رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۷۰۰ نقطه از زنجان ، خانه های بهداشت،مراکز بهداشتی و مراکز درمانی و بیمارستان ها به شبکه سامانه مانیتورینگ هوشمند زنجیره سرما متصل هستند.
کد خبر: ۱۸۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 23 February 2016
علیرضا بیگلری در مراسم  رونمایی از سیستم جامع پایش آنلاین برنامه‌های حوزه بهداشت در سطوح ستادی و محیطی و سامانه مانیتورینگ هوشمند زنجیره سرما استان زنجان، در محل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی این شهر به اجرای مطلوب طرح نظام سلامت در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با اجرای این طرح طی دو سال گذشته رضایتمندی مردم از سیستم پزشکی بسیار عالی بوده است.  

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح هزینه دریافتی برای درمان مردم هم کاهش خوبی داشته و این خود باعث آرامش خاطر مردم  شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به راه‌اندازی سیستم پایش و کنترل هوشمند زنجیره سرما، تاکید کرد: این سیستم برای اولین بار در سطح کشور با پوشش ۱۰۰ درصدی راه‌اندازی شده است.  

بیگلری تأکید کرد: در اجرای این طرح بیش از ۷۰۰ نقطه استان همچون خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به این شبکه وصل هستند و در زنجیره حفظ واکسن هر اتفاقی روی دهد گزارش شده و کاملاً پیگیری  می‌شود که واکسن مصرف‌شده در زنجیره درست حفظ‌شده یا نه تا کارایی سیستم ایمنی‌زایی را افزایش بدهیم.  

وی ضمن بیان اینکه برای راه‌اندازی این سامانه ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است،  یاد آور شد: با حداکثر صرفه‌جویی کارها انجام در این سیستم انجام‌شده و این مدل قابل‌تعمیم به سایر استان‌ها است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: سامانه مانیتورینگ هوشمند زنجیره سرما اس او پی، مدرن‌ترین سیستم پیشرفته در کشور بوده و سردخانه شمال غرب کشور و مدرن‌ترین سردخانه دنیا است و تجهیزاتی که وجود دارد به‌عنوان یک الگو تدارک دیده‌شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار