عضو بسیج جامعه ‏پزشکی استان اصفهان:
تابناک: عضو بسیج جامعه ‏پزشکی استان اصفهان گفت: در طرح مدیریت هوشمند خدمات پزشکی تمامی جزایر پراکنده حوزه پزشکی تبدیل به یک جزیره هوشمند می شوند.
کد خبر: ۱۸۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 23 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، حمید بیگدلیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها در بخش بهداشت و درمان این عرصه دچار مشکلات عدیده ای است، اظهار داشت: در حال حاضر نتایجی که در عرصه بهداشت و سلامت حاصل شده است عالی نیست.

وی بیان داشت: فراهم نبودن زیرساخت ها سبب شده تا بیماران در کشور ما متحمل هزینه های هنگفتی شوند که بنده برای رفع موانع این بخش، طرحی را در قالب " مدیریت هوشمند خدمات پزشکی" طراحی و تدوین کرده ام.

وی با تشریح جزئیات این طرح، افزود: با اجرای این طرح یک ساختار دقیق و هماهنگ بین تمام مراکز پزشکی ایران ایجاد می شود.

عضو بسیج جامعه ‏پزشکی استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر تمام مراکز پزشکی دولتی و غیردولتی کشور به صورت جزیره ای عمل می کنند و عدم هماهنگی در ساختار بهداشت و درمان سبب شده تا هزینه های سنگین و نیز اقدامات پزشکی چند باره و غیرضرور به بیمار و کادر پزشکی تحمیل شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر ما به عنوان پزشک نمی‌توانیم با همکارانمان ارتباط دقیق کاری داشته باشیم و از طرفی نیز بیماران در این جزایر سرگردان می شوند.

بیگدلیان با اشاره به اینکه در فضای کنونی اطلاعات بیماران از بین می رود و ارتباط سازمان یافته ای بین ساختارهای پزشکی وجود ندارد، اظهار داشت: ارتباط بین سطوح پزشکی در کشور باید دقیق و صریح باشد.

وی طرح مدیریت هوشمند خدمات پزشکی را طرحی برای از بین بردن اشکالات مذکور در بخش خدمات پزشکی و درمانی عنوان کرد و گفت: در طرح مدیریت هوشمند خدمات پزشکی تمامی جزایر پراکنده حوزه پزشکی تبدیل به یک جزیره هوشمند می شوند.

عضو بسیج جامعه ‏پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: طرح هوشمند خدمات پزشکی، طرح تکمیل شده پزشک خانواده است که در آن بیمار بردون هیچ گونه هماهنگی به سطوح بالا منتقل نخواهد شد و روند درمانی از طریق کانالی که در این طرح تدوین شده، انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در سیستم فعلی پزشکی کشورمان، ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد، اظهار داشت: با اجرای این طرح می توان از خدمات و ظرفیت های بخش خصوصی در مواقعی که مراکز دولتی نمی تواند پاسخ گوی نیاز بیماران باشد بدون اینکه هزینه ای به بیمار تحمیل شود، استفاده کرد.

بیگدلیان با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت 94 درصد از هزینه های درمانی بیماران را پرداخت می کند، گفت: در طرح خدمات هوشمند پزشکی، تنها بخش ضروری پروسه درمان صورت می گیرد که در این صورت دولت مجبور به پرداخت این میزان یارانه برای بخش درمان نیست.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح در ابتدا باید طرح بین نخبگان پزشکی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و در وهله دوم طرح در مرحله پایلوت و آزمایشگاهی امتحان و در نهایت نیز با پایش دقیق طرح، تصمیم گیری برای اجرا و تصویب طرح صورت گیرد.

عضو بسیج جامعه ‏پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: برای اجرای این طرح باید از ظریق مجلس، زیرساختهای الکترونیک و هوشمند طرح فراهم شود تا بسیاری از مشکلات آموزشی و خلاء‌های پژوهشی در عرصه درمان و بهداشت نیز مرتفع شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه های خود در حوزه مسائل کنونی استان اصفهان مانند زاینده رود و محیط زیست نیز اشاره کرد و افزود: حوضه آبریز زاینده‌رود استانی نیست بلکه ملی است.

بیگدلیان تصریح داشت: بزرگ‌ترین مشکل اصفهان در شرایط کنونی ایـن است کـه این شهر و استان در منطقه کویری قرار دارد و با مشکل کم‌آبی مواجه است و بزرگ‌تریـن چالش شهر اصفهان کم‌آبی است که اگر برنامه‌ریزی درست باشد، این مشکل قابل رفع است.

وی با اشاره به اینکه در راستای رفع این مشکل بایـد مدیریت دقیق برای برداشت آب صورت بگیرد و بـه روش‌ جدید سبب کاهش مصرف آب در تمام موارد شویم، گفت: حق‌آبه‌ها باید مشخص و سند لازم برای آنها صادر شود و تمام برداشت‌ها از حوضه آبریز زاینده‌رود سند‌سازی شود.

عضو بسیج جامعه ‏پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه از هرگونه برداشت اضافی از آب در صنایع باید جلوگیری شود و این موضوع نباید محدود بـه استان اصفهان باشد، اظهار کرد: نگاه بـه موضوع آب باید نگاه منطقه‌ای باشد و توزیع آن نیـز باید به صورت ملی و بـا مدیریت حوضه آبریز باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار