاد تفرقه و افزایش تهمت‌ها و توهین‌ها برای جامعه‌ی اسلامی ناپسند است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اظهار تأسف از ردّ صلاحیت حدود 500 مدرس عالم و فاضل حوزه‌های علمیه قم که بسیاری از آنان امام جمعه مساجد و مدرسان و استادان دانشگاه و حوزه‌ها بودند، گفت: زیبنده نظام اسلامی و حوزه های علمیه ما نبود که همزمان با آغاز جشن‌های 38 سالگی انقلاب، چنین مسائلی را در جامعه مطرح کنیم، که بهانه‌ی خوبی به دست دشمنان برای تبلیغ ناکارآمدی نظام در جهت پرورش شخصیت‌های مؤثر داده است.

وی با یادآوری سخنان و تعابیر سخیف مدعیان ارزشمداری که از مدت‌ها قبل با عناوین و برچسب های تخریبی در جامعه مطرح می‌کردند، گفت: آن کارها زمینه‌سازی برای ایجاد دعوا و غبارآلودکردن فضای انتخاباتی بود، چون از برنامه‌ی وسیع ردّ صلاحیت‌ها خبر داشتند و احتمال اعتراض نامزدها را می‌دادند، اما کسانی که به ناحق ردّ صلاحیت شده‌اند، برای دفاع از انقلاب و حمایت از مردم، فقط دست به اقدامات قانونی زدند.

هاشمی رفسنجانی، تعبیر لیست انگلیسی را توهین به فهم و شعور مردم ایران دانست و گفت: تبلیغ بر این ماجرا که دشمنان برای مردم ایران تعیین تکلیف می‌کنند، بسیار زشت و زننده است، چون به گونه‌ای دارند القاء می‌کنند که انگلیسی‌ها در سراسر کشور ایران نفوذ دارند و نامزد معرفی می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه سخنان خویش با قرائت آیه «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعاً یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ»، وارد یک بحث مبنایی و ایدئولوژی برای پرهیز از ایجاد تفرقه در میان مردم شد و با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات تفرعونی، تفرقه انگیزی در جامعه برای ماندگاری در قدرت است، گفت: در فضای سیاسی نیز «فَرِّق تَسُد» شیوه‌ی استکباریون برای غارت اموال مردم است و نباید بگذاریم این شیوه در داخل جامعه و بین مردم اختلاف اندازد.

وی با بیان این جمله که «معمولاً افراد سیاسی موجه جامعه به عنوان نماینده و یا نامزد انتخابات به مردم معرفی می‌شوند»، تقسیم‌بندی نخبگان کشور به داعشی‌ و عوامل نفوذی را تأسف انگیز خواند و گفت: بالاخره از بین نامزدهای موجود یک عدّه به مجلس راه می‌یابند و پس از آن با این تعابیر و توصیفات زشتی که علیه آنان به کار برده می‌شود، چگونه می‌توانند در آرامش روحی و براساس حمایت مردم، از مصالح نظام در تصویب قوانین عمل نماید؟

هاشمی رفسنجانی، وحدت را عامل موجد انقلاب اسلامی و عامل تداوم آن در همه‌ی مراحل پس از آن دانست و گفت: متأسفانه به بهانه‌ی انتخابات که لازمه تقویت مردمی بودن نظام است، عامل مبقیه را با تفرقه افکنی‌های فراوان مخدوش می‌کنند و دقیقاً به این می‌ماند که اصل را فدای فرعی می‌کنند که در هر صورت باید در خدمت انقلاب باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این جمله که «این تفرقه خواست واقعی استکبار است»، به عملیاتی کردن این سیاست شوم در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: خطرات واقعی منطقه تفکرات طالبانی است که از آنها القاعده، بوکوحرام و اخیراً داعش بیرون آمده است که می‌بینیم چگونه با اندیشه‌های تکفیری عبدالوهاب سلفی شیعه را کافر و مهدور الدم می‌داند.

وی گسترش خطر ایدئولوژی در جوامع اسلامی را به خاطر آلودگی فکری برخی از حاکمان بسیار جدی خواند و گفت: می‌بینید که چگونه با استفاده از فضای مجازی، وحشی‌گری‌های خود را به عنوان کارهای اسلامی به نمایش می‌گذارند، در حالی که اسلام دین صلح و صفاست.

هاشمی رفسنجانی، با تشریح فضای اجتماعی مدینه در سال‌های قبل از بعثت نبوی و بیانات عقلی و منطقی پیامبر اسلام(ص) که جامعه‌ی مشرک را موحد و خداپرست ساخت، گفت: بی‌شک با زور و ارعاب و فریب نمی‌توان جامعه را مومن کرد و همه‌ی کسانی که امروزه در جامعه‌ی اسلامی ایران و به ویژه در مقطع کنونی انتخابات، با عناوین اصلاح‌طلبی، اصول گرایی و مستقل اظهار نظر می‌کنند، باید توجه داشته باشند که اسلام دین اعتدال است و انقلاب اسلامی، انقلابی معتدل بود، هست و خواهد بود.

وی تأکید کرد: باید نگران ایجاد ترویج و رشد تفکر داعشی در جامعه بود که کشورهای اطراف را آلوده کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افکار دگمی را که پشت آن سرنیزه خوابیده، برای جامعه نامناسب خواند و با اظهار تأسف از اقدامات تخریبی بعضی از نامزدها و طرفداران صاحب تریبون و رسانه‌های آنها که با پول بیت‌المال، دروغ، تهمت و اهانت را علیه مخالفان ترویج می‌کنند، گفت: نشستن بر کرسی مجلسی که با گناه به دست می‌آید، اصل گناه است و تعجب می‌کنیم چگونه گروهی با ادّعای خداپرستی و انقلابی‌گری، با ظاهرسازی، سعی در فریب مردم دارند و به راحتی گناه می‌کنند، در حالی که اگر نامزدی در انتخابات برای خداست، نباید در تبلیغات گناه کنند.

وی با تأکید بر این جمله که «عقیده با زور در اندیشه‌ی کسی به وجود نمی‌آید»، به رشد آگاهی مردم و به خصوص جوانان تحصیلکرده در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با اینکه تندروها از اقدامات تخریبی خویش تاکنون نتایج معکوس گرفته‌اند، اما باز هم بر بد اخلاقی‌های انتخاباتی خویش می‌افزایند و بعید نیست که این کار را با هدف دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی انجام دهند.

هاشمی رفسنجانی، با توجه به سخنان سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر واجب عینی بودن آمدن همه‌ی مردم به پای صندوق‌های رأی، گفت: می‌بینید این روزها مدعیان دروغین ذوب در ولایت، نه تنها این سخن روشن‌گرانه رهبر سیاسی و فقیه مجتهد زمان را تبلیغ نمی‌کنند، بلکه از هر راهی برای نا امیدی مردم می‌کوشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش پایانی سخنان خود خطاب به نامزدهای معتدل و اصلاح طلب، گفت: خدا را در نظر بگیرید، در تبلیغات واقعیت‌ها را بگویید تا پیروزی یا عدم پیروزی شما در انتخابات «احدی الحسنین» باشد.

در ابتدای این دیدار، محمدرضا عارف با ارائه گزارشی از تلاش تقریباً یک و نیم ساله اعضا و شخصیت‌های مؤثر اصلاحات برای وحدت سیاسی نامزدها، گفت: نتیجه‌اش تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری شد، که واقعاً حاصل همدلی و صمیمت دوستان بود.

وی با بیان این جمله که تقریباً همه‌ی مصوبات شورا، اجماعی بود، افزود: هیچ اختلافات اساسی نداشتیم و اختلافات جزیی نیز برای تقویت کارها بود.

عارف افزود: سیاست ما این بود که شورای عالی در امور اجرایی و تعیین مصادیق دخالت نکند و این کار را خود استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه انجام دهند.

در ادامه این دیدار هر یک از نامزدها، ضمن معرفی کوتاه خود به بیان برنامه‌های خویش پرداختند و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خاطر اتخاذ مواضع و سیاست‌های اصولی، منطقی و عاقلانه در ابعاد داخلی و خارجی تشکر کردند.



لاریجانی: نخواستم نامم در لیستی باشد

رییس‌مجلس گفت: من از گروهی نخواستم که نامم را در لیست قرار دهند همانطور که به جامعه مدرسین نگفتم و اگر اصولگرایان میثاق آنها جامعتین بود باید بر سر عهد و میثاق خود می‌ماندند.
خبرگزاری ایسنا: رییس‌مجلس گفت: من از گروهی نخواستم که نامم را در لیست قرار دهند همانطور که به جامعه مدرسین نگفتم و اگر اصولگرایان میثاق آنها جامعتین بود باید بر سر عهد و میثاق خود می‌ماندند.

 علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار با مدیران و سردبیران رسانه‌های استان قم،‌ با بیان اینکه تاکنون هیچگونه شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌ است، گفت: علی‌رغم اینکه روز 22 بهمن و نماز جمعه جزوه علیه ما منتشر می‌کنند و الی ماشاءالله روزنامه‌ها علیه ما می‌نویسند من هیچگونه شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌ام.

وی با اشاره به سخنان یکی از مسئولان استانی در خصوص تخلفات انتخاباتی وی گفت: اینکه شما از دریچه خاص نگاه کرده‌اید خدا را خوش نمی‌آید. در تمام مسائلی که ذکر شد من هیچ شکایتی نکرده‌ام هرچند که می‌دانم در صورت شکایت هم رسیدگی نمی‌شود، همانطور که در اتفاقات 22 بهمن و پرتاب مهر اقدامی صورت نگرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضرورتی ندارد که دُز و حجم کشمکش‌های سیاسی را در کشور زیاد ببینیم و در این خصوص نیازمند یک اراده عمومی هستیم.

وی با بیان اینکه مشکل در حوزه‌ای دیگر و ما در بخش دیگری داد و فغان می‌کنیم، گفت: مشکل اصلی کشور اقتصاد است و ضروری است که رسانه‌ها اهداف خود را به این مقوله سوق دهند تا اندازه‌ای از مشکلات رفع شود.

لاریجانی تأکید کرد: در این زمینه نیازمند یک همگرایی کلی هستیم و من فکر می‌کنم مشکلی که در کشور است باید با تمرکز بر اراده عمومی رفع شود. در صورتی که 95 درصد درگیر حاشیه هستند و این مهم خسارت بزرگی را به کشور وارد می‌کند.

وی با طرح این سوال که آیا اختلاف نظر بد است، اظهار کرد: اگر اختلاف نظر منجر به دشمنی و کینه نشود و بلکه فکر و ایده عالی از آن استخراج شود بسیار هم مفید است.

رئیس قوه مقننه گفت: کشورهایی موفق هستند که برای اختلاف نظرها جایگاه و چارچوب‌هایی را در نظر گرفته‌اند، اینکه هر اختلافی را تبدیل به تکفیر کنیم سایش در نیروها ایجاد کردن است.

لاریجانی با بیان اینکه حوزه سیاست نیاز به تازیانه ندارد، گفت: سیاست نیازمند عقل است تا راه درست را با همه تنوع برای حکمرانان پیش‌بینی کند.

وی با تأکید بر اینکه همگرایی فکری در جامعه برای حل مسائل عمده کشور ضروری است، تأکید کرد: فاصله‌ای بین رسانه و مشکلات در جامعه ما وجود دارد و رسانه‌ها باید با تمرکز بر اراده عمومی بیشتر به این مقوله بپردازند.

لاریجانی گفت: در کشور همیشه اختلاف نظر وجود داشته ولی ما نباید اختلاف‌ها را زیاد کنیم بلکه باید در درون یک مسیر درست حل شوند.

وی در خصوص اینکه نام وی در لیست اصولگرایان نیست، گفت: من همیشه از مسیر روحانیت حمایت کرده‌ام و در قم جامعه مدرسین لیستی ارائه داد و دیگر آقایان خود را جدا کردند. بنده از گروهی نخواستم که نامم را در لیست قرار دهد همانطور که به جامعه مدرسین نگفتم و اگر اصولگرایان میثاق آنها جامعتین بود باید بر سر عهد و میثاق خود می‌ماندند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دستگردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
فرافکنی شرم تاریخی دایی جان ناپلئون ها به پیشگاه تاریخ جای شگفتی نیست وکلای ملتی که بردند و خوردند و وسعت ارضی خود را به دایره افق کشاندند باید که امروز دایه مهربانتر از مادر برای ملتی باشند که زیر بار نابخردی دولت و مجلس پیشین ایشان به روز سیاه افتادند این انگلیس نبود که خاوریها و زنجانیها .... را پروراند این انگلیس نبود که به سازمان تامین اجتماعی فرمان داد به وکلای ملت رشوه بپردازند این انگلیس نبود که هفتصد میلیارد دلار عایدی ملت را سوزاند این انگلیس سازمان تامین اجتماعی را به افلاس نکشاند این انگلیس نبود که اراضی و جنگلهای شمال را به ویلا وشهرک تبدیل کرد این انگلیس نبود به حفر چندصد هزار حلقه چاه غیر مجاز مجوز داد و منابع آبی این سرزمین را نابود کرد این انگلیس نبود میلیونها هکتار جنگلهای شمال را غارت کرد این انگلیس نبود با واردات قاچاق صنایع ایران را به فلاکت کشاند که نمونه آن چیت بهشهر شهر شما آقای توکلی بود این شجاعت در ما نیست لااقل در پیشگاه وجدان خود بگوییم که کرده ها وناکرده ها ازماست اگر تا دیروز انگلیس بر اثر جهل بر ملتی مسلط میشد میلیونها دانش پژوه امروز جمعییت این ملت را تشکیل می دهد بهتر است نگران مروجان جهل باشیم که پایگاه استعمار فرتوت است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار